Jag bryter ihop, orkar inte längre med barnlösheten och det eviga kämpandet.
Hej TS! Jag förstår att du är förtvivlad men samtidigt, världen är så ond och hemsk, vill du verkligen att ditt barn ska behöva se eländet?
Hej TS! Jag förstår att du är förtvivlad men samtidigt, världen är så ond och hemsk, vill du verkligen att ditt barn ska behöva se eländet?
Jag tycker du ska fokusera på dig. Jag personligen hade inte valt att vänta just pga min partner skäms eller inte vill ta hjälp. Herregud vad egoistiskt av din man att inte göra det som krävs för ni ska få ert barn, just kanske för han förmodligen har barn själv. Ta kontroll över ditt liv. Gör en insemination, få ditt efterlängtade barn.
Igår var en riktig pissig dag, jag mådde skit och vi gjorde inget annat än tjafsade om det här. Det är inga problem för honom att följa med och göra en utredning, problemet är bara hela hans attityd kring det. Igår öppnade jag upp mig om det här och när jag är som svagast så måste han liksom trycka till mig. Han bara måste säga dåliga kommentarer som att "den och den" blir gravida bara man skakar kallingarna framför dom (den får mig att må bättre, inte). En annan grej är att han också var tvungen att säga att han blir så jävla kåt bara han ser en gravid kvinna.....tack för den liksom (nej den får inte heller mig att bli stärkt)! Han säger också att ivf är helt okej men att han inte vill att vi säger nåt till någon om det om/när det funkar (nej den är inte heller snäll). Han är trött på att jag är så negativ och har "gett upp" (det är jag skyldig till men orkar inte). Med andra ord så känner jag just nu att allt här hemma är skit , han får mig just nu att känna mig heeeeelt värdelös.
Förlåt, idag mår jag bara så himla dåligt. Var tvungen att spy lite galla.
Hej,
Att din sambo inte vill söka hjälp hindrar ju inte dig från att göra en utredning kring din fertilitet. Kanske finns det en naturlig förklaring till barnlösheten som du kan få hjälp med.
Skulle det dock visa sig att ni behöver IVF-hjälp och om du kan övertala din sambo till det så kan jag rekommendera det. Jag och min man fick hjälp på den vägen och har idag en dotter på sex månader. Jag vet hur det är att få mens månad efter månad, men en tröst är att det faktiskt finns hjälp att få!
Stor styrkekram