Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

För oss med bim JULI 2017

Till helgen borde jag ha ÄL. Vilka äl-tester kan ni rekommendera?

Ni var inte så positiva till CB med endast en indikator vad jag förstod...

• Sommaren12
    Milou3 skrev 2017-07-10 13:44:56 följande:
    Har enbart använt cb rosa digital. Funkat allra bäst tycker jag. Då jag haft sex dagen efter första glada gubben har jag blivit gravid, vid 2 tillfällen. Kommer lätt fortsätta med cb digital!
    Ok! :) Är det den som har dubbel indikator eller endast en? 
  • Sommaren12

Nu är jag riktigt deppig. Känns som vi aldrig får chansen att ens försöka här. I april startade vi och gjorde då ett misslyckat försök, maj skulle vi utomlands å ag skjöt upp mensen och kunde då inte försöka, juni fick mannen kalla fötter och det blev inget försök, igår hade jag ÄL och vi skulle ha till det men dottern vaknade och kom in till oss och var rädd. Nu är vi i svärföräldrarnas sommarstuga och här är det helt omöjligt att få till det. Lär aldrig bli några syskon här! :(

Grattis ni andra som plussat!

• Sommaren12
    My102 skrev 2017-07-18 00:45:55 följande:

Ta bilen på en tur och parkera på en avlägsen väg. Jag har hört diverse saker som folk har gjort när det inte har funnits möjlighet. Duschen, dasset/toan, bastun, på golvet i sovrummet. Bara fantasin som sätter gränser ;)

Hehe vi var uppe längre än alla andra så blev en smygis ändå. :) Hoppas det inte var för sent bara.
  • Sommaren12
    SaraochLion skrev 2017-07-18 07:54:06 följande:

Plussade svagt igår bim-4 och äl+10. Kände bara på mig att det skulle bli ett + därför testade jag. Nu hoppas jag bara att det går vägen!

Grattis!! :)
  • Sommaren12

Jag börjar bli lite orolig. :(

Skulle ha äl i förrgår enl Flo men ältesterna (CB) har inte gett utslag alls fastän jag testat under alla dagar som kan tänkas va fertila. Förra månaden fick jag inte heller nåt utslag på älstickorna. Innebär det att jag inte haft äl? Bör jag oroa mig? Jag har båda månaderna haft lite lätt molvärk kring de dagar jag borde varit som mest fertil men inget utslag på tester som sagt och inga sedvanliga äggviteflytningar. Fattas bara att ägglossningen ska börja krångla med. Är 32 år.

• Sommaren12
    ostbågen skrev 2017-07-18 14:29:32 följande:

Samma sak har hänt mig, detta var första månaden som jag fick positiva äl-test innan har det varit negativt trots att NC förutspått ÄL. Har inte älflytningar varje månad heller (iaf inte märkbara). Ska köra med äl-test i Augusti också skulle det inte bli något positivt kommer jag vända mig till vården, ingen idé att vänta.

Tack för ditt svar. Både skönt och tråkigt att höra nån mer som har det så. :/ Hur går det för dig?
  • Sommaren12
    oONinniOo skrev 2017-07-19 17:13:39 följande:

Verkar gå åt pipsvängen den här gången också.. Molvärken är borta. Brösten ömmar visserligen fortfarande. Men från svagt men ändå synbart plus på Testlagrets på ÄL+9 & 10, till knappt synbart på PE och CB idag på ÄL+10.. Ytterligare en kemisk graviditet verkar det som..

ÄL+9 & 10 (här torkat)

Idag ÄL+12..

Ge inte upp! Det är fortf ovanligt att plussa innan bim. Och att du fick ett plus en gång betyder inte att fler tester blir positiva innan bim. Håller tummarna för dig!
  • Sommaren12

Åh nu blev jag så glad! Trodde ju vi missat ÄL för inte fått utslag på ältest varken denna eller förra månaden. Tog ett ältest nu på eftermiddagen bara som ett sista försök då jag ändå fått lite tjocka flytningar å svullen mage och DÄR var den, den fasta glada smileyn!! Nu är vi dessutom hemma igen så ikväll blir det hett i sänghalmen vill jag lova! :) Tydligen har jag kanske senare äl numera än jag själv trodde, hoppas det var problemet förra månaden med och att jag slutade testa för tidigt. Har inget emot att ha en 11 dagars lutealfas. ;) (bara ägget hinner fästa?!)

