• annika1987

Efter äggdonation - vad gäller?

Hej!

Jag har gjort äggdonation i polen och precis fått plus på stickan (v 4+2). Polen verkar extremt noga med att jag inte ska träna (promenad OK), och bara ta det lugnt. Jag är van att träna och det är inte så att jag på något sätt ska maxa utan jag tänker lugn löpning, yoga och lättare styrketräning. 

Vad säger läkarna till er som har gjort äggdonation i Sverige? Jag kan absolut ta det lugnt lite nu (fram tills att jag ser att hjärtat slår v 7-8 ex) men tror på aktiva graviditeter, speciellt när jag är van att träna sedan innan. Vad säger ni?

• Svar på tråden Efter äggdonation - vad gäller?
  • annika1987

Tack för alla svar. Just nu har jag varit så trött att jag enbart gått längre raska promenader. Men i veckan tänkte jag köra lättare styrka och även jogga om allt känns okej. Jag mår bra av att röra mig. Jag har nu sett att båda äggen fäst och väntar alltså i dagsläget tvillingar - men sånt kan ju ändras snabbt tänker jag. Kommer ta hjälp av PT framöver just för att orka med en tvillinggraviditet och bli stark i rygg.

Hur länge tog ni medicin? Jag har fått för 3 månader exakt men vet att jag kommer vara rädd att sluta sedan. Om missfall kommer är det störst risk att det blir när man slutar med medicineringen?

• annika1987
    Sessan2016 skrev 2017-06-18 20:54:29 följande:

Ja alla verkar vi ju få olika rekommendationer och du ska ju såklart gå på den känsla som känns bäst för dig vad gäller träning.

Jag trappade ner mina mediciner från v 10+0 fram till v 12+0, slutade då helt med allt förutom vaginalt progesteron, crinone. Rekommenderades att fortsätta med det fram till v 32 men slutade efter v 15 då det kladdade så otroligt mycket och även kliniken sa att det inte fanns någon exakt evidens för att fortsätta. Vad har du själv fått för schema för att sluta med medicineringen?

De (invimed i polen) har sagt att jag ska ta medicinen 3 månader men ingenting om ngn neddragning. Tar idag lutinus 3 ggr per dag, kortison 1 tablett per dag, Duphaston 2 tabletter per dag samt estrofem 3 ggr per dag. Mkt tabletter blir det. Känns som att man inte får så här mkt piller i Sverige?

Ska höra med polen när det börjar närma sig om ev nedtrappning . Är idag i v 7!
Svar på tråden Efter äggdonation - vad gäller?