Inlägg från: Anonym (Gruesome) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gruesome)

Attraherad av sambos vän, mår jättedåligt!

Du funderar på att dumpa din pojkvän och bli ihop med hans polare. Du beskriver dig själv sim offer för dina egns känslor, förmodligen mest för att rättfärdiga hur du tänker.

Jag har blivit kåt/kär i tidigare partners vänner. Jag har ignorerat det och hållt det för mig själv. Hur jag skulle hantera det var aldrig något jag funderade på. Ibland tänkte jag väl på någon av hennes kompisar när jag knullade mitt ex. Men jag vet att hon gjorde det också, så det är helr ok.

Skulle någon sätta en pistol mot din tinning och säga att du ska ge fan i din killes kompis, då hade du garanterat lösa det här "problemet" på tre röda. Eller hur?

• Anonym (Gruesome)
    Anonym (Orolig kvinna) skrev 2017-05-11 17:31:09 följande:

Men samtidigt kan jag lägga till att när vi får lite mer tid tillsammans (som vi inte haft så mycket på sistone) då är det så underbart... och jag längtar efter mer... jag längtar ofta efter att vara med honom... och kanske är det vad som saknas: mer av det.

Vi jobbar väldigt mycket båda två på olika håll och särskilt jag just nu. Det kommer dock bara vara så tills sommaren för mig.

Samtidigt som jag har en längtan att vara med honom har jag också en längtan att få vara själv lite och upptäcka... kanske inte nödvändigtvis att upptäcka saker med andra män även om jag kan tänka tanken. Så jag vet inte riktigt vad jag vill alltså.

Om du inte vet vad du vill så är det ganska meningslöst att be om hjälp med att "hantera det här".
  • Anonym (Gruesome)
    Anonym (Orolig kvinna) skrev 2017-05-11 17:53:50 följande:

Oavsett vad jag vill så vill jag inte vara otrogen. Och jag har svårt för att hantera attraktionen jag känner för den här killen. Jag tycker ju om honom han tillför mycket i våra liv. Men jag blir orolig över hur jag känner.

Det känns inte rätt att vi inte ska träffas. Det kanske är bättre att vi gör det och så kanske allt det här förändras... Om vi däremot lägger ner och inte träffas då är det lite synd kommer gå miste om honom. Alltså det andra han har inte attraktionen. Och tänk om vi ändå råkar ses om ett halvår eller så och det är likadant?

Det du måste ändra på är din egen attityd. Det spelar ingen roll om du träffar honom varje dag, en gång i veckan eller aldrig. Det är inte där problemet ligger. Jag tror att du krånglar till det här för att du gillar att prata om honom.
Svar på tråden Attraherad av sambos vän, mår jättedåligt!