• Plommon2017

Har åkt fast för rattfylla

Hej
    Först vill jag be er att inte dumförklara mig, min ångest äter tillräckligt av mitt dumma handlande...jag har alltså blivit stoppad av polis och kört onykter, fick blåsa och sedan följa med till stationen där de tog blodprov. jag blåste inte inne på stationen. Dagen efter att fförhöret va slut fick jag tillbaka körkortet och var inte tillsagd att jag inte får köra efter 48 h utan att jag kunde gå och hämta bilen, Om det hade varit grov rattfylla borde väl polisen tagit mitt körtkort direkt på plats (så sade  transportstyrelsen) eller kan det vara så att jag får köra under utredningstiden. har ytterligare en fråga då jag har en oerhört jobbig livssituation som jag inte vill nämna här, aldrig fått fortkörningsböter eller parkeringsböter och aldrig funnits i belastningsregistret, kan det påverka ev domstolsbeslut?
    hur fungerar egentligen deras mätare vid trafikkontroll, jag får olika svar när jag googlar, vissa säger att det visar promillehalt och andra säger endast pos elr neg.
    Polisen tog inte heller in mig i första avseende av rattfyllan utan de ansåg att jag var benägen att begå självskador då jag berättat min livssituation och de ville inte lämna mig ensam...va tror ni om allt detta? Jag SKÄMS ögonen ur mig...

Tack på förhand...

• Svar på tråden Har åkt fast för rattfylla
  • Decx

Sålänge du inte fått papper på att kortet är draget gör du inget brott med att fortsätta köra, sen kan felet ligga hos polisen (att det borde ha dragits) men du ses som oskyldig.

• Plommon2017

Jag ha ringt polisen flera gånger och jag har varit där och mitt körkort är giltigt...vet du ifall deras rutinkontroller påvisar mg i utandning eller alt promillehalten? Polisen sade nu nyss i tele att hade de kunnat påvisa grov rattfylla så hade inte låtit mig få tillbaka kortet dagen efter...håller på att gå under fullständigt av detta, enligt min jurist skall de kunna se antal promille eller mg i utandning inte bara positivt eller negativt svar...

• Plommon2017
    Decx skrev 2017-05-26 19:54:42 följande:

Sålänge du inte fått papper på att kortet är draget gör du inget brott med att fortsätta köra, sen kan felet ligga hos polisen (att det borde ha dragits) men du ses som oskyldig.

"Men du ses som oskyldig" förlåt men hur menar du?
  • Wazp

Såna som du ÄCKLAR mig! Sån total brist på respekt för andra människor! Hoppas innerligt väl att du blir av med kortet för gott och gärna lite fängelsetid på det!

• Wazp

Så andra ska respektera att du inte vill höra det du förtjänar.. men du behöver inte respektera andra när du sätter dig och är rattfull.... jävla hycklare!

• Wazp

Jobbigt att höra sanningen va?

• Plommon2017
    Såklart det är! Jag tar mina konsekvenser givetvis och jag skrev i syfte för mina frågeställningar.
Svar på tråden Har åkt fast för rattfylla