För oss med BIM 25-30 juni
Okej :) börjar känna molande värk nu till och från.
Okej :) börjar känna molande värk nu till och från.
En dag mens kvar sedan inväntar utav ÄL!
Detta måste måste måste bli "vår" månad!!!
Vet att negativ statistik skall man hålla sig ifrån, men gaaaah!
Jag är snart 34år!
20% chans!
Det är liksom 1 utav 5!
Vilka trista siffror ändå!
Hur gamla är ni andra?
"Hur stor chans är det att bli gravid om man träffar ägglossningen?"
Ungefärliga siffror:
? 15 år, 40%
? 20 år, 40%
? 25 år, 30%
? 30 år, 25%
? 35 år, 20%
? 38 år, 10%
? 40 år, 5%
? 43 år, 1%
Ops, min äl kom tidigare denna månad. Kanske rent utav FÖR tidigt för att det ens ska finnas en chans. Redan i dag på CD 10! Brukar ha äl CD 12-13
Så min bim blir 20 juni ist.
Börjat känna lite stickningar ner till och nästan lite mensvärkaktigt. Finns de ens möjlighet att känna något när ägget eventuellt fäster? :)
Hoppar gärna in!
Hade förmodligen ÄL 5e eller 6e, BIM runt 20:e
Kul att följas!
Vågar inte svara på det eftersom det är så lätt att inbilla sig men känner en "tyngdkänsla" mot livmodern samt öm på sidorna av brösten, men har nästan alltid ömma bröst innan mens.
Vet inte VAD som tog åt mig eftersom det är alldeles för tidigt att testa hahaha men fick faktiskt svaga skuggstreck på två tester men det tolkar jag som negativt dels för att det är för tidigt och dels för att det är så vanligt med spökstreck.
Du då, känner du någonting? :D
Jag känner alltid så himla mycket redan en vecka innan Äl och även efter. Men förra månaden kände jag extremt efter Äl, med molvärk och illamående så det var som om jag kände av befruktningen. Vilket det sen visade sig vara också. Men hade jag inte vetat om att det fanns en chans så kanske jag inte hade reagerat lika starkt på det. Men jag har ju läst om vissa som känt av en graviditet extremt tidigt. Men det kan ju vara tillfälligheter.
Innan jag fick min son var jag skengravid nästan varje månad haha.
Vore intressant att veta allas åldrar! Jag är 40.
Kul att du också är 40!
Ja jag fick ettt extremt tidigt. Plussade bim-2 sen på bim+5 började jag blöda.
Det var första gången. Blir försök 2 nu. Ni då?
Ja jag blev så förvånad, med första barnet tog det 8 månader. Men man vet ingenting, jag tar inte missfallet som ett tecken på att jag kan få ett till barn. Ibland känns hela grejen övermäktig för det kan ske så mkt på vägen. Men nåt år tänker jag ge det iallafall. Är så glad för det barn jag har men vill gärna att han ska få ett syskon om det är möjligt.
Har du koll på ditt AMH-värde? Innan sonen hade jag 0,6 och då sa dom att det var bråttom. Men vet inte om man ska gå så mkt på det, en vän till mig hade 0,3 och de hade sagt att hon kunde bli gravid men att det alltid skulle sluta i MF. Hon har precis fött en son