NomenNescio skrev 2017-06-07 09:46:36 följande:
Av den anledning som såååå mååånga i denna tråd redan har sagt:
De är trötta på att få sitt livsval ifrågasatta konstant, och att hela tiden få höra om allt de går miste om och aldrig kommer att uppleva och aldrig kommer att förstå.
De får nog.
De säger ifrån.
De uttalar sig en gång för alla att de inte vill.
Empati och förståelse i all ära, men inte verkar många av de som har barn kunna sätta sig in i det faktum att många barnfria älskar sina liv och saknar ingenting, och att de bara vill få vara ifred med att njuta av just detta liv utan pekpinnar, nedlåtande kommentarer eller rent missionerande.
Inte heller verkar många med barn förstå att livet kan se olika ut för olika personer, och att olika personer värderar olika saker.
Inte heller verkar de kunniga nog att veta att det finns många som ångrar sina barn, och såg sitt liv som bättre innan de skaffade barn, och att det därför bara är bra att det blir synligt att många barnfria älskar sina liv, så att pressen att skaffa barn för de som är osäkra kan bli lite mindre.
Kan du förstå det så kan du också förstå tråden.
Jodå, jag förstår inläggen i tråden. Men jag förstår fortfarande inteTS syfte. Personligen har jag inga som helst problem med barnlösa och deras val. Skulle aldrig falla mig in att ifrågasätta dem.
Men det är skillnad på frivillig barnlöshet och att INTE TYCKA OM BARN. Det är det jag tycker är barnsligt att skrika ut. Ogillar alla frivililigt barnlösa barn? Det tror inte jag. Så enkelt är det aldrig..