Inlägg från: Anonym (Den misslyckade) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Den misslyckade)

Jag bryter ihop, orkar inte längre med barnlösheten och det eviga kämpandet.

Anonym (My) skrev 2017-05-31 01:07:21 följande:
    Tack!

Ja, det är bara att ringa. Jag ringde till kvinnokliniken o kom på ett besök, behövde information...och då tog de även prover på mig och spolade mina äggledare, dock så måste partnern vara med om man måste gå vidare. Hoppas verkligen att din sambo ändrar sig, han kanske behöver ta in allt detta o behöver lite tid.
    Jag ska faktiskt göra det. Just nu är jag liksom längst nere på botten och orkar inte längre, får samla lite energi och ringa.

Min sambo har inget annat val än att följa med. Val har han såklart men eftersom han är kvar så får han bara acceptera att jag inte orkar mer.
    Kasperina skrev 2017-05-31 08:15:27 följande:
    Tack! Hjärta
    Jag vet att det var en som hade manlig faktor. De hittade inget ens vid biopsin, däremot fick den stackars mannen en infektion efter biopsin och mådde jättedåligt Jag har för mig att de gjorde en vanlig insemination med donator och att det funkade, jag har för mig att de även fick ett andra barn men minns inte om det var samma donator. Jag har inte haft kontakt med henne på flera år så jag är osäker.
    Jag håller verkligen med signatur "en till". Det betyder något oerhört att det finns fina människor som tar sig tid till att stötta människor som går igenom det här. <3
    LFF skrev 2017-05-31 08:57:04 följande:
    Kontakta Aleris i Handen och be om att få en tid hos Dr Buracki. Det var honom jag gick hos som jag berättat om tidigare.
    Världen är liten, har varit hos honom.
    LFF skrev 2017-05-31 09:53:58 följande:
    I detta ärende eller tidigare för "vanliga" gynproblem?
    Det var ett tag sen. Det var ett sk vanligt gynbesök men samtidigt i detta ärende också kan man väl säga. Var orolig för att vi då hade kört på ett tag utan resultat eller vad man ska säga.
    Gizzmo73 skrev 2017-05-31 10:02:50 följande:
    Hej TS. Va bra att ni har fått en tid i augusti! Mitt tips är att försöka släppa allt över sommaren (jag vet, det är inte det enklaste) Men försök tänka på annat och hitta tillbaka till varandra lite. Kanske även bra om du hittar något att gå och prata med. Inte för att det hjälper dig att bli gravid men ni kommer förhoppningsvis att må bättre och vara redo för nästa steg sen i augusti.

Sen att din sambo har barn sen innan är faktiskt inget bevis på att felet ligger hos dig. Hans spermiekvalite kan ha ändrat sig sen han fick dom. Det var i alla fall den infon vi fick när vi började vår utredning. Min sambon har två barn sen tidigare.

För oss tog det fem år att lyckats, med fyra fulla IVF försök och tre frysförsök. Så det var inte enkelt, och det är jobbigt med IVF. Men det var helt klart värt det! :)
    Vi lyckades på vårat första privata försök, vilket var i Falun. Tror att de har en klinik i Stockholm oxå, och jag kan verkligen rekommendera dom om ni går privat.
    Så ge inte upp än, ni har mycket kvar att prova. :)
    Tack för feedbacken! Ska försöka! Vilken pärs ni har gått igenom, ska verkligen inte klaga.

Jag känner väl att problemet nog är hos mig men det kan absolut vara så att hans simmare har försämrats med åren. Det var längesen han fick barn så han kan inte bara anta att det är mitt "fel".
    Anonym (B) skrev 2017-05-31 10:10:20 följande:

Jag har en kompis soim är lesbisk, hon och hennes partner inseminerade sig i Danmark på klinik. De gjorde flera försök (tror det var runt 7-8 försök) men inget hände. De bytte till en annan donator och plötsligt gick det vägen på första eller andra försöket, fort gick det i alla fall. Den första donatorn hade gett barn tidigare, men varför han inte fungerade för min tjejkompis plus partner berodde på att de inte var kompatibla eller hur man nu ska uttrycka det. 

