Anonym (hm) skrev 2017-06-16 12:15:19 följande:
Men det där är inte att skrämmas. :) Det jag menar är att dessa kliniker försöker friskriva sig från alla problem som kan inträffa; missfall, blödningar osv. Man får INTE hormonsvängningar av att träna. Vilken klinik påstår det? I Sverige aktar man sig för att driva vård utan evidens. Det är det viktiga än att smälla i folk än det ena och andra. Ett embryo som fäst kan inte lossna om man hoppar, studsar, står på huvudet, dricker en kopp kaffe... Klinikerna vill bara friskriva sig, och det är så himla tråkigt att man då lägger "ansvaret" på kvinnan. Okej, du sprang, fick missfall, det beror på löpningen - nej, det gör det inte. En annan sak är om man har kända blödningar, avvikande livmoderhalsstatus, svår sjukdom osv. Men inte vardagliga saker.
(Det räcker att komma utomlands för att se hur sjukhus och andra inrättningar har katastrofal kunskap om vårdhygien. Klockar, ringar, läkarrockar, privata kläder. Och multiresistenta bakterier sprids. Gissa hur, liksom. Svälj inte allt, tjejer!)
Va bra att du inte trodde att jag ville skrämma slag på alla :) Jag är inte heller någon som sväljer allt med hull och hår, jag ifrågasätter det mesta men i detta fall tror jag ändå att det finns en poäng med att ta det lugnt vid en äggdonation. Kliniken som förklarat det för mig är Ava-Peter, det finns även en lång förklaring till detta med träning och hormonbalans på deras hemsida som går att läsa på svenska. Kika in där så får du se vad de skriver. Om detta stämmer eller ej kan jag inte svara på men jag tycker ändå att det låter rimligt.