• Hjärt

Bf januari 2018 & stannar på fl

akma82 skrev 2017-05-16 17:10:10 följande:

Det är spännande att hantera en 2 åring på morgonen o samtidigt vilja spy när man öppnar kylskåpet... Men men försöker se de som bra tecken på att det är som det ska ????

Haha ja jag brottades med spykänslan imorse när jag skulle byta 8månaders tjejens bajsblöja. Papper fullt i näsan klarade mig ur knipan denna gång :P
  • Hjärt
    aprilmamma skrev 2017-05-16 18:25:41 följande:

Måste fråga om alla ni känner illamående? Jag är i v 7 och känner ingenting. Det oroar mig. För ett par år sen fick jag ma i v11 och kände inget illamående. Gyn sa att det kunde vara ett tecken på att det inte stod rätt till den gången. Vad tror ni? 

Vet många bekanta som aldrig känt illamående under graviditeten. Hittills har jag enbart känt ett väldigt svagt illamående.. tror dock att illamåendet i min förra graviditet snarare kom i andra trimestern än första..
  • Hjärt
    Vanillapuff skrev 2017-05-17 14:58:18 följande:
    Ja jag ringde idag, fick tid den 19 juni, om drygt 5 veckor. Ingen aning om att det var så lång väntetid! :/
    Samma här.. tog kontakt för över 1 vecka sedan och fick 12 juni. .
  • Hjärt
    Tino skrev 2017-05-25 10:13:48 följande:
    Två veckor kommer gå väldigt snabbt! Det är så spännande att se den vara där. Jag började få symptom i vecka 6-7 men de kommer och går lite. Nu idag mår jag tex inte så illa och brösten är inte jätteömma. Men igår mådde jag apa. Det är så skönt att vara ledig lite så man får vila lite. Låter bra att du sover mycket och ändå tar promenader. Efter blödningen har jag varit så feg. Inte vågat anstränga mig alls så har gått så långsamt till jobb och hem och sedan suttit inne hela kvällarna. Måste nog försöka slappna av lite och tillåta mig att vara ute lite i solen. Hur tänker ni kring sex och träning? Läkaren som gjorde äggplock och insättning och BM på MVC säger att jag ska leva som vanligt men läkaren som gjorde stimulerungen (gjorde distansstimulering) säger att jag måste vila och inte ska ha sex och inte träna. Förvirrande med dubbla budskap. Hoppas du får en trevlig helg!
    Verkligen förvirrande! Men om det på ngt sätt betyder ökad risk för dig så kanske det är bäst att ta det lite lugnt. Men lyssna på sin kropp är alltid det bästa, men kanske inte det enklaste.

Jag går rask stavgång 30min varje morgon innan frukost och tränar på gym tre gånger i veckan (varav en gång med PT). Förra graviditeten la jag på mig typ 26kg och är inte intresserad av att göra samma resa igen så denna gång är det bättre vanor som gäller! Har förbättrat kosten markant också genom att utesluta socker och skära ner på kolhydrater, bortsett från lördagar när jag äter vad jag vill :)
    Hade sex hela förra graviditeten och kommer antagligen ha det denna också. Är det som sist så är nog lusten också högre än vanligtvis :)
  • Hjärt
    motogurl skrev 2017-06-12 01:20:37 följande:

Tjena alla! Hoppar in här då jag plussade idag. Jag har sedan mitten på maj känt olika symtom, trodde verkligen att jag var gravid. Men sen fick jag en blödning några dagar innan beräknad mens som jag då trodde var mens och då slog jag bort tanken på att jag var gravid. Det kändes som en lättnad då för vi har en dotter på 8 månader och detta var verkligen oplanerat då vi har försökt vara försiktiga! Dock varade blödningen bara en dag och det var inte ens mycket, sen var det lite rött på pappret bara några dagar senare, aldrig någon riktig mens. Jag tyckte det var lite konstig men jag ammar fortfarande och har bara haft 2 mens innan.

Jag har mått illa i tre-fyra dagar nu och jag började tänka att det kanske inte var mens ändå och att jag borde ha haft en riktig blödning, så igår köpte vi test och idag plussade jag starkt! V7 (6+4) enligt Preglife-appen. Blev riktigt chockad och började gråta först men mår bättre nu. Såg det var nån annan här som hade en dotter på 8 månader?

