Inlägg från: Sodacitron |Visa alla inlägg
  • Sodacitron

Skaffa katt?

Efter mycket eftertanke har vi nu bestämt att hund inte är något för oss och funderar på katt, vilket hade passat oss mycket bättre MEN jag undrar om det finns ett sätt att få katten att inte klösa på väggar och möbler (självklart skaffar man klösbrädor) och att den inte kissar utanför lådan, dvs på möbler, textilier osv. Blir varnad för settta om jag nämner att vi funderar på en katt. Går det att ha katt och slippa de beternden som jag tycker är något som får mig att inte våga skaffa?

• Svar på tråden Skaffa katt?
  • Sodacitron
    Nandez skrev 2017-05-19 13:18:44 följande:

Jag har haft många katter och ingen har kissat utanför lådan. Har inte heller haft något problem med klösande på möbler, har ett rejält kattklätterträd samt klöspelare som är populära.

Det låter lovande! Nämner man katt till mina föräldrar så blir reaktionen: Katt, är du inte klok? de förstör väggar, möbler och kissar ner saker! Vi bor i en helt ny bostad och vill ju inte att detta ska hända men sen tänker jag att så många andra har katt och populariteten skulle inte vara så hög om det var så mycket problem.
  • Sodacitron

Då har alla era katter trivts och mått bra! Då finns det hopp för här kommer katten få det utmärkt med ett härligt klätterträd, bra foder och kärlek.

• Sodacitron

Har fått kanonbra svar här!!! känns som om vi vågar och kommer vara väl förberedda. Skulle ändå vilja höra era åsikter om ifall ni föredrar honor eller hanar och varför?

Svar på tråden Skaffa katt?