Beblängtan skrev 2017-05-16 10:42:24 följande:
Hej!
Jag hoppar gärna in i tråden.
Är gravid i vecka 6 (5+3). Första graviditeten och känner en stor glädje, spänning och oro men det verkar ju tillhöra det normala ????
Första symtomet var ömmande bröst. Sista dagarna har det även börjat "ömma och dra" nere i magen och ländryggen. En trötthet som tilltagit sista dagarna samt mer andfådd vid ansträngning. På måndag är det dags för första besöket hos bm för en hälsodeklaration. Jag tränar en del och undrar om det är något i träningsväg som man bör undvika?
Lycka till allihopa! ????
Grattis och välkommen ????
Jag tränar endel och jag kör på "som vanligt" än så länge i min träning! Det jag förstått det som är att man kanske inte ska pressa sig till nya höjder under en graviditet men att man kan jobba för att bibehålla det man har. Det vill säga att har man tränat mycket innan kan man träna rätt mycket under. Speciellt nu i början! Men väldigt viktigt att lyssna på kroppen också vad den känner och tycker då den kan bli trött på ett annat sätt under graviditeten! Efter v.20 finns det mer restriktioner om övningar man inte bör göra och att man ska börja undvika hopp snart!
Själv både springer och gymar jag mycket och ska springa Göteborgsvarvet i helgen. V.4+6 idag!
Jag är inget proffs i det här men jag har försökt läsa på mycket ;)