-
Det gick alldeles utmärkt :D jag var SÅ nervös men ändå inställd på att fröet skulle va dött då jag fortfarande inte har några symtom och känner mig som vanligt. Men den lille var så stor som den skulle i princip (7+2 mätte barnmorskan, Natural cycles säger 7+3) och hjärtat tickade. Tillochmed jag såg att hjärtat slog, tårarna kom på en gång! Oron blir jag nog aldrig av med men det kändes befriande att jag faktiskt kan vara symtomfri och allt ser bra ut. Fick 3 bilder gratis med mig hem. Hoppas tiden går fort nu till KUB. Hur går allt för dig? Bara 2 v till ul nu väl? Kommer hålla tummarna att allt ser bra ut!Nube skrev 2017-06-01 19:40:34 följande:Hej, hur har det gått? Visst hade du vul idag? Hoppas allt bra!
-
Precis så jag har känt, oron blir värre när alla verkar känna så mycket symtom förutom en själv. Men som du säger, alla graviditeter är unika och individuella! Ska hålla alla tummar och tår att ultraljudet ser bra ut!!Nube skrev 2017-06-02 10:42:54 följande:Vad härligt att höra, grattis! Jag har inte heller jättemycket symptom och det är klart att man blir orolig speciellt när så många här skriver att de mår jätteilla etc. Men det är nog individuellt. Men skönt att veta att allt kan vara bra trots få symptom. Annars går det bra för mig men är försiktig fram till ultraljudet som närmar sig som tur är!
-
Jag trodde det skulle vara vul när jag gjorde mitt i veckan men det var vanligt ul på magen. Trodde inte man kunde se ngt så litet via magen men det var ju inga problem! :)mickipicki skrev 2017-06-03 08:45:18 följande:
Ni som skriver VUL. Har ni haft eller ska ha vaginala ultraljud?
När jag hade mitt tidiga ultraljud var det inte vaginalt utan på magen (som vanligt liksom)
-
Jag gjorde på ultraljudsbarnmorskorna, kostar 600:- och finns både på kungsholmen eller liljeholmen tror jag. De var super trevliga!mickipicki skrev 2017-06-04 20:28:11 följande:
Någon som vet var man kan boka akut ultraljud privat i Sthlm? Dör av panik oro nu :(
Hade inte du gjort tidigt och allt såg bra ut? Är det symtomen som nojjar dig? -
Förstår din oro. Jag har själv inga symtom, ömma bröst 2 tillfällen, tredje gången idag annars haft lite molvärk som kommit och gått. Nu har jag inte känt av molvärk sen i fredags. Jag mår precis som vanligt, absolut inte trött eller illamående, måste tillochmed ta sömntabletter för att kunna sova. Känner mig extremt ogravid men jag fick ändå se ett tickande hjärta i torsdags men jag är absolut inte mindre orolig för det, jag går hela tiden och undrar om det har stannat.mickipicki skrev 2017-06-04 21:49:13 följande:
Tack Timo och frassex!
Har sett dem också men vill göra imorgon. Ligger och hulkgrinar I panik och kan inte vänta i några dagar...
Kan haft molvärk 2 ggr idag men kan lika gärna varit tarmar... har ömma bröst o de är mina enda symptom.
Ang. Akupunturband så tror jag att det är placebo men det funkade på mig graviditet nr 1
Jag tror allt är bra med din lille också! Vi kvinnor är nog väldigt individuella i våra graviditeter och symtom/icke symtom också och jag tror de ter sig olika vid varje grav. Hoppas du får en tid för ul snart så du kan få lugnande besked! Håller tummarna!! -
Jag skulle gärna spola fram ett par månader!mickipicki skrev 2017-06-04 23:11:33 följande:Jag har ju haft alla symptom innan men nu har de försvunnit. Har också sett ett tickande hjärta men verkar ju vara hur vanligt som helst att bebisen dör ändå.
Nån som vill spola fram tiden ett par veckor? Räck upp en hand!
Jag har läst om spökveckor mellan v10-13 tror jag det var där alla symtom kan försvinna.. kanske du hamnat i det? Men förstår att du vill göra ul. Jag skulle också vilja göra ett till innan midsommar så vi vet om vi måste berätta för vänner eller inte. Orkar inte förklara ännu ett missfall.
Har läst att missfalls statistiken efter hjärtslag i v7-8 endast är 3%. Men jag håller med dig, det känns som att var och varannan varit med om det när man läser runt. -
Väntar också mitt första, också missfall i bagaget. Är nu 8+0, har inga symtom, känt av brösten 3 tillfällen, lite molvärk som kommit och gått men mår precis som jag brukar göra. Tänkte precis som dig och var inställd på att det var dött eller att livmodern var tom. Var på tidigt ul förra veckan och till min stora förvåning fanns en liten med tickande hjärta. Nu vet jag ju inte hur det kommer att gå framöver men det var en lättnad att man kan må bra och där ändå finns något som lever. Bara fortsätta hålla tummarna att det kommer gå bra i fortsättningen!Nj91 skrev 2017-06-06 01:02:15 följande:
Hej, väntar mitt första barn är i v.6 5+5. Har ett missfall och ett utomkvedes bakom mig. Jag är otroligt orolig då jag knappt har några symtom överhuvudtaget, har inte ens haft så mycket molvärk bara någon enstaka gång. Är rädd att graviditeten har avstannat ???? Någon annan som inte alls har haft några som helst symtom men ändå har visat sig gå bra?
-
Vad härligt att allt såg bra ut :)mickipicki skrev 2017-06-06 10:21:30 följande:
Hej!
Efter att ha haft panikångest i flera dagar då grav-symptom minskat ringde jag runt till privata ul mottagningar igår och fick tid ändå på MM.
Vi såg barnet vinka och sparka omkring! Vi fick höra hjärtat! Nu känns det så mycket bättre. Hoppas min "lugnhet" varar i de knappt 2 v kvar till kub !!!!
Nu har jag dock alla grav-symptom igen
-
Googlade runt lite, som jag förstod är det en normal längd. Det var någon som lagt upp en bild från en ul mottagning med ett papper på längder i olika veckor. I vecka 5+6 stod det 2mm! :)Nj91 skrev 2017-06-08 12:32:20 följande:
Hej, var på tidigt ultraljud igår. Och jag blir lite nojig över längden, står att den lilla är 0.25 cm lång alltså 2,5 mm, men är inte det lite i v.5+6 som jag var i igår, gick in i v.6+0 idag.
-
Var på inskrivning idag. Konstig känsla, kan fortfarande inte förstå att jag är gravid. Fick träffa en fantastisk bm. Hon förstod min oro då jag fortfarande inte känner några symtom och tidigare missfall. Jag fick göra ett snabbt ul då kollegan hade lite tid över. Där fanns fortfarande en liten med tickande hjärta. Däremot sa datan v 8+2 men jag borde vara 9+1 enligt förra ul den 1/6. De sa att jag inte skulle oroa mig över det utan att det kan vara svårt att mäta när det är så litet, huvudsaken är att hjärtat tickar. Finns det någon som har erfarenhet, antingen bra eller dåliga erfarenheter?