• Ankan373

Bf januari 2018 & stannar på fl

Hej! Jag är bara i vecka 4+1 och bf 2018-01-17!

Otroligt glad men när man får ett pluss börjar oron för att något ska hända innan v.12! Känner inga symtom förutom mensvärk/växtvärk än! Håller tummarna för att slippa illamående ;)

• Ankan373

Jag är med och har bf 17/1 !

Längtar så efter lite mage och vill bara berätta för hela världen att jag är gravid :D väntar dock ett tag till när jag bara är på v 4+2!

• Ankan373
    Adiamondscharm skrev 2017-05-14 10:02:31 följande:

Nån mer som har molvärk i ryggslutet som man kan ha vid mens?

Japp, jag har haft det i nästan 2 veckor nu.. det är också typ mitt enda symtom!
  • Ankan373
    Anonym9291 skrev 2017-05-15 08:39:19 följande:

Hej

Första barnet, gravid i vecka 5, har BF 20/1-18 ????????

Och vi längtar så mycket, lyckan var totalt när vi plussade trots att vi inte försökt alls ?

Grattis :)
  • Ankan373
    Beblängtan skrev 2017-05-16 10:42:24 följande:

Hej!

Jag hoppar gärna in i tråden.

Är gravid i vecka 6 (5+3). Första graviditeten och känner en stor glädje, spänning och oro men det verkar ju tillhöra det normala ????

Första symtomet var ömmande bröst. Sista dagarna har det även börjat "ömma och dra" nere i magen och ländryggen. En trötthet som tilltagit sista dagarna samt mer andfådd vid ansträngning. På måndag är det dags för första besöket hos bm för en hälsodeklaration. Jag tränar en del och undrar om det är något i träningsväg som man bör undvika?

Lycka till allihopa! ????

Grattis och välkommen ????

Jag tränar endel och jag kör på "som vanligt" än så länge i min träning! Det jag förstått det som är att man kanske inte ska pressa sig till nya höjder under en graviditet men att man kan jobba för att bibehålla det man har. Det vill säga att har man tränat mycket innan kan man träna rätt mycket under. Speciellt nu i början! Men väldigt viktigt att lyssna på kroppen också vad den känner och tycker då den kan bli trött på ett annat sätt under graviditeten! Efter v.20 finns det mer restriktioner om övningar man inte bör göra och att man ska börja undvika hopp snart!

Själv både springer och gymar jag mycket och ska springa Göteborgsvarvet i helgen. V.4+6 idag!

Jag är inget proffs i det här men jag har försökt läsa på mycket ;)
  • Ankan373

Jag bara älskar gravidappar! Haha. Vilken använder ni er av? Jag vill tipsa om "Ovia Pregnancy", den är på engelska men himla bra :)

• Ankan373
    memmsan skrev 2017-05-20 16:26:35 följande:

Är det någon som har tips på läsning om träning under graviditet? Jag har förstått att det går bra att fortsätta träna som vanligt (tränar normalt sett ganska mkt) iallafall första timestern ( om jag mår bra), men det hade varit intressant att läsa på om det.

Var anmäld till ett lopp idag och genomförde det, men jag känner definitivt av art jag de sednaste 2 veckorna blivit väldigt flåsig när pulsen går upp, är fet nån som känner igen det? (4+5)

Jag tränar mycket och försöker hålla mig efter att känna hur det känns i kroppen när jag utför den. Känns något kring magen gör jag något annat! Här tycker jag var bra läsning www.libero.se/du-just-nu/artiklar1/gravid/traning-och-motion-under-graviditeten/äning&gclid=Cj0KEQjw9YTJBRD0vKClruOsuOwBEiQAGkQjPxAmT6zGoFIzo6MisU9Vq8AFAjLjP9tObVab4t04RS8aAn298P8HAQ

Jag deltog också i ett lopp som jag tränat länge för. Det gick långsammare än förväntat men det gick bra! Lite i ondare i kroppen idag än jag brukar ha efter lopp vilket jag gissar är ett tecken på att jag kanske är mjukare i leder än vanligt. Dessutom var loppet på asfalt vilket jag annars undviker. Men kommer fortsätta löpning tills det inte känns bra. Kommer förmodligen springa på högre puls än 140 som någon innan nämnde skulle vara någon slags gräns.. jag springer på känsla framöver och ska njuta så länge de känns bra! Har dock slutat med intervaller. Tränar även gym och cykling och förändrar inget där än så länge. V. 5+4 idag!
  • Ankan373

Hur och när berättar ni för föräldrar och svärföräldrar? Jag har beställt hem två böcker som heter "mitt barnbarn och jag", en till mina föräldrar och en till mina svärföräldrar! Verkar jättefin och tror den kommer uppskattas. Vet inte hur och bär vi ska ge dem bara! Blir så nervös att något ska hända och vill inte ha mina svärföräldrars ömkande om det händer något ( de är frantastiska, men mycket mer kärleksfulla och klappande på huvudet än jag kan hantera de gånger jag mött motgångar)!

• Ankan373
    Vanillapuff skrev 2017-05-22 20:05:11 följande:

Jag har köpt små strumpor och skrivit namn på, farmor och mormor får sina på morsdag. Resterande väntar vi lite med att ge dom och berätta för! :)

Men vad söta!
Svar på tråden Bf januari 2018 & stannar på fl