Inlägg från: mickipicki |Visa alla inlägg
  • mickipicki

Bf januari 2018 & stannar på fl

Ang min fråga ovanför vet nån när man kan andas ut? När är vecka 12 som alla snackar om? Vecka 11+0, när den tolfte veckan är över dvs 12+0 eller när 12 fullgångna veckor är över dvs 13+0. Hjälp

• mickipicki
    Zora skrev 2017-05-30 09:27:10 följande:
    Jag har verkligen väntat med det där testet, just för att det inte ska vara för tidigt.. tänkte att 6+2 borde ju varit med god marginal... Skulle egentligen inte testat mer, men det låg ju bara där och skräpade...

Bara för det var jag tvungen att beställa ett nytt test. Ska vänta någon ytterligare vecka innan jag tar det. Sedan ska jag på VUL inför fosterdiagnostik i mitten av juni så får jag fortfarande inte 3+ vid nästa test så får jag ju svart på vitt då iallafall..
    Kan du inte beställa sån där blodprov som några hade gjort istället?
  • mickipicki

Hej! Orosmonstret här igen. Ni som har varit gravida förut: hade ni ömma bröst hela grav el bara i början? Jag kommer inte ihåg hur det var men vet att de gjorde ont i början + var stora o allt var obekvämt. Oroar mig så då brösten är mindre ömma idag. Mkt mindre ömma!
    Dessutom mindre illamående. Och trötthet
    Men ordentligt med molvärk

• mickipicki
    3hjärtan skrev 2017-05-30 18:53:34 följande:
    Vet jag haft ordentligt ont i brösten 2 graviditeter. Andra graviditeten kände jag inget alls i brösten så trodde inte ens jag var gravid. Är likadan nu, känner inget alls. Har dock börjat ömma nu i V5+ men knappt. Dom 2 andra så har brösten varit ömma redan innan plusset
    Har de varit ömma hela graviditeterna?
  • mickipicki
    3hjärtan skrev 2017-05-31 05:18:11 följande:
    Från början. Så där ömma så dom ej går att röra
    Asså jag menade om de gjorde ont från början till slut eller bara i början?
  • mickipicki
    Em155 skrev 2017-05-31 20:48:35 följande:

En fråga.. är vecka 12 11+0 eller 12+0? :)

Hur räknar man?

När man säger att man är i en vecka så är det i "förväg" man räknar. Fullgångna veckor är det man "avklarat".

Tex

Jag är gravid i vecka 10 då jag är 9 veckor o 2 dagar fullgången dvs vecka 10 (9+2)
  • mickipicki
    Em155 skrev 2017-05-31 20:48:35 följande:

En fråga.. är vecka 12 11+0 eller 12+0? :)

Hur räknar man?

PS. Sjukvården räknar alltid fullgångna
Svar på tråden Bf januari 2018 & stannar på fl