Bara för att din man har barn sedan tidigare betyder det inte att det här är ditt "fel" ts. Hoppas du förstår hur jag menar. 

Ja hade jag valt donator så hade jag nog bytt efter några misslyckade försök, vissa är mer kompatibla än andra.

Nu kan jag tyvärr inte byta karl så förhoppningsvis funkar det i slutändan.
    Anonym (B) skrev 2017-05-31 10:21:25 följande:
    Jag förstår att du inte kan byta karl hur som helst ;) 

Vad jag menade var naturligtvis att lätta lite på bördan som du bär på, du kallar dig själv för "misslyckad" och din man pratar om hur lätt hans ex hade för att bli gravid. Tänkte att jag kunde hjälpa dig att inse att "felet" inte behöver ligga hos dig. Jag måste säga att jag tycker det ät otroligt själviskt gjort av din man att inte ta emot hjälp. Bland det löjligaste jag hört, att det skulle vara pinsamt att "runka i en kopp". Om det nu finns hjälp, varför vägra ta emot den? 

Det här är väl ett annorlunda råd, och du får ta det hur du vill, men om din man fortsätter vägra ta emot hjälp så tycker jag faktiskt du ska vända til till en klinik utomlands och skta det hela själv. Du ska inte behöva leva som barnlös bara för att din man tycker att det är pinsam att ta emot hjälp.
    Håller med! Jag orkar inte med en machoattityd och klumpiga kommentarer från honom. Skulle han inte velat ha fler barn så hade jag åkt till Danmark och det vet han. Nu vill han ha barn och har lovat att skippa attityden som han har om ivf eller vad det nu än blir.
    Anonym (Sthlm) skrev 2017-05-31 12:39:25 följande:
    Kära TS,
    du har fått många peppande historier. En liten vinkling är att inte låta din sambo bli en bromskloss i det här. Du är 36 år och om det skulle vara något fel, så kan det ta ett par år även med hjälp i värsta fall. 

Gör en utredning på egen hand (försök att få med din sambo, men vill han inte så gå själv). Utifrån informationen, diskutera med din sambo hur ni ska gå vidare. Om han bromsar i alla fall, kör själv. Åk till Danmark. Du kan inte sätta ditt liv på hold.

Jag har gjort den här resan. Det har varit smärtsamt absolut. Men nu väntar jag mitt första barn (tog 4.5 år totalt) och det är värt det.
    Jag hade aldrig valt bort barn om det hade varit som så att han inte ville. Skulle inte velat leva med en man som inte heller ville ha det, har valt bort en sån man förr. Det han är negativ till är nog att jag numera bara pratar om att ta till hjälp, tror att han ser det som ett misslyckande. Det är nåt han får svälja helt enkelt, han har lovat att följa med och vara delaktig i utredningen. Det är bara för honom att runka i den där jävla burken!

Vilken lång väntan ändå, 4,5 år av hopp och förtvivlan. Så underbart att du fick din älskade unge, sänder all kärlek och lycka till dig och alla andra. <3
    Anonym (Finns fler möjligheter!) skrev 2017-05-31 16:36:31 följande:
    Hur gammal är din man och hur många barn har han sedan tidigare?

Han är lite äldre än mig, gammelgubben är 43. Har två barn innan.
    Anonym (G) skrev 2017-05-31 20:14:02 följande:

Det är tyvärr ingen mänsklig rättighet att kunna fä barn. Funderat på adoption?

Nej det är ingen mänsklig rättighet. Är du frivilligt barnlös och lycklig?

Har givetvis funderat på adoption men är inte där än.
Svar på tråden Jag bryter ihop, orkar inte längre med barnlösheten och det eviga kämpandet.