Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Känner mig med bättre! Idag är första dagen jag testar att inte ta Lergigan mot illamåendet...får se hur det blir framåt em/kväll, är ju då jag mår som sämst. Hoppas det har börjat ge med sig!

Är v 14+5 idag. Jag har RUL 13/7 och kommer då vara 18+1, så nu räknar vi ner tiden till det, snart bara tre veckor kvar Glad

Känner vår bäbis peta dagligen, och har min doppler som får mig att överleva, så skönt kunna höra hjärtat slå om man inte känt något på ett tag. Får en del sammandragningar efter jobbdagen är slut eller om jag är igång för mycket. 

• Nykär15
    _Lini skrev 2017-06-19 12:25:29 följande:

Fler som är sjukt andfådda?

Ja nåt galet...gick en golfrunda igår, alla fick vänta på mig som kom stånkandes och pustandes sådär 15 meter bakom. Inte roligt...
  • Nykär15
    Cutiemommy skrev 2017-06-19 15:33:45 följande:

Hahaha samma hör bor en trappa upp men måste ta hissen

Jobbar på tredje våningen och hissen har strejkat i helgen...katastrof!
  • Nykär15
    Familia skrev 2017-06-20 14:48:39 följande:

Någon annan med karpaltunnesyndrom som har tips på hur man kan lindra det?

Hade det med andra barnet, mig hjälpte det att sova med handledskena på.
  • Nykär15
    Familia skrev 2017-06-20 15:19:34 följande:

Ja, det är värre på natten för mig faktiskt.

Var fick du tag på skenor?

Är det någon speciell sort?

Köpte vanliga på Apoteket! Man böjer handlederna extra mycket på natten, då blir det värre. Skenorna håller handleden rak :)
  • Nykär15
    SkogsstjärnN skrev 2017-06-20 18:36:20 följande:

Jag har KUB imorgon. Är lite rädd att det är för sent för att barnet är för stort för kunna använda mätningen. Är i vecka 13+0 då och försökt googla mig till gränsn men hittar inget säkert. Nån som vet? Skulle bli sur på mig själv om det är för sent då jag drog ut på att ringa boka tiden.

RUL har jag sen den 3aug. Då i vecka 19+1. Det är också sent men det är iaf inte mitt fel:P.

Vi var bokade 12+6 sist på kub, inga problem och RUL 19+1 är perfekt, hellre över 19+, då ser de allt mycket bättre. Så tycker dina ul ligger bra i tiden :)
  • Nykär15
    Decemberbarn97 skrev 2017-06-21 08:19:07 följande:

Min mage växer inte alls! Nästan så att jag börjar bli orolig nu... går in i v.15 imorgon (14+0) och det syns absolut ingenting. Har försökt känna efter livmodern också men jag känner ingenting?! Är detta normalt??

Är det första barnet? I så fall är det alldeles normalt Glad

Jag har blivit stor fort med andra och tredje nu, men första kom magen framåt v 17-18

Nu är den lika stor redan som den var runt 18 i första...är v 15+0 idag. 

• Nykär15
    laetitia81 skrev 2017-06-21 13:14:14 följande:

Skulle vi kunna göra en lista med alla här? med bf, rul, kön? mm. Blandar ihop vissa som skriver tror jag och mycket att scrolla igenom.

Kan inte TS länka till en separat tråd för datum? Annars kommer hela flödet enbart bestå av detta då alla ska fylla i sina...så har man en länk där man kan gå in och uppdatera sig? Men det förutsätter att Cutiemommy gör det så den hamnar i trådstarten Glad
  • Nykär15
    SkogsstjärnN skrev 2017-06-21 14:52:56 följande:

Så, kub klart. Låg risk och en envis unge som gärna låg fel håll trots hopp och rumpskak. Den höll händerna på huvud och ansikte hela tiden, så sött. Såg tyvärr ingen nubb så jag får klara mig till rul innan jag får gissa vad det är. Glömde kolla hur lång den var, stämde dock på 13+0 som jag räknat.

De passade även på mäta flödet till livmodern som jag tolkade var sisådär så nu ska jag till läkaren om tre veckor. Ska bli skönt få mer svar på hur det funkar i dethär länet så ingen hittils kunnat berätta hur det funkar.

Vad skönt att allt såg bra ut! Och bra med ett extrabesök och få lite svar.
  • Nykär15
    _Lini skrev 2017-06-21 17:39:11 följande:

Vart på ny inskrivning nu (pga flytt) fick tid för rul 7 juli. Fanns inga andra lämpliga tider.

Kommer vara v18 då, 17+3. Är det för tidigt?

Skulle säga det är lite för tidigt, fick så tidigt med första barnet innan de ändrade reglerna och det gick inte göra alla mätningar. Hellre senare än för tidigt säger de.
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL