Bf januari 2018 & stannar på fl
Hittills trevlig kommunikation och bra känsla! Kan återkomma hur leverans funkade :)
Ta hand om er!! Små små puffar känns allt tydligare nu i v 18 < 3
Många bekanta/vänner får i sep o okt nu.. slutet av januari känns långt borta då, men ändå nära när man vet att en liten är på G, så tacksam för det! 2 v till RUL, må liten må prima !
Tips! Såg förut att en del pratade om simning och att röra på sig som gravid..
Såg att babygruppwn har vattengympa för gravida, och just nu kampanj t.o.m 1/9 om någon är intresserad. :)
"Träningsprogram som är speciellt anpassat efter den gravida kroppens behov. Ange koden ?augusti17? och få 20% rabatt."
Ett tips om ni vill beställa gratis babyboxar. Dels får man liberos startbox från libero om man blir medlem i Liberoklubben. Sen finns det en hemsida www.babybox.se där det finns 3 gratisboxar att beställa; från apoteksgruppen, Lloyds apotek och babyproffsen. Man får även beställa en gratisbox från apotek hjärtat 's hemsida, om man är/blir medlem, och det kostar ingenting.
Är det någon här som är förstföderska som jag och blivit inbjuden av bm att va med på gruppmöte?
Ni som varit på detta, ska båda föräldrarna vara med eller är det bara jag som gravid? Vad pratar man om?
Jag ska på ett sånt möte nästa vecka och är lite fundersam då jag och sambon tror att bara jag ska dit. Vill gärna att sambon är med om det är tanken :)
Tack för svar!
Har senaste dagarna haft en ny, obehaglig, känsla. Som ett väldigt tryck neråt "i underlivet" (sjuk vid definiering), känns som att barnet /organen nästan är på väg ut... Har också känt en viss sveda känsla och ömmande. Har varit lite obehagligt, inte direkt ont (kanske lite), att gå samt att ha benen tätt ihop.
Känner inte alls igen denna känsla från förra graviditeten.. möjligtvis lite liknande känsla EFTER förlossningen...
Känns lite bättre idag så ska avvakta och se om jag ska ringa och rådfråga bm imorgon.
Är det någon som känner igen känslan eller har varit med om liknande?
Tips! Big Baby har rea på Bugaboo Donkey (2000kr) bland annat. Går att kombinera med erbjudandet "Köp vagn med tillbehör för över 10 000:- och få babyskydd på köpet".
Behöver man köpa åkpåse till babyskyddet eller räcker det om bebisen har en fleeceoverall och kanske en stickad filt över stolen sten? För åkpåse från vagnen är uppenbarligen för stor
Hur går det fär er alla?
Nu känns det lite som slutspurten av denna graviditet (bf 16/1)och vi väntar med spänning på att få veta vem som gömmer sig där inne :)
Nu kan jag ibland känna bebis olika kroppsdelar på utsidan av magen och känna/se väldigt hårda sparkar/armbågar eller skallningar utanpå magen, både läskigt och mysigt på en och samma gång ;)
Jag lider av foglossning och är allmänt trött mest hela tiden. Jobbar dock bara 50% nu och är sjukskriven resten, känns väldigt skönt för kroppen att få återhämta sig mellan jobbpassen!
Hoppas att det får bra för er alla!