Inlägg från: Anonym (L) |Visa alla inlägg
  • Anonym (L)

Så sjukt...

Man kan inte ta hur mycket som helst för en gammal sommarstuga med möss som springer på golvet och feldragen livsfarlig el som kan döda mig och min familj.

• Anonym (L)

Elen är dragen av hyresvärden själv som inte är varken elektriker eller utbildad. Kablarna är inbyggda i väggen utan rör så mössen kan lätt tutta eld på huset. Ny infiltration byggd utan tillstånd.

• Anonym (L)

jag har inte haft större problem med honom mer än att vi rök i hop för en 8 år sedan om en skitsak. Men han verkar innerligt hata mig så kanske dax att flytta och säga upp bekantskapen.

• Anonym (L)

Nej inte påhittat, jag är lite försiktig för att jag vet att de är mycket på familjeliv. Du är varmt välkommen hem till mig och se med egna ögon om du ej tror mig.

• Anonym (L)

Japp för detta visste jag inte om innan jag flyttade in utan min särbo som jobbat som elektriker har kollat elen och sagt att detta är NEJ NEJ NEJ. Men han har inte licens så han får inte göra något och han jobbar inte med det nu.

• Anonym (L)

Till (ge dig) varför skulle jag hitta på? Vad skulle jag få ut av det. Ni får mer bakgrundsfakta så ni förstår min sits. Skulle jag dra allt här i inledningen så skulle ingen orka läsa.

• Anonym (L)

Mitt stora problem som jag skrivit om tidigare är att det är bostadsbrist, just nu kan jag få vänta upp till ett år innan jag hittar annat boende. uppsägning på 3 månader och vart ska jag bo resterande 9 månader? Två vänner till mig har fått bott runt hos vänner i över ett år innan de lyckades få lägenhet. Jag måste leta annat boende först och sen säga upp huset men jag har samtidigt inte råd med dubbla hyror, och hitta en lgh som passar in med tre månaders uppsägning är inte lätt.

• Anonym (L)

Eftersom jag bara hyr så gäller min hemförsäkring. Men hyresvärdarnas villaförsäkring gäller inte om huset brinner ner om de hittar brandorsaken vill säga . Men försäkringsbolagen brukar vara väldigt noga med efterundersökning för de vill ju såklart helst inte betala. Lån kan jag inte ta har precis blivit arbetslös.

• Anonym (L)

Till (ge dig) min syster skulle såklart inte ställa upp som vittne till mig, det har jag redan förstått. Du kan känna sig trygg (ge sig)

• Anonym (L)

Det jag får till svar är att hon skällt ut honom, sagt vad hon tycker till honom om det som hänt men att hon inte kan göra mer för han är en egen individ. Hon håller med sin man,har alltid gjort, verkar vara livrädd för honom vilket jag börjar förstå efter det han gjorde mot mig. Jag har suttit här och väntat på att hon skulle komma över för jag är jätte ledsen, väntat att hon ska komma och visa någon slags sympati för mig och kanske säga att hon är ledsen för sin mans beteende för det borde man vara om sin man beter sig på det sättet han gjorde. Jag vet att jag gjorde fel och kastade ut sakerna men jag förväntade mig inte blåmärken av det. En tillsägelse på sin höjd och ett vettigt samtal!

Svar på tråden Så sjukt...