Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Kaol86 skrev 2017-06-01 19:30:09 följande:

Hej allihop???? Mitt första inlägg här, var på sjukhuset igår för att göra KUB.

Var beräknad 10dec, när de väl börja kolla efter bebis upptäckte de en liten liten en.

Och hon bara, "Men du är ju inte i vecka 13(som jag skulle vara) du måste vara i vecka10"

Så är felberäknad med hela 2 veckor! Vi blev lite chockade vill jag lova. Så nytt KUB inbokat och Nytt datum blev 25dec. ???????????? hon sa de "Grattis ni får ett julbarn" bara och hoppas liten stannar där inne en vecka längre så blir de en 2018 bebis helt enkelt.

Trodde va man va förbi de 12 äntligen men nu kom oron över missfall igen????

Välkommen! Plussade du sent så det är möjligt att du räknat fel på veckorna? Två veckor känns ju inte kul att behöva göra om...jag vet, blev flyttad 10 dgr bakåt på RUL med min första...trots att jag visste exakt när hon blev till. Man kan ju inte få plus innan man är gravid liksom...men men hon är idag en perfekt 9-åring.
  • Nykär15
    Treasures skrev 2017-06-02 10:06:18 följande:

Pustar ut! Fina resultat på KUB och en pigg och sprattlig bebis som så här långt har allt på rätt plats. Flyttades fram två dagar så är då i v 12+4 idag med BF 10/12.

Underbart!! Grattis!
  • Nykär15

Inskrivning och UL idag, allt såg bra ut, är v 12+2 men mätte 12+5 men dateras om först efter RUL om liten är större då med, vart 3-4 dgr större båda sista UL så gissar jag ev får en tidigaresatt BF sen. Kommer få extra tillväxt-UL och flödeskontroll på slutet då jag är 40+ och även sättas igång en vecka tidigare än annars om det inte startar självmant, tror dock det startar före BF, aldrig gått över.

• Nykär15

Inskrivning och UL idag, allt såg bra ut, är v 12+2 men mätte 12+5 men dateras om först efter RUL om liten är större då med, vart 3-4 dgr större båda sista UL så gissar jag ev får en tidigaresatt BF sen. Kommer få extra tillväxt-UL och flödeskontroll på slutet då jag är 40+ och även sättas igång en vecka tidigare än annars om det inte startar självmant, tror dock det startar före BF, aldrig gått över.

• Nykär15
    laetitia81 skrev 2017-06-02 12:25:46 följande:

Grattis! Sätter dom igång dig en vecka innan bf? Och är det bara pga. ålder? Jag har fått mina två sista 8 och 9 dagar innan så jag hoppas på det denna gången också. Dom har ändå vart lite över medel i storlek så jag slipper gärna den där sista veckan. Hur långt innan har du fått dina?

Nej alltså v 41 blir det igångsättning om det inte startar självmant, normalt är 42 här. Men kommer ha extra UL före BF så man ser om bäbisen mår bra, gör den inte det så startar de ännu tidigare. Lite mer kontroller helt enkelt för att jag är lite äldre :)
  • Nykär15
    Jsv17 skrev 2017-06-02 15:12:01 följande:

Grattis va skönt Då kommer vi nog hamna runt samma bf sen, jag kommer förmodligen bli flyttad 3-4 dagar åt andra hållet men hon ville också vänta till rul innan vi ändrar bf

Spännande! Vi har RUL 13/7 :)
  • Nykär15
    mrshudson75 skrev 2017-06-02 16:23:41 följande:

Så fuskigt att du får extrakoller pga åldern. Det får vi inte här :-P Fast vi talades faktiskt om ett extra flödes ul då vi förlorade en dotter o v 27.

Heller inget tal om tidigare igångsättning fast i mitt fall så är det bara bra då jag brukar gå många dagar över tiden. 11 dagar m sexan

Grattis alla ni som fått fina svar på kub! Vi missade ju vårt men fick idag ett extra ul o vi fick se en stor liten bebis som sög på tummen o hade både fin hjärna o navelsträng o allt! Även det inte var ett kub så otroligt skönt att se lite liv o rörelse där inne ha ha

Det är bara om jag väljer det sjukhuset som jag vill föda på, hade jag valt det närmaste så gäller samma dom för andra...hon rekommenderade såklart det jag redan tänkt på. Så även om det brukar gå fort för mig så tar vi den risken, där får man även stanna tills man är redo åka hem. Det andra skickar hem omföderskor efter 6 timmar och just nu föder en del på madrasser där pga platsbrist sa hon...usch!

Skönt ni fick se bäbisen, det lugnar ju massor att se liv därinne :)
  • Nykär15
    laetitia81 skrev 2017-06-02 18:32:38 följande:

Sånt där har jag försökt undvika att tänka på än, men bodde inte du också i Gbg området? Väljer du ett sjukhus utanför stan då? Min senaste föddes fort typ 1.5 tim. så jag är lite orolig för sånt där att dom inte har plats och så. :-O

Jo det gör jag, men föder nästan hellre i bilen än på Östra som det är just nu. Mina har med vart snabba men hoppas på att hinna om vi åker direkt.
    princess77 skrev 2017-06-02 18:19:00 följande:

Vi har fått tid för RUL 18 juli. Jag har också fått ett extra UL i vecka 32 pga åldern.

Är 39 år.

Jag får gå Max 7 dagar över tiden sen får jag tid för igångsättning.

Hoppas dock att bebis är lika punktlig som storebror,han kom på BF :)

Mina har vart punktliga, första på BF och andra 13 timmar före BF :)
  • Nykär15
    pollis skrev 2017-06-02 21:54:19 följande:

Får man fråga vilket sjukhus du har valt?:)

Borås :) men Varberg ska vara bra med :)
  • Nykär15
    laetitia81 skrev 2017-06-03 11:51:21 följande:

Jag visste inte ens att Mölndal redan stängt.. :-/ Borås hade jag gärna valt men det känns ju lite väl långt, även Varberg är långt. Har inte jätte bra erfarenhet av Östra så kanske är en bra idé att försöka åka i tid någon annanstans.

Jo långt till båda men känner det är värt testa...allt får vara packat i tid så vi bara kan sticka!
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL