För oss med bim JULI 2017
Ja har för mig att ja läst ngnstans 24h. Så ja hopppaaaas !!!
Ja har för mig att ja läst ngnstans 24h. Så ja hopppaaaas !!!
Har en liten fundering tjejer. Min temp steg igår med 0,3 gr. Men idag e den lika låg som vanligt.. va hände liksom?
Nää. Ja testade bara att tempa förra månaden för skojs skull. O då såg ja innan ÄL låg ja på 35,9 o vid ägglossning som högst 36,7. Igår hade ja 36,2 o imorse 35,9. Men sen ha ja sovit riktigt dåligt inatt med. Så ja e ingen van temapare direkt...men du vet hur de är man överrrelekterar allt.
Hansson88, tack för svar!!
Ja jobbar i vården. På gyn us kan man se de yttre organen (givetvis) och slidan i livmodettappen. Man kan inte se äggledare o livmoder. Då måste man göra ultraljud. O de finns på KK. Då kan man se om man har ngr äggblåsor o hur mottaglig livmoderslemhinnan är för att ägget ska kunna fästa (baserat på livmoderns tjocklek på slemhinnan). Hoppas ni fick lite mer svar.
Tjejer hur går det för er. Är det ngn som känner ngt ännu lr?
Ok tråkigt. ÄL +2 bara. Så inget ännu. Börjar tveka på om ba haft ÄL ens..brukar få skit ont i bröstvårtorna men de ha ja inte nu..men ÄL testerna va positiva o ja hade ont i magen o flytningar. Så vette f*n..ba te o vänta o se.
Ja skiter i att tempa nu. Försöker köra varannan dag metoden istället. Problemet är att ja jobbar mkt kväll o natt. Men ha en period nu utan såna skift så passar på nu. Ja hade såna flytningar till o från i 1v... mindre trevligt. O så öppen livmodertapp hela tiden. Så ja verkligen hoppas haft haft ÄL. Jävla p-piller ska aldrig mer ta ett med p-piller.
Livmodertappen e ju olika öppen o placerad beroende på var i cykeln du är. Så vid ÄL e den öppen o mjuk för att spermier ska kunna komma in. De kan man känna lätt med fingret. Annars e den stängd o hård.
Ha känt på min nu i snart 3 månader. Äh äckligt o äckligt men de e ju ens kropp. Men va försiktig med att ha rena händer o kortklippta naglar så du inte tillför ngr bakterier.