• Sommaren12
    NTTnh skrev 2017-07-29 12:51:46 följande:

Hej!

Jag äri dag på BIM -1. Testade idag och tycker mig se ett svagt rosa streck, eller inbillar jag mig? Kan ni också se? *vill så gärna att det ska vara sant*

Glasklart plus! Grattis! :)
  • Sommaren12

Bim idag och ingen mens i sikte. Igår eftermiddag kändes det som mensvärk i typ tio minuter och det högg liksom till rejält i ena tjejmagesidan, sen inget mer.

Tror inte jag är gravid men hoppet är ju det sista som lämnar en...

Nästa månad ska vi utomlands igen och precis som i maj så ska natuuurligtvis mensen komma på avfärdsdatum så måste skjuta upp den och därmed blir nästa försök i september. Så segt...

Vill eg inte ha ett till sommarbarn. Med dottern var det fullt på förlossningen då, jag hade en hemsk förlossning och personalen hade inte riktigt tiden att hjälpa mig. :( Det skulle kunna få mig att stänga igen bebisfabriken i höst.

• Sommaren12
    EMMCH skrev 2017-07-30 23:03:28 följande:

Plussade idag!

Efter att opererat bort ena äggledaren på grund av utomkvedshavandeskap i januari så hoppas vi detta är som det ska.

Stort grattis! :)
  • Sommaren12

bim+2 idag. Har haft lite molande och svullen mage sedan igår morse, precis som jag brukar när mensen ska komma men den har inte dykt upp. Brukar komma bara efter nån timme då. Men jag testade i morse och det var negativt så ingen bebis heller. Blir galen! Kan mensen bara komma nu då?!

Nästa månad får jag hoppa över. Kommer köra ett försök i september och blir det inte då så pausar vi igen ett par månader för jag vill inte föda barn i semesterperioden igen :/

Hoppas ni andra plussar snart annars ses vi kanske i trådarna framöver. 

• Sommaren12

Mens fortfarande inte dykt upp och nu har jag högre temp än vanligt (37,6 brukar ha kring 37). Molandet fortsätter men ingen tant röd. Gjorde nytt test, ett sånt man kan ta från bim-6. Jag tror jag ser nåt men var jäkligt svårt att fånga på bild pga fönstret som blänker, tog till slut isär testet :D Det är svagt svagt dock. Vad tror ni? Jag har dragit i lite mättnad och intensitetsreglage för att få fram strecket haha

• Sommaren12
    evve88 skrev 2017-08-01 19:56:07 följande:

Jag tycker mig se!! Kan du inte lägga upp bild på första tester oredigerat? Eller blir det för dåligt ljus då?

Man blir galen på dessa tester :p

Jag tog bort alla bilder på mobilen haha. Vill inte att sambon ska råka hitta de innan jag vet säkert. Jag är på dag 30 i cykeln i morgon, min mens har aldrig förr varit så sen. Har molat där nere i två hela dagar nu men mensen dyker aldrig upp. Är jättesvullen om magen, har lite högre temp idag samt ena bröstet läcker lite. Men jag vågar verkligen inte hoppas. Tänkte att jag är bim+2 idag men eg har jag bara gått på Flo-appen och har nu räknat på det och skulle kunna va så att bim är imorgon. Oavsett borde väl CB early ge starkare utslag nu tycker jag? Får bli nytt test imorgon.
  • Sommaren12
    Tumvante skrev 2017-08-01 23:36:13 följande:

Alltså, jag ser! Hur snabbt kom strecket? Men jag tycker ju att det streck är ett streck

Strecket kom direkt. Och det stannade också. Men nu på morgonen har jag tagit apotekets vanliga test och det är solklart negativt. :( Men var är mensen?!
  • Sommaren12
    Platysma skrev 2017-08-02 06:41:55 följande:

Åh har samma som du sommaren. Min mens är 5 dagar efter när min BIM borde vara (eller där jag trodde att den var..), men neg test! Blir tokig. Antingen är det ju jättedåligt (ingen ägglossning?) eller jättebra (bebis!). Vill testa hela tiden men ska försöka hålla mig. ????

