Inlägg från: Mascaraklumpar |Visa alla inlägg
  • Mascaraklumpar

Hur många kalorier?? Gifter mig om 1 vecka!

När man äter VLCD eller LCHF så tömmer man sina glykogendepåer och tappar vätska och några av de första kilona man tappar beror på det. Ofta minskar också mängden tarminnehåll och gaser vilket ger en plattare mage. När man sedan börjar äta normalt kommer det fort tillbaka, och man får räkna med att gå upp ett par, tre kg när man slutar.

Jag är således inte säker på att du kan få både en klänning som sitter perfekt och en kropp som tål alkohol. Själv hade jag stått ut med dieten en vecka till och hållt mig till att dricka ett glas champange på bröllopet.

• Mascaraklumpar
    Mackan87 skrev 2017-05-27 10:09:34 följande:

Tack för era svar! ????

För det första vill jag förtydliga att jag aldrig menade att jag inklusive hamburgare och godis låg på ett kaloroiintag på 1100-1400 kcal - självklart inte! Jag skrev att jag låg på 1100-1200 kcal övriga dagar men att maten då bestod av just mat och inte modifastportioner. (Använder mig för övrigt av appen Life sum för att beräkna kaloriintaget.)

Men om jag förstår er rätt så borde jag alltså fortsätta äta och träna som jag hittills gjort?? Jag vill ju inte gå ner mer utan ligga på den här vikten jag har nu.

Hur blir det om jag fortsätter med 1100-1200 kcal per dag och sen lägger till ett vinglas eller två? Då blir det några fler kalorier såklart men jag kanske höjer alkoholtoleransen iaf??

Du har nog inte nedsatt tolerans på det sättet som man får om man inte dricker på länge, utan anledningen till att du mår dåligt är att din lever redan kämpar hårt med att hålla ditt blodsocker uppe och att bilda ketoner, och att när du dricker så blir det en extra belastning. Jag tycker du ska undvika alkoholen, alternativt äta och dricka normalt men då riskerar du som sagt att gå upp ett par kg i vikt.
Svar på tråden Hur många kalorier?? Gifter mig om 1 vecka!