• Anonym (Förvirrad)

Hjälp mig!!!

Ja jag vet inte hur jag ska börja!
    Min sambos bror har träffat en tjej som är helt dum i huvudet. Det är inte längre samma person. Hon är nykterist (inge fel i det) men alla runt omkring henne måste också vara nyktra. Då funkar inte ens en öl. De har varit tillsammans i 2år och har förlovat sig har en son på 4 månader och ska snart gifta sig (fast min sambos bror har varit emot de hela livet). Allt ska ske på hennes premisser. Är det inte rätt mat så vill hon inte ha. Ja jag kan fortsätta i en oändlighet.
    Jag har valt att inte umgås med henne och när hon är med så är inte jag där. Men hur ska jag göra för att kunna strunta i henne? Bara för min sambos skull. Alla hatet henne men jag vill ju ändå kunna umgås med mina svärföräldrar om hon nu råkar vara där. Men jag står liksom inte ut i hennes sällskap, då hon är JÄTTE negativ och jag är väldigt glad person. Men när jag ser henne eller är i hennes närhet så får jag nästan ta lugnande medicin för att inte bryta ihop.
    Vad ska jag göra?? Hjälp mig!!

• Svar på tråden Hjälp mig!!!
  • Anonym (Camilla)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2017-05-08 19:56:46 följande:

Ja jag vet inte hur jag ska börja!

Min sambos bror har träffat en tjej som är helt dum i huvudet. Det är inte längre samma person. Hon är nykterist (inge fel i det) men alla runt omkring henne måste också vara nyktra. Då funkar inte ens en öl. De har varit tillsammans i 2år och har förlovat sig har en son på 4 månader och ska snart gifta sig (fast min sambos bror har varit emot de hela livet). Allt ska ske på hennes premisser. Är det inte rätt mat så vill hon inte ha. Ja jag kan fortsätta i en oändlighet.

Jag har valt att inte umgås med henne och när hon är med så är inte jag där. Men hur ska jag göra för att kunna strunta i henne? Bara för min sambos skull. Alla hatet henne men jag vill ju ändå kunna umgås med mina svärföräldrar om hon nu råkar vara där. Men jag står liksom inte ut i hennes sällskap, då hon är JÄTTE negativ och jag är väldigt glad person. Men när jag ser henne eller är i hennes närhet så får jag nästan ta lugnande medicin för att inte bryta ihop.

Vad ska jag göra?? Hjälp mig!!

Jag tycker inte att du ska tassa på tå. Bra att hon är nykterist men om du vill ta en öl så ta en öl.

Vill hon inte äta så skit i det.

Sen behöver du inte vara tyst när hon är negativ. Ge glad respons ända tills hon slutar. Negativa personer vill ju ha vatten på kvarnen. Det här kan du göra utan att det blir en konflikt mellan er. Om hon inte är konfliktsökande? Fast ändå. Säg vad du tycker om att hon är negativ. Att de ger dig dålig energi osv. Jag hade gjort det. Jag har negativa kollegor som jag säger till ibland. "JAG ORKAR INTE LYSSNA PÅ DIG! Det känns som att jag har gröt i öronen!!! Jag får ont i huvudet" då blir de tysta bara...

Eller testa att träffa henne själv. Hon kanske är osäker. Fast inget är måste vara för att hon råkar va din sambos brors kille.

Haha rörigt svar...
  • Anonym (Förvirrad)

Hon är ju konfliktsökande, plus att jag är själv gravid med vårt första barn. Så det blir inga öl för mig just nu hehe ???? Men hon är bara så tvär på allt och alla. Men min sambos bror är så snäll, väldigt snäll.
    Men förstår hur du tänker och jag kanske måste våga säga ifrån när hon gör dumma saker. Hon har till och med fått min svärmor att börja gråta, har själv varit tillsammans med min sambo i över 4år och min svärmor har inte börjat gråta än ????

• Anonym (Förvirrad)

Nu kommer de inte ens komma till min sambos 30års fest för att de vill inte att deras son ska uppleva en fest med alkohol.... blir bara mer och mer arg!!!

• Anonym (abbi)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2017-05-08 20:45:24 följande:

Nu kommer de inte ens komma till min sambos 30års fest för att de vill inte att deras son ska uppleva en fest med alkohol.... blir bara mer och mer arg!!!

Tycker det är du som är knäpp som inte kan acceptera andra som de är ett dugg bättre. Ja hon kan inte kräva att du låter bli alkoholen. Men du kan ju inte heller tvinga på henne alkohol.

