Inlägg från: Anonym (dadumdidum) |Visa alla inlägg
  • Anonym (dadumdidum)

Attraherad av sambos vän, mår jättedåligt!

Anonym (Orolig kvinna) skrev 2017-05-11 13:58:51 följande:

Jag har försökt med det ni föreslår... Men det kommer ändå tillbaka och det starkare. Jag brukar i stort sätt aldrig känna en så väldigt stark och djup attraktion. Jag har nog bara gjort det vid ett eller två andra tillfällen i mitt liv tror jag. Och då hade jag förhållanden med personerna. Var väldigt ung då är nu 31 år gammal... Jag och sambon vill ha barn och så kommer det här mitt i allt... Är det mitt sätt att fly ifrån att skaffa barn och binda mig för gott? Eller är det nåt mer... Som sagt attraktionen mellan oss är så enormt stark. Det är ovanligt. Jag känner att jag bara vill krypa upp i hans stora armar och mysa i den underbara känslan han avger. Det är nåt hjärtligt med den, som om han ger mig hela sitt hjärta... Märkligt. Det har nog som sagt kanske bara hänt en annan gång...

Om du inte passar dig kommer ha snart ge dig andra kroppsdelar än bara hjärtat Drömmer

Det där med att det är som att han ger dig hela sitt hjärta är bara rena fantasier och finns ingen annanstans än i din livliga fantasi för som du själv skriver så vet du egentligen inte ett skit om honom, du idealiserar honom för att du är förälskad och ser bara vad du vill se och förstorar upp det i absurdum.

Om du har försökt med det folk här säger men sprungit tillbaka så fort det blivit lite jobbigt så har du förmodligen inte försökt tillräckligt bra. Det finns en liten mental skillnad i att säga "jag ska försöka" och säga "jag ska göra det"

Vad du än gör skaffa INTE barn med din nuvarande partner tills du rett ut dina känslor och prioriteringar. Det är inte rättvist mot varken din partner eller barnet när du är så osäker som du är.
  • Anonym (dadumdidum)
    Anonym (Orolig kvinna) skrev 2017-05-11 17:53:50 följande:

Oavsett vad jag vill så vill jag inte vara otrogen. Och jag har svårt för att hantera attraktionen jag känner för den här killen. Jag tycker ju om honom han tillför mycket i våra liv. Men jag blir orolig över hur jag känner.

Det känns inte rätt att vi inte ska träffas. Det kanske är bättre att vi gör det och så kanske allt det här förändras... Om vi däremot lägger ner och inte träffas då är det lite synd kommer gå miste om honom. Alltså det andra han har inte attraktionen. Och tänk om vi ändå råkar ses om ett halvår eller så och det är likadant?

Men alltså, förstår du inte att du bara fantiserar ihop precis allting?
    Vadå han tillför mycket i mitt liv, du känner ju knappt snubben. Det enda han tillfört är att han råkat visa sig, resten har du liksom byggt ihop själv och förstorat upp till enorma proportioner. Och lägger du ner så är det enda du kommer gå miste om är din fantasivärld du byggt upp. Hur kan man vara så blind?

Det är inte den andra snubben du behöver lägga ner, det du behöver lägga ner är dina fantasier och försöka inse att ja du blev kåt och kär på en annan snubbe med att den snubben är off limits för dig av många anledningar och sen bara bita ihop och inte göra så extremt stor grej av det.
Svar på tråden Attraherad av sambos vän, mår jättedåligt!