• Milou3

För oss med BIM 25-30 juni

Milou, äl 8 juni, BIM 23 juni

• Milou3
    Anonym28 skrev 2017-05-30 22:49:57 följande:

Har följt många trådar väldigt aktivt, men inte skrivit innan mer en någon enstaka gång. Jag&min sambo är inne på försök nr.8. Har äl 8/6 bim 22/6. Har redan tyvärr en negativ inställning om att de inte kommer funka denna gången heller. Suck!

Vi är inne på försök 10 nu så jag känner absolut igen det negativa tänket! Dock har jag två barn från en tidigare relation och jag och min "nya" kille blev gravida i december samt ev plussade sista äl här väldigt tidigt, men det verkar som om det befruktade ägget inte får fäste ordentligt och blöds ut vid mens hos mig.

Nu blir det min 3:e cykel med Rosenrot och kommer dessutom skippa alkohol och kaffe mellan äl och BIM.
  • Milou3
    HannaPanna92 skrev 2017-05-31 10:58:05 följande:

Jag har det senaste året testat både vitamin piller, rosenrot och progesterAll kräm, inte druckit alkohol eller kaffe mellan äl & bim, samt dragit ner på socker. Men det blev ingen graviditet här inte :( Så den här sommaren tänker vi inte använda något äl test, jag tänker dricka vin (med måtta såklart) och jag tänker njuta av mitt kaffe haha! Tänker inte heller ta några piller eller krämer (förutom ren folsyra). Ska åka utomlands nu i juni när jag har min nästa äl, kanske kan göra susen

Det tror jag kommer göra susen! D-vitamin sägs vara fertilitetshöjande :)
  • Milou3

CD 6 i dag. Ska börja med äl-test på lördag tänkte jag. Brukar ha äl runt CD 12-13. Har ganska rejäla flytningar just nu, jag som brukar vara torr direkt efter mens. Kanske beror på Rosenroten? Blir iaf väldigt kämpigt att få till sex nästa vecka då vi har skaffat en hundvalp som vaknar lätt och sover mellan oss i sängen : /

Får vi till sex 2 gånger är jag nöjd iaf.

Hur mår ni andra?

• Milou3
    LovisaTilda skrev 2017-06-01 11:09:20 följande:

Har bara haft mens i 2 dagar innan, men blöder fortfarande men inte så mycket :) Kommer ha väldigt svårt att följa min äl, då vi ska på husvagnssemester nästa helg :S vilket också då innebär att det inte blir mycket sexat den helgen eftersom vi delar husvagn med våra två barn. Har äl på söndag enligt appen. Stämmer det så kan det ju funka om vi får till det på söndag kväll. Håller tummarna :D

Eller köra en tyst variant när de somnat :)
  • Milou3
    Cheerful skrev 2017-06-01 22:11:28 följande:

Jag har tyvärr ingen barnmorska, bor inte i Sverige och här är barnmorskorna mest med till att förlösa. Men borde nog kontakta min läkare.. Jag är dock rätt säker på att man ska ha försökt 2år innan man får hjälp om kvinnan är under 30 :( annars får man betala det hela själv.

Jag har bara använt "vanlig" stickor än så länge, har en rätt tydlig temperaturstegring efter ägglossning, och fått utslag 4-5 dagar före testen visar fullt (och blir negativa efteråt) det at faktiskt det sista jag har funderat på, ska ägglossningstest bli negativa efter ägget har släppt? Eller skulle det kunna vara ett tecken på att det trots allt inte släpps något ägg?

Får du en temperaturstegring och tempen håller sig hög i minst 3 dagar sägs det ju att man haft äl. På vissa personer så hänger LH kvar i kroppen efter äl ett par dagar.
  • Milou3
    Cheerful skrev 2017-06-02 06:11:57 följande:

Jo, det är nog så, hade bara en riktigt nere kväll igår, sambon arbetade så hade inte riktigt någon att ventilera med. Men jo, förr eller senare kommer det ett barn, hur och när är egentligen utan betydning, jag skulle bara väldigt gärna uppleva en graviditet, och det är ju på något vis det som är det "naturliga" så är väl därför man blir så besviken när det inte går så enkelt som man hoppats! Stackars de kvinnor som förväntades bli gravida direkt efter bröllopet (och de som fortfarande förväntas runt om i världen).Jag har hört att om man är gravid, håller sig temperaturen hög? men hur är det med ägglossningstest, blir de helt blanka efter ägglossning?

Det är olika för alla. Jag har rätt mycket LH hormon i kroppen så får alltid två streck hela cykeln men bara positivt ( lika starka streck eller att teststrecket är starkare) under 2-3 dagar. Mitt ägg släpper 2 dagar efter första glada gubben. Kontrollerat med temp.

Men du, du är ung! Vet hur sårande det känns att pricka äl och ändå få mens månad efter månad. Jag är 40 och känner en tidspress på mig. Är inne på 10:e försöket nu. Med en sambo som får prestationsångest och har ett mer måttligt sexbehov och som dessutom har lite svårt att ta initiativ till sex. Jag får jobba rejält varje stundande äl med att ta initiativ i lagom dos så han inte får prestationsångest. Med mitt ex hade jag lätt kunnat säga "jag har äl snart så please sätt på mig varje dag ett par dagar fram" så hade hade han svarat typ "gärna darling, nu kör vi", trots sovande barn och en lättväckt hundvalp.

Men min nuvarande kille funkar inte så. Jävligt frustrerande varje gång mensen kommer för då måste jag ensam planera och kämpa själv känns det som. Även om jag vet att hans högsta önskan är att vi får ett barn ihop.

Vi får stötta varandra och hålla tummarna för ett fint plus denna månad!
  • Milou3
    hannap90 skrev 2017-06-02 17:45:16 följande:

Äntligen ägglossning! :) när är det ägget släpper om det är positivt idag?

Testet överst är igår och nederst idag.

Efter 12h men inom 48h står det. Har blivit gravid 2 ggr av att ha sex samma dag som positivt äl-test. Så försök få till det i dag och i morgon eller i övermorgon så har du gjort vad du kunnat.
  • Milou3
    Sivans skrev 2017-06-02 23:04:07 följande:

Hittar inte inlägget som jag skrev förut. Slutade med mina minipiller 14/5, så har noll koll på äl och mens. Men beställde hem

Äl-test som kom i måndags. Testade direkt då och i tisdags. Här nere är dessa test! Vad tror ni?

Om dessa test var från i tisdags så kanske du har ägglossning i dag eller i morgon? Svårt att säga. Du måste fortsätta testa varje dag tills teststrecket blir lika starkt eller starkare än kontrollstrecket. Först då räknas det som positivt och först då är det 1-2 dygn tills äl.

Men sex dagarna precis innan äl är ju bäst :) så testa och sexa på!
  • Milou3
    hannap90 skrev 2017-06-03 10:17:48 följande:

En liten fråga.. Jag är så dum på detta med ältest.

Jag tog ett test idag med som var ännu lite starkare än det igår, när är det egentligen ägglossningen är då? :)

Bild från igår

Och idag :)

Skulle tippa på i morgon!
Svar på tråden För oss med BIM 25-30 juni