Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Skaffa katt?

Jag har haft många katter och ingen har kissat utanför lådan. Har inte heller haft något problem med klösande på möbler, har ett rejält kattklätterträd samt klöspelare som är populära.

• Nandez
    Sodacitron skrev 2017-05-19 13:36:48 följande:
    Det låter lovande! Nämner man katt till mina föräldrar så blir reaktionen: Katt, är du inte klok? de förstör väggar, möbler och kissar ner saker! Vi bor i en helt ny bostad och vill ju inte att detta ska hända men sen tänker jag att så många andra har katt och populariteten skulle inte vara så hög om det var så mycket problem.
    Min nuvarande katt är åtta månader och det fungerar helt utan problem. Vi fick en påse med sand från uppfödaren som vi la i vår kattlåda. När vi kom hem så satte vi katten i lådan och inte en gång har det hänt att han gjort sina behov någon annanstans.
    Katten gillar klätterträdet, katten gillar att ligga högst uppe.
  • Nandez
    Kjell2 skrev 2017-05-19 13:44:15 följande:
    Katter precis som barn, hundar, gäster och vuxna kommer till och från påverka inredning. Med hår, kräk och när saker inte är ok med urin och avföring.  
    Det har inte hänt med någon av mina katter och jag har haft många.
  • Nandez
    Kjell2 skrev 2017-05-19 13:44:15 följande:
    Katter precis som barn, hundar, gäster och vuxna kommer till och från påverka inredning. Med hår, kräk och när saker inte är ok med urin och avföring.  
    Glömde, inte ens när en av katterna blev sjuk och inte kunde gå med bakbenen så hasade han till lådan.
  • Nandez
    Anonym (Katt) skrev 2017-05-20 16:24:13 följande:
    Vill tillägga att det är dumt att straffa en katt. Den förstår inte varför du är dum med den. Den kopplar helt enkelt inte sin handling med straffet.
    Vill man säga åt en katt måste man göra det precis när de tänkt sätta igång med vad de nu gör. Det syns rätt bra ifall man betraktar dem.
    Bra inlägg.
Svar på tråden Skaffa katt?