Anonym (Sthlm) skrev 2017-05-31 12:39:25 följande:
Kära TS,
du har fått många peppande historier. En liten vinkling är att inte låta din sambo bli en bromskloss i det här. Du är 36 år och om det skulle vara något fel, så kan det ta ett par år även med hjälp i värsta fall.
Gör en utredning på egen hand (försök att få med din sambo, men vill han inte så gå själv). Utifrån informationen, diskutera med din sambo hur ni ska gå vidare. Om han bromsar i alla fall, kör själv. Åk till Danmark. Du kan inte sätta ditt liv på hold.
Jag har gjort den här resan. Det har varit smärtsamt absolut. Men nu väntar jag mitt första barn (tog 4.5 år totalt) och det är värt det.
Jag hade aldrig valt bort barn om det hade varit som så att han inte ville. Skulle inte velat leva med en man som inte heller ville ha det, har valt bort en sån man förr. Det han är negativ till är nog att jag numera bara pratar om att ta till hjälp, tror att han ser det som ett misslyckande. Det är nåt han får svälja helt enkelt, han har lovat att följa med och vara delaktig i utredningen. Det är bara för honom att runka i den där jävla burken!
Vilken lång väntan ändå, 4,5 år av hopp och förtvivlan. Så underbart att du fick din älskade unge, sänder all kärlek och lycka till dig och alla andra. <3