Hansson88 skrev 2017-06-20 11:19:24 följande:
Det enda jag kan råda dig till är att prata med honom. Prata om de olika förväntningarna ni har, dels på varandra och även inför framtiden och vad ni vill. Rädslor, ofta handlar det ju om just det, att man är rädd för något.
Min man var rädd att det skulle skita sig med jobb. När jag blev gravid med sonen så blev jag uppsagd när jag gått ut med det. Även min man blev uppsagd pga arbetsbrist när boendet lades ner.
Värre än så jobbmässigt kan det ju inte bli denna gången iaf. Vi hade maximal otur men har ändå levt gott hela graviditeten och föräldraledigheten.
Då släppte hans rädsla. Särskilt eftersom jag har den högra föräldrapenningen och får behålla den eftersom barn nr 2 kommer att bli till innan min son blir 1 år och 9 månader. Han lugnade sig snabbt och ni vill han på det hela tiden
Här handlar det nog mer om att han inte vill äventyra förhållandet. Vi har det bra nu och hinner med träning och allt annat vi vill plus vårt barn som varit förhållandevis "enkel" av sig. Det känns svårt att motivera varför det skulle bli bättre med ett barn till när hans längtan efter en till eg inte finns. Han har sagt mer att han skulle ju aldrig ångra en till och att risken är större att jag ångrar mig och att förhållandet blir dåligt av det. Väldigt svårt allting, men vi hade ju ändå landat i att vi skulle försöka igen. Vi får väl prata igen.
Skönt att ni tog er igenom uppsägningar och kom ut med en härlig liten familj på andra sidan! :)