Inlägg från: Glinda från Oz |Visa alla inlägg
  • Glinda från Oz

kuponger

Vixen90 skrev 2017-05-07 18:31:35 följande:

Ja, alltså, hur går detta till? Måste man använda kuponger för att kunna köpa till normalpris i USA, eller är det normalpris till att börja med och så blir det verkligen gratis? Och (varför) använder (inte) alla kuponger i så fall? Eller är det ofta skitvaror som reas ut? Är det svårt att få tag i de bra kupongerna? Eller hur går ekonomin ihop för affärerna om folk kan handla gratis? Jag fattar inte riktigt hur det systemet ser ut.

Sedan kan jag ju tycka att det inte är annat än dumt och oekonomiskt att bunkra upp med tvättmedel för 12 år framåt. Vem ska liksom hinna förbruka det?

Och om de köper 100 pkt pasta, 40 frysrätter, tio tvättmedel och 70 istéer jättebilligt, så måste de väl ändå köpa tillbehör?! Som kött, sås och färska grönsaker? Men de som ör på tv verkar ju bara köpa en sjuhelvetes massa torrvaror. Det är ju inte en hel måltid.

Såg häromdagen en student som levde på 100 dollar/mån. Så köpte han pasta och shampo och frysta rätter för 50 dollar. Och tänkte festa upp resten av pengarna. Men ska han bara koka pasta och käka det utan tillbehör då?!?!? Är det på riktigt så dessa människor äter? Torrvaror?

Det verkar snarare dumsnålt.

Kupongerna är deras motsvarighet till lockpriser, de flesta tar med 2-3 kuponger och köper resten till ordinarie pris. Affären har lockat till sig kunden och tjänar pengar ändå fast 2-3 saker var kraftigt nedsatta. Naturligtvis är det normalpriset som är i affären, med kuponger blir det billigare.

Att handla med kuponger på det sättet du ser på TV är ett heltidsjobb. Dessa personer är oftast hemmafruar och de har lärt sig vart de ska leta, det är inte så att alla dessa kuponger magiskt hamnar i deras brevlåda. De ägnar flera timmar per dag åt kupongsamlande och de har "överlistat" systemet. Skulle fler göra så skulle kupongsystemet braka ihop och butiken skulle tvingas byta ut det. Det finns en anledning att de är med på TV.

De personerna jag har sett på TV är inte dumsnåla, de byter kuponger med varandra och de flesta får ihop till hela måltider. De brukar ha ett mindre rum med torrvaror som de tar från, man måste inte äta färskvaror för att få i sig det man behöver. Det går utmärkt att baka sitt eget bröd på torrjäst och mjöl, äta havregrynsgröt, göra pastasås på konserver med pasta till och såvidare. Alla kuponger är inte bara för torrvaror heller. Sedan blir det ändå billigare om skafferivarorna är gratis då du lagar mat.

Jag såg en kvinna som kupongshoppade och utfodrade runt 100 hemlösa i veckan på sina kuponger, det var så coolt.
Svar på tråden kuponger