• Jilo

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Nykär15 skrev 2017-06-28 14:54:48 följande:

Att livmodern kan brista vid förlossningen om den är för tunn, så om den bedöms för tunn blir det snitt (som jag hoppas slippa en gång till).

Första barnet är född med akutsnitt pga sätesbjudning, andra vaginalt. Försvagningen upptäcktes efter vårt sena MA då rester fastnat och det blev två operationer. Fick inget förbud bli gravid, men kräver lite extra uppsikt.

Det där låter ju jätteläskigt! :( Tur att dom håller koll på dig! Vill också helst slippa snitt, men blir det så blir det, huvudsaken är att de håller ordentlig koll på både oss och våra barn!
  • Jilo

RUL idag, allt såg jättefint ut! Men, vi blev flyttade IGEN, nytt bf är 25/11! Förstår inte hur det ska ha gått till, har jag haft ÄL samtidigt som mensens sista dagar? :o Och nä, dom dagarna hade vi inte sex! :) Kanske precis innan o efter, minns inte längre. Dock minns jag att mensen var en vecka för tidig och gick fort över. Bebisen såg dock så fin ut :) <3

• Jilo

Grattis till de lyckade RUL:en :)

Här är numera full fart i magen, men så är jag ju i v 22 redan :)

• Jilo
    princess77 skrev 2017-07-19 08:57:14 följande:

Nu har jag börjat grotta i denna enorma djungel av namn och dessa förslag har vi hittills.

Vilket namn är finast och i vilken ordning,minst 2 av dessa blir bebisens namn eftersom det är släktnamn.

-Agnes

-Emma

-Sara

-Sigrid

-Clara

-Ella

-Amelia

Amelia tycker jag är jättefint (även Amalia)! Sigrid är också fint. Agnes och Clara är inga namn för mig då jag som barn kände två ragator med de namnen, men annars är dom nog rätt ok :) Emma, Sara och Ella fanns det en uppsjö av i mina barns klasser.
  • Jilo
    mrshudson75 skrev 2017-07-19 10:21:02 följande:

Tycker om Anges, Sigrid o Clara mest. Ella är också fint

Här går vi o velar mellan Sonja som är släktnamn o Alwilda som är den engelska stavningen av Alfhilde i en myt fr 400 talets om sköldmön o hennes Alf. Ofta omnämd piratprinsessan Alwilda.

De andra barnen heter Maximilian, Juliette, Oscar, Alice, Olivia o Ludwig.

Vad tycker ni?

Alwilda! Har aldrig hört förut men Gud så fint! Och passar jättebra med de andra namnen!
  • Jilo

Här kommer det bli en Emmaljunga. Promenerar mycket och gärna på skogsstigar odyl så behöver hjul som klarar både det och gegga/oplogade vägar. Tycker också bättre om utseendet på Emmaljunga, känns lite rejäla. Kanske för att man är lite äldre och van vid det utseendet haha :)

• Jilo
    mrshudson75 skrev 2017-08-13 14:01:24 följande:

Har faktiskt inte heller fått kommentarer ang kaffedrickandet. Förutom av maken då som är orolig för allt ibland :P 

Men skulle faktiskt inte klara mig utan min lilla hutt på morgonen :)

Denna graviditet har jag inte fått så mycket kommentarer alls, men det är väl för att man inte möter människor på samma sätt som vanligt nu under sommaren. Tycker ofta man känner sig som allas egendom typ bara för att man är gravid. Främlingar på bussen som undrar om det är tvillingar eller kommer fram o klappar på magen utan förvarning. På ngt sätt så väcker en grav så mycket känslor så jag tror många tycker sig ha rätt att påpeka vad som är rätt o fel osv :/

Så fina namnförslag ni har allihop! Vi är ju nästan nästan 100 på Alwilda som passar in bra i familjen samt både är fornnordiskt o lite annorlunda.

Yngste o äldste sönerna tycker dock fortfarande att hon ska heta Sonja, som vi tänkte först. De andra barnen gillar inga av våra förslag ha ha

Alla våra flickor heter Maria i tredje namn så det blir det nu med. Frågan är bara om det ska bli en Alwilda Beatrix Maria eller en Alwilda Sonja Maria? Sonja är ett släktnamn fast älskar Beatrix :P

Men vi får väl se när hon kommer ut vad hon är för typ.

Kul att ni fyndar kläder och annat. Själv är jag fast ute på landet hos mamma så kan bara sitta och kolla nätet. På fredag flyttar vi in i nya huset i Visby, då blir det nära att shoppa :) Äntligen! :D

Alwilda Beatrix Maria är jäääättefint :) Tur för dig att jag väntar en pojke ;)

Kul med flytt! Har det funkat bra med graviditeten? Själv håller jag på och packar ner i flyttlådor. Trots att jag jobbar långsamt och låter andra bära så är jag heeeelt slut i kroppen, så ont som aldrig förr :( Och svullnar gör jag direkt också :(
  • Jilo
    Jsv17 skrev 2017-08-13 14:38:53 följande:

Alltså man blir som öppet villebråd som gravid, helt ok att kommentera vad man äter, och även vad man INTE äter... Hur man ser ut... Helt galet egentligen.

Min kompis är gift med en fransman, hon käkade alla typ av ostar och dylikt genom hela graviditeten, hennes svärföräldrar hade aldrig hört nåt så tokigt som att man inte skulle kunna äta ost! Haha Så man ska nog ta allt med en nypa salt, jag håller Livsmedelsverkets riktlinjer men vet samtidigt (då jag jobbat på mikrobiologi labb som testade mat) att den mat vi äter idag är minutiöst testad för alla typer av bakterier innan vi äter den, särskilt om det är stora märken. Skulle nog undvikit typ mindre gårdmejerier som säljer på marknad i vilket fall som helst, men jag tror egentligen att kostråden är ganska överdrivna, men gör det ändå för det känns som en ok uppoffring att göra i 9 månader

Hade för länge sedan en fransyska till barnmorska och hon tyckte inte man skulle äta franska ostar öht under graviditeten. Hon tyckte inte heller den nyförlösta mamman skulle skåla i champagne som man tydligen gör (gjorde?) typ direkt efter förlossningen i Frankrike :)

Vad gäller kläder blir det absolut några i 50 då mina andra barn badat i dom första veckorna :) Vinteroverallen är lite knepigare dock, 56 kommer ju inte räcka hela vintern och 62 blir alldeles för stort i början. Brukar vara svårt att få tag på nytt i jan-feb om den första blir urvuxen, de börjar ju med vårkläderna jättetidigt i affärerna.
  • Jilo

Vad jag har fått höra av barnmorskor så spelar barnets storlek väldigt liten roll - såvida man inte närmar sig 5 kilo, utan det är andra saker som det handlar om, bl. a hur lång tid förlossningen tar. Mina har vägt mellan 2700 och 3500, så inga stora barn att jämföra mig med iofs, men den svåraste förlossningen var med den som vägde mittemellan. Den förlossningen var inte heller varken den kortaste eller längsta...

• Jilo

Jag kommer jobba så länge som möjligt, om jag får bestämma så är jag hemma 1-2 veckor innan det är dags :) Sist ville jag vara riktigt utvilad och gick hem en dryg månad innan det var dags, och det var den längsta månaden i mitt liv! En månads ledigt är väl skönt när som helst OM man inte längtar ihjäl sig efter något speciellt samtidigt som man inte orkar sysselsätta sig med något...!

Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL