Sanna8301 skrev 2017-05-07 09:01:58 följande:
Det är ju detta jag är rädd för. Att han blir tillrättavisad av andra. Min son är en väldigt mjuk gosse och jag vill inte att han ska må dåligt över ett färgval han gjort.
Det här.är.ju en ickediskussion egentligen. Klart man ska få ha vilken färg man vill!
Nån i tråden skulle aldrig låta kille ha rosa. Det är ju där problemen börjar känns det som. När VI, som vuxna, kategorierarar vad som är ok och inte ok.
En annan säger att han kommer att.bli mobbad. O det vore ju hemskt om han blev det.
Han får ha sin rosa period..Han är urgullig i rosa. Han har själv valt vilken färg han gillar (tro mig jag har inte proklamerat färgskalor för honom)
#Pink is the new blue ;)
Bra att du låter honom ha rosa. Om inte så kanske han blir den som påtalar för andra killar som gillar rosa att rosa är en tjejfärg.
Min son har aldrig blivit retad eller så för att han gillar "tjejfärger" utan bara fått det påtalat. Först har han sagt emot och fått de andra killarna också att gilla rosa. Men efter en tid ville han inte ha det längre så att andra såg (gärna på helgerna men inte på förskolan) och gissar att de andra killarna då fått lära sig hemma att rosa är tjejfärg.