25 år är jag och väntar som sagt mitt andra barn. Någon som har startat en hemlig Facebook-grupp som man joina?

Mvh

Grattis till plusset! :) Jag är i vecka 10-11 nu enligt tidigare gravtest, och har en liten tjej på 9 månader. Fick också väldig chock och haft en hel del ångest och vånda kring hur det ska gå. Håller fortfarande på att smälta men ångesten byts allt mer ut till glädje och förväntan. Ska bli så häftigt och fint att få ha så täta barn. Är själv uppväxt med en tajt lillebror och det har varit fantastiskt. Men det är klart att jag ärligt kan säga att det fortfarande också känns skitläskigt och ångestladdat emellanåt. Småbarnstiden är inte heller något jag tycker är helt fantastiskt. Men övertygad om att det blir bra i slutändan och det är en himla gåva att överhuvudtaget kunna få fler barn. Känner så många som kämpar. Ska till MVC för inskrivning idag, har ni bokat tid? :)
  • Hjärt
    motogurl skrev 2017-06-12 10:05:39 följande:

Tackar och grattis själv! :) Skänt att kunna surra med någon som är i samma sits som en själv! Mm jag känner igen de där känslorna. Det blir nog bra i slutändan! Nej har inte bokat tid, fick ju reda på det igår haha. Ska till bvc på torsdag så tänkte kolla då om en tid till mvc...

Ja verkligen. Dagar som denna då lilltösen håller hos vakna halva natten känns det extra motigt.. Och när hon är så där härligt glad och underbar känns det som att det blir en barnlek.. :)

Haha förstår! :) Var på inskrivning idag. Är väldigt osäker på datum så morskan skickade remiss för "datumultraljud". Inte mig emot att få gå redan innan kub! :) En skön milstolpe med första ultraljudet. Ser dock mest fram emot rutin ultraljudet om förhoppningen att få veta om det är en liten lillasyster eller lillebror som ligger där inne.
  • Hjärt
    memmsan skrev 2017-06-12 13:05:07 följande:

Är det någon mer än jag som inte lyckas känna glädje inför det som ska komma av graviditeten? Jag känner så mycket obehag kring vad som sker med kroppen, att jag mår illa hela tiden och att jag inte orkar/förmår göra det jag brukar må bra av (träna). Jag gissar att allt hemlighetsmakeri spelar in, att gå omkring och låtsas att allt är bra när jag bara mår skit (inte "kan" berätta att jag är gravid). Gick idag in i v 9 och känner bara hur allt är pest. :(
    Allt jag ser är hur alla är så glada och lyckliga. Är det någon mer som känner som jag?

Helt normala känslor. Det är skönt att graviditeten är så lång, du hinner (oftast) växa in det. Oftast blir det mer verkligt och glädje efter konkreta ultraljud, om man kollar kön, hör hjärtslag etc.
    Min andra graviditet och kroppen har inte ens återhämtat sig efter första så känner mycket ångest kring kroppsförändringar med allt vad det innebär. Det är verkligen inte glamoröst att vara gravid, iallafall inte jämnt. Tror ingen människa känner så. Man är trött, mår illa, går upp i vikt, spyr, får halsbränna, tappar kondis etc, diverse verk och krämpor. För att inte glömma humörsvängningar!!! Så ja det är nog många som känner som dig. Ju mer tiden går kommer du nog känna mer glädje :)
  • Hjärt
    MrsTi skrev 2017-06-13 15:37:38 följande:

Ultraljudet gick jätte bra och där växer en liten knodd med ett hjärta som slår precis som det ska!!! Blev framflyttad några dagar också!

