Hur många kalorier?? Gifter mig om 1 vecka!
Har ett litet dilemma gällande min kosthållning och behöver er hjälp!!
Har det sista året ätit enligt paleo och det har passat mig bra. Har även tränat 3-4 ggr/vecka (styrketräning och spinning el cykel ute). Inför köpet av min brudklänning i februari hade jag gått ner ett par kilo och var fullt övertygad om att jag skulle fortsätta på den vägen. Köpte därför en tajt figurformad klänning. Däremot började jag fuska alldeles för mkt med maten (stress bla...) så när jag hämtade ut klänningen för tre veckor sedan så fick jag inte på mig den. Panik!!! Jag hade heller inte bara gått upp i vikt utan den var inte uttöjd som provklänningen eftersom denna var helt ny-sydd.
Jag hade fyra veckor på mig att komma i klänningen och bestämde mig för att det SKA gå! Och det fick bli drastiska metoder som jag aldrig skulle ha anammat annars. De två första veckorna bytte jag därför ut alla måltider utom en mot Modifast soppor och det dagliga kaloriintaget låg på ca 900 kcal. Samtidigt tränade/promenerade jag 2-3 pass per DAG. En normal dag har tex varit 30 min promenad eller styrketräning innan jobbet, 40 min promenad på lunch, 1 h spinning på kvällen. Efter två veckor återgick jag till vanlig mat men kakaloriintaget har nu legat på ca 1100-1200 per dag och samma mängd motion.
Och nu har jag lyckats!! På tre veckor har jag gått ner nästan 4 kg och klänningen sitter som en smäck! Har även konstaterat att jag inte bör gå ner mer för då blir den för stor.
Nu till mitt problem!! Under dessa tre veckor har jag tagit ett par glas vin och känt mig helt klart påverkad. Inte konstigt med tanke på min diet. Men igår firade jag att jag lyckats mkomma i klänningen med en rejäl hamburgertallrik, 3 glas vin och lösgodis och jag mådde så illa........!!! Kroppen har helt klart vant sig vid mycket mindre mat och alkohol! Nu är det en vecka kvar till bröllopet och då vill jag både kunna njuta av maten samt festa till det utan att må illa redan efter middagen!
Jag måste alltså vänja kroppen vid mer mat och alkohol gissar jag. Men jag får inte gå upp i vikt!
Någon som kan ge tips på hur jag lyckas? Hur mycket kan jag öka mitt kaloriintag denna vecka? Jag tänker att jag ska fortsätta träna i samma mängd men kommer nog bara egentligen hinna med max två pass per dag nu.
Snälla hjälp!! (Och jag vill förtydliga att denna metod enbart har använts för att det var panik och jag var tvungen att gå ner i vikt SNABBT!!)