Inlägg från: kottelin |Visa alla inlägg
  • kottelin

Min son vill ha rosa kläder, ska jag låta honom? A ni vet könsfrågan...

Joo3221414 skrev 2017-05-07 14:29:33 följande:

Låt han ha rosa såklart! Han kommer knappast bli mobbad. Lyssna inte på de bakåtsträvande 50 plussarna.

Jag är runt 50 och känner mig inte som någon bakåtsträvare. Jag anser på fullt allvar att det var bättre innan detta lösgörande av allt runt kön kom.

Jag har svårt för detta med det moderna genustänket. Jag skulle inte på några villkor klä en liten pojke i rosa kläder.

Jag har ett litet barnbarn som är pojke och som tur är så ser hans föräldrar på detta med samma ögon som jag gör. Inget rosa på den pojken!
    Ja, typ så...
  • kottelin
    Miriami skrev 2017-05-07 20:31:38 följande:
    Mina pojkar har heller aldrig fått ha rosa. Den ena pojken ville ha rosa skor men fick inte det. Han har aldrig mått dåligt över det.
    Mina pojkar hade inte heller rosa som barn, inte nu som vuxna heller för den delen.
    Mitt barnbarn, pojke, har inte heller rosa. Hans föräldrar delar min uppfattning i frågan.
    Ska nog tillägga... hade de klätt barnbarnet i rosa så hade jag inte sagt något om saken. Men tyckt hade jag i tystnad.
    Ja, typ så...
Svar på tråden Min son vill ha rosa kläder, ska jag låta honom? A ni vet könsfrågan...