Inlägg från: Anonym (Camilla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Camilla)

Hjälp mig!!!

Anonym (Förvirrad) skrev 2017-05-08 19:56:46 följande:

Ja jag vet inte hur jag ska börja!

Min sambos bror har träffat en tjej som är helt dum i huvudet. Det är inte längre samma person. Hon är nykterist (inge fel i det) men alla runt omkring henne måste också vara nyktra. Då funkar inte ens en öl. De har varit tillsammans i 2år och har förlovat sig har en son på 4 månader och ska snart gifta sig (fast min sambos bror har varit emot de hela livet). Allt ska ske på hennes premisser. Är det inte rätt mat så vill hon inte ha. Ja jag kan fortsätta i en oändlighet.

Jag har valt att inte umgås med henne och när hon är med så är inte jag där. Men hur ska jag göra för att kunna strunta i henne? Bara för min sambos skull. Alla hatet henne men jag vill ju ändå kunna umgås med mina svärföräldrar om hon nu råkar vara där. Men jag står liksom inte ut i hennes sällskap, då hon är JÄTTE negativ och jag är väldigt glad person. Men när jag ser henne eller är i hennes närhet så får jag nästan ta lugnande medicin för att inte bryta ihop.

Vad ska jag göra?? Hjälp mig!!

Jag tycker inte att du ska tassa på tå. Bra att hon är nykterist men om du vill ta en öl så ta en öl.

Vill hon inte äta så skit i det.

Sen behöver du inte vara tyst när hon är negativ. Ge glad respons ända tills hon slutar. Negativa personer vill ju ha vatten på kvarnen. Det här kan du göra utan att det blir en konflikt mellan er. Om hon inte är konfliktsökande? Fast ändå. Säg vad du tycker om att hon är negativ. Att de ger dig dålig energi osv. Jag hade gjort det. Jag har negativa kollegor som jag säger till ibland. "JAG ORKAR INTE LYSSNA PÅ DIG! Det känns som att jag har gröt i öronen!!! Jag får ont i huvudet" då blir de tysta bara...

Eller testa att träffa henne själv. Hon kanske är osäker. Fast inget är måste vara för att hon råkar va din sambos brors kille.

Haha rörigt svar...
  • Anonym (Camilla)

Men herregud va ni ligger på TS. Det ligger säkert mer bakom än vad hon kan uttrycka i en text. 30 årsfest tycker jag iaf att brorsan kan gå på. Om ön vara för att säga hej och gratta.

Det är riktigt jobbigt att se en nära bli en annan person när de skaffar partner. Att de slutar göra självklara saker och typ tappar egen vilja. Sen att någon sa art TS inte verkar så positiv som hon skrev. Hon måste ju få gnälla av sig någonstans på det här. Hon kan ju va världens bästa annars. Försök att fatta. Ta inte allt så ordagrant.

Svar på tråden Hjälp mig!!!