Inlägg från: Anonym (Jamen precis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jamen precis)

Pappan vill inte byta förskola

Ja precis, det underlättar för DIG! Men det är lite så med mammor, dom tänker att det underlättar för mig... ja men då kommer jag på argument till varför det är bättre för barnen, fast det i verkligheten inte är det!

"Ibland kanske man får stå fast vid det man kom överens om från början och välja sina strider." Tummen upp alltså! 

• Anonym (Jamen precis)
    Brumma skrev 2017-06-07 14:14:16 följande:
    Varför skulle det INTE vara bättre för barnen att i framtiden gå på samma skola? Varför skulle det INTE vara bättre för det yngre barnet att få gå på en förskola där hon går vidare med sina kompisar till skolan sen? (Om inte förskolan hon går på nu tillhör den skola hon automatiskt blir skriven på och de tänker låta henne gå på en annan skola än systern).
    Ja precis, Hon kommer ju att göra det, gå med sina halvsyskon. Det är också syskon!

Det blir liksom en "win win" situation. Tummen upp!
  • Anonym (Jamen precis)
    Brumma skrev 2017-06-07 14:46:01 följande:
    Halvsyskon kräver att man har minst en gemensam förälder.

Sedan kan man naturligtvis se sig som syskon även om man "bara" är bonussyskon, men det är bara två barn som är släkt rent biologiskt.

Men jag frågade dig varför det inte skulle vara bättre för syskonen att gå i samma skola. Och slippa förlora sina vänner när skolan börjar. Det svarade du inte på.

TS - det skulle vara intressant att veta var det yngre barnet kommer att gå i skolan sedan. Är ni föräldrar överens om att även det yngre syskonet skall gå på friskolan? Eller kommer barnet börja på den kommunala skola som ligger närmast folkbokföringsadressen? Och är det isåfall samma skola som den nuvarande förskolan hör till?
    Ahh, så är det! Precis precis, det är dunder!
  • Anonym (Jamen precis)
    Brumma skrev 2017-06-07 15:46:10 följande:
    Du kan alltså inte svara.

Ok, då lägger vi till dig på listan över personer som inte klarar av att ha en seriös diskussion.

Trevlig sommar.
    Puss å kram sig!
Svar på tråden Pappan vill inte byta förskola