Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
Någon mer än mig som är sjukt trött eller är det bara jag
Någon mer än mig som är sjukt trött eller är det bara jag
Kunde lika gärna varit jag som skrev ;) haha stackars omgivningen
Ja precis, som tur är så är min sambo ganska förstående :)
Jag har KUB imorgon. Är lite rädd att det är för sent för att barnet är för stort för kunna använda mätningen. Är i vecka 13+0 då och försökt googla mig till gränsn men hittar inget säkert. Nån som vet? Skulle bli sur på mig själv om det är för sent då jag drog ut på att ringa boka tiden.
RUL har jag sen den 3aug. Då i vecka 19+1. Det är också sent men det är iaf inte mitt fel:P.
Det här med namn är roligt men lite klurigt. Speciellt då man är två om saken. :)
Vi har börjat skriva ner våra favoriter och det är betydligt fler flicknamn på den listan än vad det är pojknamn. Har alltid undrat varför det är så mycket lättare att hitta namn till en tjej???
Grabbarna här hemma heter iaf. Alfred, Julius och John.. när lille John var nyfödd så ville jag egentligen att han skulle heta Amandus och det var också första gången vi inte var överens om namnet. Men när sambom började kalla honom för "Jompa" då gav jag mig,, hehe.
Men för att nu komma till saken, Amandus står fortfarande högst på min lista om det nu skulle bli ännu en kille.. :)
Hoppar också in här! Väntar tredje barnet och är beräknad till 22a december! Var otroligt oplanerat så har tagit ett tag att smälta. Men nu känns det bara roligt! Det enda som fortfarande är lite jobbigt är kommentarena jag får från alla när jag berättar: "ja då får du se till att knipa till efter nyår". Jag måste själv erkänna att jag har tyckt att det har varit jobbigt att få barn så sent på året av olika anledningar, och det blir inte bättre av att höra detta! Någon som känner igen sig?
Hej alla! Har RUL 25 juli och undrar om alla får veta kön? Vill väldigt gärna få veta!
Hur är ni? Vill ni ta reda på det eller vill ni ha en "överraskning" när barnet föds?:)
Hur går det för er alla? Jag mår fortfarande illa och har börjat få ont i nedre delen utav ryggen :(
Vi har pratat och funderat en del hemma på det där med utvecklingen och skolgång när man får ett Decemberbarn. Jag tycker man måste gå efter individ, jag har jobbat med barn både som Nanny och i förskola och jag tycker det där är väldigt individuellt. Så vi har sagt så här, tycker inte vi att barnet är redo då håller jag hellre tillbaka ett år, vet att det kan vara knepigt iom att Sverige är så indelat i åldersklasser både i idrott och övriga aktiviteter, så inget man gör lättvindigt, men bättre att få börja skolan och känna att man lyckas än att komma dit och få känna att man är dålig, eller hamnar fel från början. Fast ibland kan det vara barn som är födda tidigt på året som också hade mått bra av att vänta ett år så jag bekymrar mig inte så mycket över det nu, det får man ta när det kommer
Kan man välja att låta barnet börja senare oavsett när i december barnet föds?
Behöver man då ansöka om det på något vis?