Inlägg från: UniformYankie |Visa alla inlägg
  • UniformYankie

Vill skaffa en katt men vi är allergiska

Dessa "kurer" är ju mest till för att rädda de stackare som har pälsälskande människor i sin omgivning. Ingen är tvungen att hälsa på någon annan, men det är inte helt ovanligt att reagera bara av att träffa någon som har t.ex katthår på kläder eller så, då är det bra om man kan få slippa lida pga någon annans val i livet och slippa behöva bryta kontakten med sådana ju Glad

Finns dock, som du säger, "allergifria" djur, skickar med en liten länk här: www.agria.se/katt/artiklar/om-katt/kan-man-ha-katt-trots-kattallergi/
    Men de är fortfarande inte 100% allergivänliga. Det bästa är egentligen att avstå helt och kanske rikta in sig på att skaffa något annat kelvänligt djur 

• UniformYankie
    Melissenta skrev 2017-05-06 17:45:55 följande:
    Hur menar du? Det är väl ingens ensak varför man vill bota sin allergi? Eller måste jag uppge orsak om jag nu ska prata med en läkare?:)))

Ett annat djur är ett annat djur, vi vill bara ha en katt:)
    Nej, det är sant. Personligen hade jag dock inte vågat satsa på något sådant, att ta en spruta och en skaffa en katt... sådana sprutor har ju ibland upphört att få användas, t.ex den som funkade mot pollen (fast den fick man ta en gång/år)... skulle den försvinna eller av någon anledning inte funka eller så så sitter man där med ett djur man älskar men inte tål vara i närheten av liksom. 

Ok, förstår Glad nakenkatt kanske? 
Svar på tråden Vill skaffa en katt men vi är allergiska