Inlägg från: regndroppe |Visa alla inlägg
  • regndroppe

Vi ska gifta oss i hemlighet!

Jag måste bara få berätta detta för någon, eftersom jag är så uppspelt! På lördag är det drop in-bröllop i vår kommun. I måndags pratade diskuterade jag det med några vänner, helt planlöst. 

Men en stund senare ringde jag min sambo och sa, ska vi inte göra det, slå till och gifta oss nu?! Och han var med på det! Vi skickade in hindersprövningen samma dag och efter lite samtal hit och dit så har de löst det så den är godkänd nu Skrattande Så vi ska gifta oss på lördag! Ingen vet om det, (förutom en kompis som ska vara fotograf).

Vi har såklart pratat om att gifta oss tidigare, men det har aldrig blivit av, och vi har inte vetat i vilket forum, eftersom vi har komplicerade familjeförhållanden så känns det inte självklart att bjuda hela släkten... Nä, detta känns helt rätt och så spännande! Jag kommer köpa blommor till buketten imorgon, och sen är allt fixat! Vi har finkläder vi trivs i och jag kommer ha min mormors brudslöja Hjärta  Det kommer vara vi och vår treåring som åker tillsammans till kyrkan! Efter ceremonin äter vi tårta och dricker cider, innan vi ska på eftermiddagsutflykt med familj och några vänner, och då släpper vi bomben!

Detta blir bra det :) <3 

• Svar på tråden Vi ska gifta oss i hemlighet!
  • regndroppe

Tack för alla gratulationer :) Idag köpte jag ett par nya örhängen (något kan ju få vara nytt, hehe) och så beställde jag blommor! Sen köpte jag alkoholfritt bubbel vi kan skåla med när vi berättat för familjen :)

Börjar dock bli liiite orolig för hur det ska gå med treåringen i kyrkan..., han kanske blir rastlös och orolig, i värsta fall ledsen och vill gå ut om det tar för lång tid :/ Någon som vet hur lång tid det brukar ta? Vi får ta med lite leksaker som han kan ha under tiden, och hoppas på det bästa. Jag tänker att han "i värsta fall" få vara i min famn och kramas om det blir läskigt med alla människor. Hade vi haft någon vi känner med oss hade han ju varit med den personen, men man kan ju inte precis lämna till något random vittne i kyrkan :P

• regndroppe

Jo, precis, klart att han ska var nära oss! Men om han blir ledsen blir det ju jobbigt. Men vi får ta det som det kommer. Går det inte får vi väl ta en lite paus eller något. Vi kommer säga till prästen hur det ligger till, att vi inte har någon anhörig med oss, och att vi helst ser att det går ganska snabbt, speciellt för barnets skull.

• regndroppe
    katrinp skrev 2017-06-02 20:35:57 följande:

Låter underbart men måste man inte har vittnen? Jag hade fått för mig det.

Jo, men det fixar ju kyrkan. Det är ju drop in-vigsel. Bara att komma med hindersprövning., leg och partner ;)
  • regndroppe

Nu är det gjort! Allt gick jättebra, treåringen lekte själv i kyrkan, eller stod hos oss. Efteråt bjöd de på tårta i och cider församlingshemmet, det var trevligt. Vi hade med fotograf som tog massor av fina bilder, känns bra att få allt förevigat trots att det var väldigt enkelt. Familjen tog det över lag bra, någon verkade bli sur över att hen inte fick vara med, och några tog knappt notis om det alls när vi berättade det... Typ som att "om ni inte ville ha uppmärksamhet innan så behöver ni inte få det nu heller". Men på det stora hela blev det positiva reaktioner :) Känns underbart att vara gifta Hjärta

Svar på tråden Vi ska gifta oss i hemlighet!