• mjaomjao

För oss med bim JULI 2017

anna7607 skrev 2017-07-08 13:36:07 följande:

En liten blödning idag bim-2 så försök nr 27 känns rätt kört. Tror jag ger upp nu suck

NEJ, va hemskt att ge upp! Kanske ännu värre iofs att vara helt hooked på detta med äl och bim, 27 gr.. Minns inte vad exakt vem som skrivit vad, hade ni försökt få tid för utredning?
  • mjaomjao
    oONinniOo skrev 2017-07-08 19:16:55 följande:

Jisses vilken molvärk jag har. Hela kroppen verkligen skriker ägglossning! Ingen tvekan om vad som sker ikväll när sonen somnat.

Tjohooooo!
  • mjaomjao
    oONinniOo skrev 2017-07-08 19:16:55 följande:

Jisses vilken molvärk jag har. Hela kroppen verkligen skriker ägglossning! Ingen tvekan om vad som sker ikväll när sonen somnat.

Tjohooooo!
  • mjaomjao
    Lycklig88 skrev 2017-07-09 09:06:14 följande:

Kunde ju såklart inte hålla mig. Va negativt och jag tror inte det är någon skillnad att testa om några dagar för då hade testet visat det. Jag kommer tydligen inte bli gravid länge jag vill det. Vet inte hur man inte ska tänka på det. Har vänner som blir på smällen direkt och när dom inte varit ihop länge. Jag har väntat onödigt länge. Blir väl inga fler barn för mig.

Håller med föregående talare!! Om inte denna gång så kommer säkert din tur snart.. Och är du född 88 är väl chansen stor att du hinner kläcka fler..
  • mjaomjao
    Jooosen skrev 2017-07-08 17:30:44 följande:

Jag har alltid en cykel på 28 dagar.men äl kan variera mellan typ dag 15-17. Kan man ha olika lång lutealfas? Känns som man läser att den alltid är densamma? Vet nån ?

Alltså,, vill nån förklara lutealfas på ett pedagogiskt sätt? För har hört att den kan variera..
  • mjaomjao
    anna7607 skrev 2017-07-09 18:21:12 följande:

Har nån erfarenhet från graviditetskollens testa tidigt? Började blöda brunt sen sluta de.tog ett test som va neg såklart. Vill hålla hoppet på försök 27

Tyvärr ingen erfarenhet.. Men brukar du blöda mycket?
  • mjaomjao
    anna7607 skrev 2017-07-09 23:00:06 följande:

Inte en droppe inna Bim som är idag. E som en kl så jag trodde de va kört

Än har alltså inte riktiga mensen kommit?!
  • mjaomjao
    hjälpbubblan skrev 2017-07-10 15:30:50 följande:

Behöver verkligen hjälp.. Äl skulle varit 19/6 men den kom 17/6 och istället fick jag rosa/bruna flytningar den 19/6, dessa flytningar höll i sig i drygt en vecka. Bim kom men ingen mens utan jag fick bara äl-flytningar och på bim+4 eller 5 tog jag gravtest, negativt. Nu är jag på bim+7 och har nu fått orange/rosa flytningar?! Borde jag söka vård? Vet någon vad det kan vara som är fel på min kropp? Kan jag vara gravid ändå?

Hm.. Skulle väntat några dagar o testat igen.. Och om negativt ändå inte oroa sig förrän om scenariot skulle upprepas, eller kanske inte oroa mig men bestämma tid för koll kanske. Tänker att kroppen så lätt får spel när man håller på o försöka bli gravid..
  • mjaomjao
    Rut86 skrev 2017-07-12 08:14:57 följande:

Grattis MistyM och regndroppe! Härligt med så många plus!

Verkligen kul för så många! Stort grattis! Min mens kom idag.. Alla som inte plussar, ses i nästa tråd :P och som sagt, lycka till alla plussade! Puss!
  • mjaomjao
    regndroppe skrev 2017-07-13 05:05:14 följande:

Oj, bilden kom upp och ner :p Men ja, ni ser :D

Tusenfalt gratis!!!!!!! Härlig!!!!!!!!
  • mjaomjao
    oONinniOo skrev 2017-07-19 17:13:39 följande:

Verkar gå åt pipsvängen den här gången också.. Molvärken är borta. Brösten ömmar visserligen fortfarande. Men från svagt men ändå synbart plus på Testlagrets på ÄL+9 & 10, till knappt synbart på PE och CB idag på ÄL+10.. Ytterligare en kemisk graviditet verkar det som..

ÄL+9 & 10 (här torkat)

Idag ÄL+12..

Heja heja! Om inte det går vägen ses vi i augustitråden..
  • mjaomjao
    Tumvante skrev 2017-07-22 19:05:14 följande:

Mycket bra att testa för progestron. Jag testade två ggr denna cykeln, tyvärr inte efter min äl, så mina tal var ganska låga. 0,4 och 3,4. Efter ÄL skulle det ju gärna upp över 10-20...

Jag ammade och tror att det var bidragande till mina tidiga missfall. Just pga lågt progestron pga ammande och ålder. (Vet att många kan amma, men tror att det i mitt fall var bra idé att sluta).

Hmm.. Jag är 33, tycker du /har tankar kring hurvida jag ska sluta amma min son morgon o kväll, nu när jag försöker bli gravid?
  • mjaomjao
    Tumvante skrev 2017-07-26 20:46:33 följande:

Det är så individuellt. Har ni provat länge? Har du haft ma? Om ja på någon av dessa frågor skulle jag be om att få progesteron testat några gånger i din cykel för att kolla om du ligger lågt.

Att sluta amma är ju helst inget man vill "tvingas" till att sluta med... Men det blev så för egen del, så motvilligt gjorde jag det.

Hoppas du slipper sluta av samma anledning.

Lycka till <3

Hej! Nuu såg jag att du skrivit! Nej, inte länge alls, 2a försöket till nr 2 nu.. Inget MA.. Men så blev det för dig alltså? Att du blev "beordrad" att sluta? Pga MA?
    Bim 9 aug
Svar på tråden För oss med bim JULI 2017