Vad skönt! Och vad kul att se ?? Vi fick ultraljudtid nästa vecka för att fastställa bf då jag inte haft koll på min mens som knappt hann komma igång.. inte mig emot. Ju tidigare ultraljud desto bättre!! :)
  • Hjärt
    annonymm skrev 2017-06-02 23:22:21 följande:

Uppdaterad lista! Hoppas jag inte missat någon nu =)

Wiiickkan BF 16/12-17

Neamom BF 27/12-17

Rayoma BF 28/12-17

annonymm BF 1/1-18

Kardemummamma BF 1/1-18

akma82 BF 1/1 -18

Sabiinan BF 1/1-18

Madden­19 BF 17/1-18

Mammandde BF 1/1-18

Septemberrr BF 2/1-18

Hjärt BF ca 2-10/1-18

Enlitentrea BF 3/1-18

Jojac BF 3/1-18

Louise62 BF 3/1-18

Mickipicki BF 4/1-18

Melisa85 BF 4/1-18

Djuze BF 4/1-18

Sandra610 BF 4/1-18

Tino BF 5/1-18 

Knattenjansson BF 5/1-18

Lalalu BF 5/1-18

Nr3sladdis BF 5/1-18

Aprilmamma BF 5/1-18

Granisen BF 6/1-18
    Earthdancer BF 8/1-18

Nathali0724 Bf 8/1-18

Ehedman BF 9/1-18

Fritil9 BF 10/1-18

Intypy BF 10/1-18

Emlan1986 BF 11/1-18

Sheima BF 11/1-18

elisar BF 12/1-18

Beblängtan BF 12/1-18

Miri85 BF 12/1-18

Lojjig Bf 12/1-18

Mii87 13/1-18

NLVK BF 15/1-18

Candysweet BF 15/1-18

Nube BF 15/1-18

Bluenose BF 15/1-18

Ellebje BF 15/1-18

Any19877 BF 16/1-18

Frassex BF 16/1-18

Fru.l BF 16/1-18

Ankan373 BF 17/1-18

Underligalivet BF 18/1-18

Callisia BF 18/1-18

Kiatia BF 18/1-18

Amanda BF 18/1-18

Emeliewilda BF 18/1-18

Luckymama84 BF 18/1-18

Norinlisa BF 18/1-18

Emeliewilda BF 18/1-18

Victoriaberggren BF 18/1-18

Minnaz BF 20/1-17

Pulvermos BF 20/1-18

annonym9291 BF 20/1-18

Jerry1967 BF 20/1-18

Trettitvå BF 20/1-18

Zora BF 21/1-18

Memsan BF 21/1-18

Hopefully Bf 22/1-18

Mimipig BF 22/1-18

Heulalia BF 22/1-18

Mamtezz BF 23/1-18

Anonymnorrland BF 23/1-18

Frua88 BF 24/1-18

Vanillapuff BF 24/1-18

Linosmor BF 24/1-18

Dumpats BF 26/1-18

Persicca BF 26/1-18

Entjej90 BF 26/1-18

BakeAWish BF 28/1-18

Maliin BF 28/1-18

Fröfröken BF 28/1-18

3hjärtan BF 29/1-18

Ooninnioo BF 29-31/1-18

Dutten18 Bf 30/1-18

Kan du inte lägga till denna i TS nu? :)
    Lättare att hålla reda på alla. Och om du orkar får du gärna ändra mig till 4/1. :)
  • Hjärt
    sigge1235 skrev 2017-07-06 12:01:47 följande:

Jag berättade för min chef + närmsta kollegor redan v. 12 för jag ville inte ljuga när vi skulle ha massa middagar + aw. Skönt att ha det sagt! Och det syns dessutom rätt bra nu i v. 15. 

Vi fick svar från kub idag med jättebra resultat

En fråga, ni som har BF tidigt i januari - hur mycket/har ni gått upp i vikt? Jag har gått upp 5 kg, känner mig som en ballong men antar att det är ganska vanligt? Bf 2/1.

Skönt med bra resultat!

Har bf 4/1. Har i princip inte gått upp något, vågen har mer eller mindre stått stilla sedan jag blev gravid, men fått stor mage (andra barnet). Dock så har jag sedan 2månader sedan ungefär kommit igång med PT samt egen träning, plus att jag generellt äter bättre. Så de tar nog ut varandra tror jag. Skönt då jag fortfarande har 8kg övervikt från förra graviditeten då jag gick upp runt 24-26kg. DÅ gick jag upp fort kan jag lova hehe
Svar på tråden Bf januari 2018 & stannar på fl