Efter äggdonation - vad gäller?
Hej
Min lilla äd-tjej är snart 4 år och jag har gjort tot 6 äd-försök som resulterat i min flicka, 1 sent missfall i V 15 och 4 minus. Som mitt nick antyder så är jag inbiten löpare och gymar också. Alla gångerna så har jag tagit träningsuppehåll under ruvarperioden, bara gjort "vardagssaker" och sedan med dottern och det som blev ett missfall började jag träna nästan som vanligt när jag plussat. Dock så blev det kortare distanser med lägre intensitet och lättare vikter på gymet. Jag sprang fram till V. 20 med dottern, sedan började jag med motionscykel som jag höll igång hela graviditeten tillsammans med anpassad styrketräning. Gick på gymet sista gången innan förlossningen 4 dagar efter bf. Mitt upplägg är säkert inget som funkar för alla men jag hade inte mått bra och blivit stressad av att inte få träna som jag älskar och jag var väldigt noga med att lyssna på kroppen och se till att få i mig tillräckligt med näring för oss bägge. Tack vare mitt upplägg kunde jag springa 1 mil igen redan när dottern var 4 månader.
Jag tänker att mår du bra så mår bebis bra och ingen läkare vet vad just du mår bra av och vad som är rätt för dig så länge du lyssnar på kroppen och bebis.