• Kakan53

Bim runt 11 juni

Nathaliieee skrev 2017-06-07 07:55:29 följande:

Tog ett digitalt test imorse och här kom svaret

Jag ÄR gravid :)

Grattis!!!
  • Kakan53
    Zarina skrev 2017-06-07 08:28:53 följande:

Grattis Nathaliiee!!! :)

Äsch kakan, heeelt negativt? Inte tillstymmelse till streck? Jag har så många äl test så tog ett sådant på skoj eftersom de brukar bli starka om man är gravid, men det var inte starkt, så tror nog inte jag är. Första känslan var besvikelse, vilket är alldeles korkat, det vore nog absolut bäst på alla sätt om jag inte är gravid!!! Men jag kan inte förklara det, känner mig dum som hoppas, men det handlar väl ändå om det magiska med att vänta barn, en del av mig hoppas väl därför. Men jag håller absolut tummarna för er alla som hoppas på plus! Är bara på äl+11 så jag vet inte med 100% säkerhet ännu, men snart!

Helt blankt, kunde inte en lossas att jag såg ett spökstreck. Men och andra sidan är bara äl+10, då det behöver ju inte betyda ett smack.. eller..?
  • Kakan53
    Zarina skrev 2017-06-07 13:49:42 följande:

Tog ett test ändå, trots att jag inte skulle, heeeelt blankt givetvis!! Äl+11.

Som mig då, fast jag är äl+10. Varför ska man envisas att ta för tidigt och bli tok besviken?
  • Kakan53
    Kroneet skrev 2017-06-08 07:05:27 följande:

Blir så himla ledsen... såhär ser det ut från idag, den nedersta... ingenting ?

Jag ser minsann ett streck på det nedersta också..
  • Kakan53
    Kroneet skrev 2017-06-08 09:39:43 följande:
    Jaså tror du att det nedersta är pos? Inget jäkla spökstreck? Är så himla rädd för det...

Ska ta ett CB digitalt i eftermiddag så jag får redan på riktigt svar.
    Ja gör det, så får du svart på vitt :)
  • Kakan53

[quote=77741252][quote-nick]Kroneet skrev 2017-06-08 19:44:47 följande:[/quote-nick][/quote]

Wohooo!!

• Kakan53
    Skrutt 83 skrev 2017-06-09 06:41:11 följande:

Så ledsen och besviken. Hade så mkt hopp för denna månad och tempkurvan ser exemplarisk ut. Tog cb på morgonen som även denna månad ger falskt hopp då det blir ett svagt svagt streck som uppkommer på en gång men är Spökstreck då testlagret visar tvärblankt. Är på äl+9 idag och inser att det bara är att ladda om för försök nr 6 efter mf i dec:

Men det där testet är väl positivt..?
  • Kakan53

Grattis till er som plussat och jag håller tummarna till er som inte vet ännu.
    Själv får det bli ett nytt försök till nästa äl. Ingen brådska för oss och detta var egentligen första försöket, men jag vill gärna ha en vårbebis :P

• Kakan53
    DragonWoman skrev 2017-06-21 09:00:08 följande:
    Är fortfarande i kulisserna beräknad ägglossning i helgen... Och Bim 8 juli tror jag det blir.
    Jag beräknade ägglossning idag egentligen men med genomskinliga flytningar både i förrgår och igår så vet i tusan. Hade sex båda dagarna och kommer fortsätta hela midsommarhelgen. Här ska inga ägg få komma ut orörda minsann ;P
  • Kakan53
    DragonWoman skrev 2017-06-26 18:57:46 följande:

Det märker vi om några veckor fast pessimisten i mig säger nej

Kan bara hålla med, orkar inte hoppas på nåt
  • Kakan53
    DragonWoman skrev 2017-06-26 21:19:49 följande:
    Funderar på en paus i juli och augusti. Släppa allt ett tag innan nya försök till hösten. Men samtidigt panik över tanken. Är 41 och blir ju inte yngre precis
    Gör det, det kanske är det som behövs. Vi har ju bara försökt tre månader nu tror jag. Men har man hållt på länge så blir det ju en stress under helas om försvårar ännu mer sägs det. Så ta ett brake över sommaren, tänk inte utan gör bara :)
  • Kakan53
    Evhb17 skrev 2017-07-01 09:48:24 följande:

Har även ätit rosenrot forte nu sedan mensen kom förra månaden. Får se om det hjälper något på traven som det säger att det ska göra

Hoppas att det gör någon nytta. Själv så tror jag inte ett skvatt på sånt där. Hade det fungerat så hade vi haft mycket färre provrörsbefruktningar. Men med tron kommer man väldigt långt :)
    Själv så är jag på den eviga väntan. Har haft uvi sen senaste ägglossningen och uvi har jag inte haft på måpååånga år. Och Google säger att man har lättare att få det när man är gravid. Men jag vet inte, kan ju likväl vara en tillfällighet. Den som lever om en vecka får se typ..
Svar på tråden Bim runt 11 juni