Ni passar inte som vänner helt enkelt. Låt bli varann. Kanske ni kan umgås med brorsan i framtiden om det blir skilsmässa mellan dem.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (abbi) skrev 2017-05-08 20:59:03 följande:
    Tycker det är du som är knäpp som inte kan acceptera andra som de är ett dugg bättre. Ja hon kan inte kräva att du låter bli alkoholen. Men du kan ju inte heller tvinga på henne alkohol.

Ni passar inte som vänner helt enkelt. Låt bli varann. Kanske ni kan umgås med brorsan i framtiden om det blir skilsmässa mellan dem.
    Jag håller med dig. Men nu är det inte bara alkoholen jag irriterar mig på utan att min sambos bror är en helt annan person. Jag vill inte umgås med henne, men jag tänker att jag måste ju träffa henne ibland för min sambos och svärföräldrars skull.
    Jag går ihop med 99,9% av världens befolkning. Jag dömer ingen förrän man har träffats några gånger. Nu har jag försökt i 2år och börjar smått ge upp.
    Ja jag sitter bara å väntar på skilsmässan. Men de har ju ändå barn ihop, som kommer bli kusin till vårt barn snart!
  • Anonym (J)

Du låter inte ett dugg positiv som du påstår dig vara. Hon gör ju ingenting fel, förstår inte varför du retar upp dig så? Sen att de inte vill ta med sitt barn till en fest med alkohol är ju bra!! Barn ska fan inte vara med på suparfester. Väldigt fjantigt av dig att undvika henne.

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (J) skrev 2017-05-08 21:06:25 följande:

Du låter inte ett dugg positiv som du påstår dig vara. Hon gör ju ingenting fel, förstår inte varför du retar upp dig så? Sen att de inte vill ta med sitt barn till en fest med alkohol är ju bra!! Barn ska fan inte vara med på suparfester. Väldigt fjantigt av dig att undvika henne.

Hahaha nu är det ju för fan inte en suparfest. Folket ska komma kl:15. Vi Skanörs tillsammans med släkt och vänner, tycker inte du att man kannibals med då, när man har barn? Festen är ju inte förrän på kvällen, då behöver de ju inte vara kvar. Det är hans bror som fyller 30år. Ska man inte komma då? Du jag har bara berättat en mycket liten del i vad hon gör. Min sambos bror får inte ha kontakt med sina vänner, vi måste prata med honom i telefonen med högtalare på så hon vet vad vi pratar om. Hon äter hellre på mc Donalds istället för mat man blir bjuden på. Ja ska jag fortsätta? Om du tycker hon verkar så rolig att umgås med så kan du ju göra de! Jag försöker men hon ler inte ens. Hon säger inte ens hej till någon (inte bara mig).
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2017-05-08 21:13:35 följande:
    Hahaha nu är det ju för fan inte en suparfest. Folket ska komma kl:15. Vi Skanörs tillsammans med släkt och vänner, tycker inte du att man kannibals med då, när man har barn? Festen är ju inte förrän på kvällen, då behöver de ju inte vara kvar. Det är hans bror som fyller 30år. Ska man inte komma då? Du jag har bara berättat en mycket liten del i vad hon gör. Min sambos bror får inte ha kontakt med sina vänner, vi måste prata med honom i telefonen med högtalare på så hon vet vad vi pratar om. Hon äter hellre på mc Donalds istället för mat man blir bjuden på. Ja ska jag fortsätta? Om du tycker hon verkar så rolig att umgås med så kan du ju göra de! Jag försöker men hon ler inte ens. Hon säger inte ens hej till någon (inte bara mig).
    Vi ska äta*
    Man kan ha barn med då*
    Blev lite fel!
  • Anonym (abbi)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2017-05-08 21:13:35 följande:

Men de har väl rätt att leva som de vill. Du behöver inte umgås med dem om du stör dig på dem/henne.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (abbi) skrev 2017-05-08 21:18:54 följande:
    Men de har väl rätt att leva som de vill. Du behöver inte umgås med dem om du stör dig på dem/henne.
    Ja visst får de leva som de vill, men jag måste ju umgås med dem när det är släktmiddagar eller kalas. Sen blir jag så ledsen när jag ser hur mycket hon sårar mina svärföräldrar och min sambo, blir arg och ledsen på samma gång. Jag vill inte umgås med dem, men det är ju väldigt svårt då min sambo vill ha son bror kvar. Så tycker han det är jätte tråkigt att jag aldrig kan följa med. Också för att vi ska ha barn, så blir det väldigt spänd situation när kusinerna ska träffas.
Svar på tråden Hjälp mig!!!