• Hjärt

Bf januari 2018 & stannar på fl

Maliin90 skrev 2017-08-26 18:01:53 följande:
    Från vilken hemsida har du beställt ifrån? Är det mycket billigare om man beställer från Holland?
    Beställde från Babyplus! :) En donkey duo med svart chassi, 12800kr (jämför med Big Baby 16500kr). Mkt bättre priser på tillbehör också!
    Hittills trevlig kommunikation och bra känsla! Kan återkomma hur leverans funkade :)
  • Hjärt
    Fröfröken skrev 2017-08-28 18:51:16 följande:

Ta hand om er!! Små små puffar känns allt tydligare nu i v 18 < 3

Många bekanta/vänner får i sep o okt nu.. slutet av januari känns långt borta då, men ändå nära när man vet att en liten är på G, så tacksam för det! 2 v till RUL, må liten må prima !

Ja <3 Men så fint att träffa bebisar, särskilt när man väntar en själv. Träffade en 10 dagar gammal tjej idag, så fin! Nu längtar jag som attans!
    Tiden kommer nog gå ganska fort ändå, tycker höst och jul brukar swisha förbi :P
  • Hjärt

Tips! Såg förut att en del pratade om simning och att röra på sig som gravid..
    Såg att babygruppwn har vattengympa för gravida, och just nu kampanj t.o.m 1/9 om någon är intresserad. :)

"Träningsprogram som är speciellt anpassat efter den gravida kroppens behov. Ange koden ?augusti17? och få 20% rabatt."

• Hjärt
    Persicca skrev 2017-08-31 21:10:01 följande:

Ett tips om ni vill beställa gratis babyboxar. Dels får man liberos startbox från libero om man blir medlem i Liberoklubben. Sen finns det en hemsida www.babybox.se där det finns 3 gratisboxar att beställa; från apoteksgruppen, Lloyds apotek och babyproffsen. Man får även beställa en gratisbox från apotek hjärtat 's hemsida, om man är/blir medlem, och det kostar ingenting.

Varningens finger.. Jag ångrar alla mina gratisboxar med första barnet. Blev tokig på alla säljsamtal. Oftast (alltid?) samtycker du till att återförsäljarna av gratisproverna får kontakta dig. På gott och ont. Men är man beredd på det är de ju toppen! :)
  • Hjärt
    Persicca skrev 2017-09-01 17:57:05 följande:
    Jaha vad tråkigt :/ själv får jag erbjudanden och sånt via mail, från Apoteket och libero, men inga telefonförsäljare.
    Ja lite trist. Var en babybox som jag aldrig ens hämtade ut. Ändå ringde ett företag mig fem gånger för att följa upp vad jag tyckte om ett tvättmedel. Höll på att bli lite smått tokig :P mejl och posterbjudande har jag inga problem med! Men står nog över boxarna denna gång :P
  • Hjärt
    amandahyytiainen skrev 2017-09-06 16:47:47 följande:

Är det någon här som är förstföderska som jag och blivit inbjuden av bm att va med på gruppmöte?

Ni som varit på detta, ska båda föräldrarna vara med eller är det bara jag som gravid? Vad pratar man om?

Jag ska på ett sånt möte nästa vecka och är lite fundersam då jag och sambon tror att bara jag ska dit. Vill gärna att sambon är med om det är tanken :)

Tack för svar!

Min sambo följde med på allt med första barnet, besök hos mvc, föräldrautbildning etc. Föräldrautbildning var för övrigt det närmaste "gruppmöte" jag gått på/ varit bjuden till. Den var bra för båda :) Tror dock att den låg lite senare i graviditeten, du kanske är inbjuden till något annat? Hursomhelst så väljer ni väl själva om ni vill gå ihop. Har de inte presenterat något tema alls för mötet? Du kan ju alltid ring och fråga mvc om ämne etc och kolla läget med sambo. :)
  • Hjärt

Har senaste dagarna haft en ny, obehaglig, känsla. Som ett väldigt tryck neråt "i underlivet" (sjuk vid definiering), känns som att barnet /organen nästan är på väg ut... Har också känt en viss sveda känsla och ömmande. Har varit lite obehagligt, inte direkt ont (kanske lite), att gå samt att ha benen tätt ihop.
    Känner inte alls igen denna känsla från förra graviditeten.. möjligtvis lite liknande känsla EFTER förlossningen...
    Känns lite bättre idag så ska avvakta och se om jag ska ringa och rådfråga bm imorgon.

Är det någon som känner igen känslan eller har varit med om liknande?

• Hjärt

Tips! Big Baby har rea på Bugaboo Donkey (2000kr) bland annat. Går att kombinera med erbjudandet "Köp vagn med tillbehör för över 10 000:- och få babyskydd på köpet".

• Hjärt
    zasu skrev 2017-10-23 09:59:26 följande:
    Har också funderat på det men tänker som du. Kommer inte köra runt med honom några längre sträckor under vintern i babyskyddet så det borde räcka med overall och filt. Vad har du köpt för fleeceoverall och vilken storlek?
    jezz81 skrev 2017-10-23 09:11:57 följande:

Behöver man köpa åkpåse till babyskyddet eller räcker det om bebisen har en fleeceoverall och kanske en stickad filt över stolen sten? För åkpåse från vagnen är uppenbarligen för stor

Jag kommer använda åkpåse till babyskyddet, men det är för att jag har ett sedan tidigare. Hade nog  inte köpt ett idag om jag inte haft ett. Min första dottern kom i slutet av augusti och då var det toppen att ha åkpåse på hösten då man ändå kunde köra babyskyddet lite i vagnen.. men som ni säger - mitt i vintern använder man det nog annorlunda.
    Och man måste nog prioritera lite hehe. Kan inte köpa "allt som är bra att ha", då blir man ruinerad. :P
  • Hjärt
    Skogsprinsessan skrev 2017-11-03 20:47:23 följande:

Hur går det fär er alla?

Nu känns det lite som slutspurten av denna graviditet (bf 16/1)och vi väntar med spänning på att få veta vem som gömmer sig där inne :)

Nu kan jag ibland känna bebis olika kroppsdelar på utsidan av magen och känna/se väldigt hårda sparkar/armbågar eller skallningar utanpå magen, både läskigt och mysigt på en och samma gång ;)

Jag lider av foglossning och är allmänt trött mest hela tiden. Jobbar dock bara 50% nu och är sjukskriven resten, känns väldigt skönt för kroppen att få återhämta sig mellan jobbpassen!

Hoppas att det får bra för er alla!

Ja det börjar verkligen närma sig! 2 månader idag till beräknat för mig (3/1)! Känns som att december kommer rusa iväg också.

Har inte riktigt utskilt kroppsdelar men iof inte försökt heller :P Vad jobbigt med foglossning! Skönt att du kan ta det lite lugnt mellan varven! Viktigt!
    Jag är också galet trött, samt har en ihärdig förkylning samt ögoninflammation sen 1,5-2 vecka tillbaka. Sjukt jobbigt att ha ett litet barn på det, aldrig tid för vila känns det som. :/ Förra graviditeten var en lyx såhär i efterhand haha

Spenderar denna vecka i Grekland. Superskönt! Men trist att de är så hårda här med "gravidregler", ville besöka spat på hotellet men får inte basta eller ta någon behandling. Inte ens ansiktsbehandling eller fiskspa. Herregud, stor skillnad mot hemma. Haha
Svar på tråden Bf januari 2018 & stannar på fl