Djup depression
Jag skulle kontakta läkaren igen och säga att du vill testa något annat. Har själv gått in i depression (dock inte så djup som din) och blir förbannad när jag tänker på att man ska behöva leva utan att må bra. Det finns hjälp och andra tabletter att få och orkar du inte själv söka dem (vilket jag förstår) så tycker jag du ska ta hjälp av dina nära och kära. INGEN ska behöva må som du gör.
I dessa lägena handlar det också om att tänka på sig själv. Din man förstår kanske att hans roll i familjen är förändrad under denna period? För det ÄR en period. Det kommer inte vara såhär för alltid. Om läkaren frågar om du är suicidal så behöver du inte säga att du är det för att få hjälp. Säg att du inte har några planer på att ta ditt liv nu, men mår du såhär längre fram så kommer du definitivt tänka i dom banorna. Det kanske öppnar upp ögonen för att faktiskt hjälpa dig.
Tryck på mot alla inom landstinget, eller vart du vänder dig, som kommer din väg. Håll inte inne. Vi ska vara så jävla starka hela tiden och klara av saker men vi alla är inte skapta så och då får man ta hjälp på de sätten som finns.
Jag hjälper dig också gärna om det finns något sätt. Ursäkta mitt hattiga inlägg men det var så mycket känslor på samma gång.