Så sjukt...
Jag har brandvarnare i alla rum så jag är inte rädd för brand. Det som är farligt har jag haft en person här som fixat på min bekostnad.
Jag har brandvarnare i alla rum så jag är inte rädd för brand. Det som är farligt har jag haft en person här som fixat på min bekostnad.
Det är hans förråd och han vill förvara sina grejer där, det är väl bara att acceptera. Så länge ni inte uttryckligen kommit överens om att förrådet skulle ingå.
Nej, det skulle han verkligen inte. Vem som helst kan bli anklagad för brott, oavsett hur oskyldig man är.
Jag har betalat hyran prickfritt, jag försöker hjälpa till för att snygga upp. Jag la en vecka förra sommaren för att rensa bort midjehögt ogräs med massor av busk som spritt sig på en yta av ca 300 kvadrat, slet som ett djur. Ingen tacksamhet för det. Jag har erbjudit mig att hjälpa till om material inköps. Hur många hyresgäster gör det? Man hyr ofta för att man är bekväm eller för att man inte kan köpa egen bostad.
Plockade även ner ytterdörren som såg ut som skit. Slipade köpte dyr snickerifärg och den blev som ny, Inget tack för det heller. Satte upp ny utebelysning för egna pengar för de andra brann upp.
[quote=77718355][quote-nick]Anonym (ge dig) skrev 2017-05-31 13:09:29 följande:[/quote-nick]Jaså det var din systers man. Ja då hade du nog redan fått kompispris på hyran. Och hur vet du att de inte redan gett dig hyresavdrag?[/quote
Om jag nu fått hyresavdrag varför betalar jag då samma hyra som jag gjort sen jag flyttade in? Svara på den du hyresvärden!
vaddå troligen fått avdrag hela tiden, vad yrar du om?
Jag vet väl vad jag betalar i hyra, och jag har betalat samma hela tiden. Hur fan ska jag då ha kunnat fått hyresavdrag?
Vad tror ny hyran ligger på då? Gissa?
Får vi se om det är så rabatterat som ni tror?
Tanken har slagit mig.
Jag förutsatte när jag flyttade in att fackmän skulle sköta de mer allvarliga bitarna som ex elen. Huset köptes 3 månader innan jag flyttade in jag hjälpte hyresvärdarna att rusta huset, jag var där varje dag i 3 månader och slet. När vi kom till elen så förutsatte jag att fackmän skulle sättas in, men nej hyresvärden gör det SJÄLV utan varken utbildning eller erfarenhet! Hade jag vetat det har jag aldrig flyttat, men nu hade jag inget val (redan sagt upp min lägenhet).
Kände mig ganska lurad då när slarvet började, man tror ju på sina närmaste att de vill att man ska bo tryggt!
Huset såldes av kronofogden och tomtens värde var ca 425 000kr varav huset var värt bara 120 000kr så då kan du ju tänka dig hur det såg ut.
Bor i en stad med 100 000 invånare så huspriserna i denna by ligger runt 2,5 miljoner.
Blev arbetslös vid årsskiftet, jag är ensamstående mamma med urkass lön så att låna pengar och flytta finns inte på världskartan. Det är även bostadsbrist här så man får räkna med upp till ett år innan man kan få bostad. Så det är inte bara att göra som många säger.
Jag vet, men jag är så less och det kan inte bli värre än vad det är iaf. Jo jag kanske får flytta men det känns som att jag inte bryr mig längre.
Jag har pratat med hyresgästföreningen och de säger att förrådet tillhör enligt avtalet, och nej jag skulle inte ha kastat ut sakerna. Jag hade köpt några skrymmande grejor och var hem till hyresvärden för att be om plats att förvara grejerna där eftersom mitt förråd var fullt av deras saker. Men dom kändes ointresserad och det var då det brast och deras saker åkte ut.
Nä jag behöver inte tåla allt, jag betalar HYRA, vi har skrivit ett kontrakt om vad som ingår och förrådet är med i min hyra. Så du menar på fullaste allvar att du tycker det låter rätt och riktigt att hyresvärden slänger in sina saker i mitt enda förråd och jag för ha mina saker ruttnandes ute! Skämtar du med mig?!
Hoppas inte du hyr ut bostäder med ditt sätt att tänka.