Har åkt fast för rattfylla
Sålänge du inte fått papper på att kortet är draget gör du inget brott med att fortsätta köra, sen kan felet ligga hos polisen (att det borde ha dragits) men du ses som oskyldig.
Sålänge du inte fått papper på att kortet är draget gör du inget brott med att fortsätta köra, sen kan felet ligga hos polisen (att det borde ha dragits) men du ses som oskyldig.
Jag ha ringt polisen flera gånger och jag har varit där och mitt körkort är giltigt...vet du ifall deras rutinkontroller påvisar mg i utandning eller alt promillehalten? Polisen sade nu nyss i tele att hade de kunnat påvisa grov rattfylla så hade inte låtit mig få tillbaka kortet dagen efter...håller på att gå under fullständigt av detta, enligt min jurist skall de kunna se antal promille eller mg i utandning inte bara positivt eller negativt svar...
Bara efter blodprovet var klart tror jag, kommer inte ihåg och var inte särskilt nykter...
Definiera "flydde". Var du i en livshotande situation och går det att bevisa?
Isf finns det en chans att du inte döms faktiskt, annars tveksamt.
Svårt att bevisa då jag aldrig vågat polisanmäla våldet någonsin.. mer än att soc vet och då de omplacerade mig akut till skyddsboende..tror du jag kan känna mig lite lugnare med dem som skriftlig intygan samt att om blåskontroll som gjordes vid vägkanten att det givit ungefärligt promillehalt...jag tolkar din skrift som att de tagit blodprov utifrån alkoholtestet för att säkerhetsställa promillehalten som uppgavs när när jag stoppades vid vägkanten..snurrig efter alla samtal med polis o googlandet på nätet så ögonen går i kors..ber om ursäkt ifall jag skriver otydligt...