Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
Rul idag, och vi ska få en perfekt liten pojke! Allt såg jättebra ut och nytt bf är 7:e December (vilket jag sagt enligt ägglossning hela tiden så jag har haft rätt)
Världens lyckligaste är jag idag!
Rul idag, och vi ska få en perfekt liten pojke! Allt såg jättebra ut och nytt bf är 7:e December (vilket jag sagt enligt ägglossning hela tiden så jag har haft rätt)
Världens lyckligaste är jag idag!
grattis :)
vårt visade också pojke! jag var så inställd på att fråga om könet men glömde helt bort det under ultraljudet. barnmorskan frågade om jag hade frågor.. jag svarade helt drogat "nej jag har ingen aning om vad jag vill/kan fråga" och hon sa snällt o försiktigt.. "jo det är nu vissa frågar om vi kan se könet..." och jag ba "juste!! det är ju det jag gått runt och pratat om i flera veckor...!" XD det var snällt att hon gav mig den chansen innan vi gick.
vet ni hur det funkar med graviditetsintyg till försäkringskassan?
rapporten som man får med sig hem från RUL är det samma som graviditetsintyget? ska jag kopiera det och skicka in till försäkringskassan?
förstår inte riktigt rutinen.
Underbart!! Villa härliga nyheter! Grattis :)
Hej!
Vi gjorde RUL idag, allt gick bra! Vi blev flyttade från bf den 10/12 till 4/12????
Jag var ganska orolig inför detta besök. Vi har inte gjort kub eller nipt och den oron kom lite i kapp, när det var för sent för kub. Någon som gjort nipt? Vi är 27 och 28 år och erbjuds inte kub i vårat landsting.
Känner ni sparkar? Känner eran partner sparkar?
Detta är min andra graviditet och jag började känna mycket tidigare än första.
RUL avklarat och vi är lättade och överlyckligliga.
Vi väntar en frisk liten lillasyster!
BF är Ivar på 13 december.
Nu har jag börjat grotta i denna enorma djungel av namn och dessa förslag har vi hittills.
Vilket namn är finast och i vilken ordning,minst 2 av dessa blir bebisens namn eftersom det är släktnamn.
-Agnes
-Emma
-Sara
-Sigrid
-Clara
-Ella
-Amelia
Äntligen har vi fått svaret på fostervattensprovet och de va helt okej inga kromosomförändringar . Sån grym lättnad, tårarna bara sprutade av lycka efter samtalet.
nu ser vi framemot rul 27/7 . Då få vi höra hur dom vill göra längre fram angående att de bara fanns 2 kärl i navelsträngen. kanske blir de ett tul också.
Nu kunde jag inte hålla mig mer :)
Idag blev det lite shopping till bebisen och mamman. Liten filt,leksak och Skötväska!
Allt på 30-40% rea! Så kul!!
Har ni vågat köpa något än?
Jag har haft flytningar som luktat lite shady så jag köpte lactal balans och tänkte att det borde hjälpa. Då jag stoppade vagitoriet reagerade jag på att min livmodertapp var borta. Fick känna lite för att hitta den och upptäcker till min förvåning att den är mjuk och jättekort. Vi pratar en centimeter.
Vad gör jag nu? Antar jag ska ringa barnmorskan men kan jag vänta tills på måndag? Tänker att det kanske är bakteriell vagnios jag har och inte bara fel pH.
Vet inte om jag har sammandragningar, har däremot ont om jag anstränger mig men skyllt det på mina sammanväxtningar. Känns osannorlikt att jag skulle ha påverkad tapp eftersom jag aldrig varit i närheten av att mogna/öppna mig med de två barn jag har. Sjukt förvirrad nu.
Nu är jag helt säker på att jag känt bebis! Som små fladdrande fjärilar, sedan kom en "bubbla" som jag känt tidigare, men inte vetat om det varit bebis eller inte. Min teori är att fjärilarna är rörelser och "bubblorna" är buffar/sparkar. Så otroligt häftigt!