Elliot1 skrev 2017-07-07 23:52:51 följande:
Ok tack för input! Man kan ju läsa hur mycket som helst på nätet om detta (ur olika synvinklar) men tycker det är mer givande att dela åsikter/erfarenheter med folk i samma sits. Om fler läser mitt inlägg får ni gärna komma med era insikter i frågan också :)
Jag är kluven, vill leva "som vanligt" trots att vi planerar att bli gravida men samtidigt är man ju medveten om att det i vissa fall kan påverka. Å andra sidan så tror jag inte det kan göra någon enorm skillnad och självklart skulle allt som har med alkohol och nikotin att göra gå FETBORT den dagen jag förhoppningsvis får veta att jag är gravid.
Som ni ser, jag har lite svårt att veta hur jag ska ställa mig till frågan.. :)
Att tillägga är ju också att ja vi vill bli gravida - men vi låter det ta den tid det tar och har sagt att vi ska låta det gå ett år innan vi börjar fundera på om vi gör något fel. Skynda långsamt :)
Lever i princip som vanligt (är dock varken rökare eller snusare, slutade röka för 10 år sen) men mellan ÄL och bim är jag mer restriktiv. Absolut ett glas vin och så men blir inga helkvällar med det ena glaset efter det andra liksom. Så tänker på att hålla ner det helt enkelt.