Inlägg från: Anonym (oj.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (oj.)

Vad tröttsamt det är med alla sjukskrivna och stressade svenskar!

Nu är det ju rätt stor skillnad på stress och ångest, men ja jag håller med när der gäller folk som är sjukskrivna pga stress. Det spontana intrycket av folk runt mig är att de inte tål NÅGON stress. Dvs de har en förväntning av att deras jobb ska vara 100% stressfritt. Har man det blir det ju en stress i sig om det blir stressigt....

Sen kommer dom hem och har ett totalt ostrukturerat liv så även om det egentligen är lugnt så måste dom stressa för att hinna med allt. Bara för att de inte kan tänka ut en plan i förväg. Har man tex träningar med barnen en timme efter hemgång kanske man inte ska dra igång med en storstädning samtidigt som man lagar mat och hjälper barnen med läxor...Självklart funkar inte livet bra då.

I vissa fall är det fullt förståeligt att folk går in i väggen (typ chefer som tagit på sig för mkt), men när det handlar om att man bara vill verka perfekt för alla andra så man stressar med städning 2 timmar om dagen efter jobbet så har jag noll och ingen förståelse. Speciellt när man har barn så måste man ju faktiskt ta ansvar och se över sina prioriteringar. Barnen blir ju också drabbade.

Svar på tråden Vad tröttsamt det är med alla sjukskrivna och stressade svenskar!