Inlägg från: mickipicki |Visa alla inlägg
  • mickipicki

Bf januari 2018 & stannar på fl

Frassex skrev 2017-05-11 16:42:38 följande:

Plussade svagt förra fredagen på äl+11, tog idag ett digitalt som visade gravid 2-3v. BF 16/1 enligt NC om allt går vägen, är i v 4+3. Hade missfall tror jag i feb (fick svagt pluss äl+14, sen blödde jag två dagar senare) sen plussa jag igen cykeln därpå som blev missfall 7+6 och blev nu gravid igen direkt för tredje gången på rad.
    Har en fråga om symtom, hur mkt symtom har ni? Jag känner inte så mkt, haft lite mensvärk, lite ömma bröst i måndags som jag tycker avtagit. Är SÅ orolig för mf igen! Har ett digitalt till som jag sparar till nästa helg, då borde det väl visa 3+ om allt går bra eller vad tror ni?

Är du v 4+3 så kommer digital att visa 1-2 eller som mest 2-3 men inte 3+ (då är man ÖVER 5 fullgångna veckor)
  • mickipicki

Jag hoppar också in, varit med i 2 andra fl grupper nu som tagits bort haha.

Jag är v. 5+6 (går in i v 7 imorgon. Varje vecka är en seger!)
    Bf 4/1

• mickipicki
    Frassex skrev 2017-05-11 16:42:38 följande:

Plussade svagt förra fredagen på äl+11, tog idag ett digitalt som visade gravid 2-3v. BF 16/1 enligt NC om allt går vägen, är i v 4+3. Hade missfall tror jag i feb (fick svagt pluss äl+14, sen blödde jag två dagar senare) sen plussa jag igen cykeln därpå som blev missfall 7+6 och blev nu gravid igen direkt för tredje gången på rad.
    Har en fråga om symtom, hur mkt symtom har ni? Jag känner inte så mkt, haft lite mensvärk, lite ömma bröst i måndags som jag tycker avtagit. Är SÅ orolig för mf igen! Har ett digitalt till som jag sparar till nästa helg, då borde det väl visa 3+ om allt går bra eller vad tror ni?

Såg nu att du skulle ta nästa helg. Sorry!

Hoppas verkligen att det går vägen för dig nu!

Jag har tagit ett digitalt i veckan sen jag blev gravid (hittills 3) och tar vanligt gravtest varannan dag (hysteriskt...)
  • mickipicki
    Madden19 skrev 2017-05-11 21:48:22 följande:

Hej! Jag känner stort behov av att vara med i den här gruppen!???? Jag plussade för 3 dagar sedan och är i vecka 4-5 skulle jag tro. Jag är super nervös för att få MF snart då jag hade en kraftig urinvägsinfektion för en vecka sedan som jag fick antibiotika för.. någon annan som har hört att det kan öka risken för MF? ????

Annars är jag super glad och spänd! Vill så gärna att allt ska gå bra, detta blir isånnafall mitt första barn som är Beräknad 17/1-2018! Har lite ömma bröst och känner mig svullen. Jag ringde mvc idag redan pga av detta med uvin. Och fick tid nästa vecka...

Kram !

Jag har uvi just nu o äter antibiotika just nu. Tror det är högre risk att få missfall om det leder till njurbäcken. Att få uvi ochbi sin tur njurväcken är vanligare vid grav.

Jag är dock skitnervös
  • mickipicki
    Sabiinan skrev 2017-05-12 09:18:01 följande:

Vi fick se ett litet hjärta picka :D!!!!!!!!! Gud vi är överlyckliga!!!

Åh herre vad skönt!
  • mickipicki
    Norinlisa skrev 2017-05-12 11:36:50 följande:

Hej hej jag är i vecka 5+0 och lite orolig,

Har liksom inte så mycket symtom, som med nr 1. Men nr ett hade jag spända stora bröst ett fruktansvärt illamående som höll i sig hela grav halsbränna extremt trött och hungrig ! Och helt tokig i vitlök ????

Men nu är det väldigt diffusa symtom tänkte att ni kanske kan lugna mig eller hjälpa mig lite ?

Gasig och dålig i magen i 4 dagar nu

Större bröst men inte så där spänd men dom är ju lite sladdrigare nu än med första ????Iof

Väldigt trött

Svårt att äta men inte illamående

Helt galen i fil ????

Värk i höfterna

Och svullen mage

Ni får en bild så ser ni verkligen vad jag menar med svullen mage ????

Hahaha, jag gillar inte fil annars men ätit en halv liter per dag
  • mickipicki
    Norinlisa skrev 2017-05-12 16:00:55 följande:
    Samma här ???? Har du testat jordgubbs fil ???? Kan inte få nog av den ????????????
    Nej, får prova!
  • mickipicki
    Norris skrev 2017-05-14 11:03:37 följande:

Ni kan plocka bort mig från listan. Har fåt missfall så nu lämnar jag tråden

Nej vad tråkigt! Är du helt säker?
  • mickipicki
    Frassex skrev 2017-05-14 15:37:45 följande:
    Erbjuds inte alla KUBtest? (Har inga barn sen tidigare) trodde bara det var fostervattensprov man erbjöd om man är över 35 år men kub får alla?
    I Sthlm får alla göra men så är det inte i alla län. Vissa län har bara v 18-19.
Svar på tråden Bf januari 2018 & stannar på fl