Inlägg från: Anonym (INI) |Visa alla inlägg
  • Anonym (INI)

Vad tröttsamt det är med alla sjukskrivna och stressade svenskar!

Jag är bara 27 år och gick in i väggen. Arbetade på en skola där min kollega slutade och jag hade ansvar för de flesta av barnens utvecklingssamtal + en helt ny klass med alla inskolningssamtal + skulle få en ny kollega som jag skulle introducera i verksamheten. Fick också ta mycket av en annan kollegas jobb och till slut rann bägarn över.

Hade förutom detta även hand om allt i hemmet - städning, matlagning, handling m.m. eftersom min sambo har lång resetid till jobbet. Hade även en svärmor som kom på oväntade besök och hackade ner på vårat hem och klagade på att det var dåligt städat eller på att hon inte blev servad som hon ville. 

Ibland orkar man inte och det är HELT OKEJ. 

• Anonym (INI)
    Anonym (Gruesome) skrev 2017-05-15 15:39:55 följande:
    Om man tycker det så blir man inte utbränd. De som blir utbrända är de med högs krav både på sig själva och på hur saker och ting ska vara. Väldigt få blir utbrända på grund av för mycket att göra. Det ör oförmåga att hantera det som är problemet.
    Jag gick in i väggen. Det är i efterhand jag lärde mig att det är helt okej att säga nej och välja bort saker jag inte orkar menade jag såklart. 
  • Anonym (INI)
    Anonym (INI) skrev 2017-05-15 15:41:25 följande:
    Jag gick in i väggen. Det är i efterhand jag lärde mig att det är helt okej att säga nej och välja bort saker jag inte orkar menade jag såklart. 
    Annars hade jag inte gått in i väggen såklart, om jag kunnat bromsa innan :P 
  • Anonym (INI)
    Anonym (Ts) skrev 2017-05-15 15:54:10 följande:
     Tycker att du alldeles utmärkt bekräftar min ts. Det är ju för sjutton helt absurt att vid 27 års ålder skaffa sig ett liv som man inte kan hantera och då gå och bli sjukskriven för det.
    Men det är ju inte så lätt att veta innan att man ska gå in i väggen? 
  • Anonym (INI)

Håller helt med "Hysteriskt". Allt i samhället ska vara med effektivt och mer ekonomiskt. Färre personal ska göra mer jobb. Inte undra på att folk går in i väggen. Sen beror det helt på vad man har för jobb också. Jag har exempelvis jobbat några år inom förskolan också och varit nära att gå in i väggen även där. För stora barngrupper + alltid personal sjuka = ökad belastning på den personal som finns DAGLIGEN. Har sovit 2-3 timmar efter jobbet varje dag, sedan gjort mat, stirrat rakt ut som en zombie i två timmar och sen sovit 8-9 timmar igen. Jättekul verkligen. 

Tycker hela den här tråden är fruktansvärd. Att klanka ner på dom som sliter och gör allt för exempelvis barnen på förskolan och sedan inte orkar mer..  Ska de verkligen få mer skit? 

Här kan ni lära er lite från en ung tjej: 

Svar på tråden Vad tröttsamt det är med alla sjukskrivna och stressade svenskar!