Pyretochmini skrev 2017-05-29 11:39:37 följande:
Det lutar nog åt att vi berättar efter kuben här också. Tyvärr tar inte lergiganet bort mitt illamående men det gör att jag inte kräks obehindrat typ. Får ofta hulka eller får kväljningar ändå tyvärr
Då får du ungefär samma ålderskillnad mellan som vi då
Känns väldigt långt tycker jag och oroar mig lite för att det blir som ett ensambarn det här..
Jag tycker bara det är mysigt med ålderskillnaden, det är min sambos första barn med. Så det är skönt att de stora är just stora och kan ha kompisar och rå om sig själva lite mer än när jag var hemma med andra barnet...då kändes det som jag aldrig fick någon tid med bäbisen och den tiden bara sprang ifrån mig. Så ska bli skönt att kunna ha lite mer tid till att mysa med den lilla. Har ju de stora varannan vecka med, så det blir annorlunda mot sist, men jag tror det kommer bli bra
Jobbigt att du ändå mår så dåligt trots medicin, jag har aldrig spytt, men mår så illa att jag inte kan äta...tar lång tid innan jag spyr och är av den lyckliga genen som inte blir magsjuk, så har långt till själva uppkastningen, men är jobbigt gå runt med känslan av att halsen är full och att ingen mat smakar bra. Nu kan jag äta nästan det mesta och klarar av att laga mat till barnen, det fixade jag inte innan...
pollis skrev 2017-05-29 12:03:44 följande:
Blivit erbjuden ett jobb, tillvidaretjänst efter provanställning. En chans för mig som inte har rätt utbildning, hade aldrig fått ett sådant erbjudande om det inte var för att jag varit mkt där och hjälpt till/jobbat extra. Är i v 11, och det syns typ redan. Jag känner att jag vill vara ärlig och säga som det är, gör jag fel? Tror att de kommer vilja satsa på någon annan mer kvalificerad, det är trots allt lång upplärningstid och jag ska ju gå på ledighet i december.
Jag är av den uppfattningen att man ska ta jobbet, man får stå tillbaka en massa som kvinna för att man är den som bär och föder barn, varför ska du hoppa över denna chansen tänker jag? Tacka ja och dölj det ett tag till så gott det går tycker jag!