Då får vi peppa varandra! Jag är iaf säker på att jag hade ägglossning. Fick både utslag på stickan och kände av det rejält när ägget lossnade.

Nu känns det jobbigt som attan. Vi har precis åkt iväg familjen plus min mamma och min brors familj och ska till Tivoli och Köpenhamn ett par dagar. Jag kommer inte komma åt att testa eller få ett bra tillfälle själv med min karl så vi kan prata om detta. Och jag kommer ju inte vilja dricka nu såklart vilket de omkring säkert kommer tycka är suspekt. Kan man åka hisnande karuseller om man råkar va gravid såhär tidigt?!
  • Sommaren12
    Platysma skrev 2017-08-02 08:36:22 följande:

Jag tyckte mig se att jag hade ÄL på flytningarna, men är nog säkrare att tempa eller använda stickor. Köpt dem nu så om mensen kommer nån gång.....

Åh stackare! Fast bra för teststickebudgeten med distraktion kanske? Skulle jag behöva! I min fantasi borde en liten cellboll klara av karusell, så så länge du inte kräks i bergochdalbanan? Fast man blir ju lite nojig. I värsta fall kanske du "mår lite illa" varför du varken vill dricka eller åka i den läskigaste karusellen? Själv är jag skitfeg så ingen skulle ana nåt... :)

Köpte ett gäng test när Apoteket hade 30% på sitt egna för ett tag sedan. :) Nu har jag lyckats smita iväg och köpa ett digitalt test haha men får ta det imorgon bitti.

Ja jag älskar ju karuseller men ska ta det lite lugnt för säkerhets skull. Så länge jag inte vet att jag är gravid så får jag väl bete mig som att jag inte är det.

Jag håller tummarna för både dig och mig!
  • Sommaren12
    evve88 skrev 2017-08-02 11:18:44 följande:

Åh vad spännande!! Skriv hur det gick när du tagit det digitala, ska smita iväg på rasten och köpa ett jag med så har man det svart på vitt :)

Nu kom mensen :( på dag 31. Har aldrig varit så sen förr. Fy vad besviken jag blir när den är så sen och jag dessutom fick ett svagt svagt plus. Var rätt inställd på att vi lyckats den här gången. Jaja, nu får vi hoppa över en månad då vi ska utomlands och jag ska skjuta upp mensen.

Hur går det för dig evve88?
  • Sommaren12
    Platysma skrev 2017-08-03 09:29:34 följande:

Åh, ser nu att jag skrev samtidigt som du sommaren. Tråkigt att mensen kom! Ska du försöka en månad till innan "sommaruppehållet"? Har för mig att du ville undvika att föda under sem.

Evve88, hur sen är du?

Såg det men ingen fara. :) Ja jag blev väldigt besviken. Gick på toa i morse för att ta digitala testet så hade mensen kommit. :( Men men bara på det igen.

Ja jag tänkte att nästa försök blir i september och isf blir det en junibebis. Då har väl inte så många gått på semester än? Men jag fick min dotter i augusti och då var det både brist på personal (som nu) och semester. Ingen hade tid för mig alls och kom bara in om jag kallade. Jag fick ligga kvar i badkaret två timmar efter jag eg ville upp för det var andra föderskor som de var tvungna att prioritera. Eda blev försenat gång på gång för läkarna var med underbemannade. Jag var i ett paniktillstånd som jag inte kunde komma ur och hade verkligen behövt stöttning i det. Det är ju inte personalens fel såklart, de gjorde vad de kunde, men jag känner mig väldigt rädd för att hamna i det läget igen. Så blir det ingen junibebis så stänger jag nog igen butiken två månader. Men vi får se, är ju samtidigt svårt att låta bli när man känner att äl är på gång :D

Men så spännande med dig. Hoppas inte mensen kommer utan ett plus istället!
Svar på tråden För oss med bim JULI 2017