Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Gizzaz skrev 2017-08-25 11:04:44 följande:

Nej vi gissar på könet roligare så! ????????

Vi vet inte heller :)
  • Nykär15
    Sandrajog skrev 2017-08-29 11:08:08 följande:

Jag beställde våran barnvagn för två veckor sedan.

Det blev Emmaljungas NXT90F 2018 års modell. Vi hade egentligen tänkt en Britax smile, men efter vi fick testköra Emmaljungan i butiken så fanns det ingen återvändo. Jag tycker det känns som en riktigt stabil och bra vagn :)

Den har vi köpt med, fast 2017 då vi fick så bra pris :)
  • Nykär15
    Kaol86 skrev 2017-08-30 12:53:11 följande:

Vi stod och valde mellan bugaboo Buffalo och Emmaljunga nxt90 och vi beställde bugaboo. I butiken va Emmaljunga mkt skönare att köra men vi fick ta med den ut och prova men docka på 7 kg och vilken skillnad de blev då!! Både underlag och vikten avgjorde för oss. Så Bugaboo Buffalo fick de bli:)

För oss som är långa hamnar barnet så lågt i Bugaboo, det är största nackdelen tycker jag och som avgjorde för oss.
  • Nykär15
    _Lini skrev 2017-08-31 10:50:06 följande:

Hade återbesök på sjukhuset idag eftersom dom misstänkte LKG-spalt vid rul. Men allt såg fint ut och jag fick en liten 3d bild att ta med hem :) oj vad man längtar nu!

Men jösses vad söt!!!
    mrshudson75 skrev 2017-08-31 09:20:51 följande:

Ultraljudet i går gick bra, fast en lite stressig läkare o ett mycket aktivt barn. :) det fanns massa fostervatten o allt såg fint ut, rumpan upp som den varit de sista undersökningarna. Men så säger hon, ja lårbenen är lite för korta i förhållande till huvudet. Okej? Är det onormalt eller? Nej du är ju liten till växten så bebisen kanske brås på dig. . Hmmm. Jag har ju fått sex stycken stora barn säger jag.

Hon säger både att lårbenen och huvudet bör var i propotion men att allt är normalt. 11 procent för liten, vilket jag tycket är bra o helt normalt ju. Dottern som vägde 4,9 vid födseln var vid ett tillfälle 22 procent för liten enligt tul...

Önskar de inte slängde ur sig sina dumma siffror och så. Hade räckt för mig att allt såg bra ut. Blir så stressad :(

Men bebin verkar pigg o glad o sprattlade runt där inne, o fortfarande en flicka, helt tydligt nu :)

Så får vara glad o invänta nästa tul om 4 veckor.

Så dumt av dem med såna kommentarer som de sen inte reder ut och lämnar åt en att grubbla på.,,så onödigt!

Allt är säkert precis som det ska!
  • Nykär15
    _Lini skrev 2017-09-04 12:21:43 följande:

21 aug skickade bm moderskapsintyg till fk. Den 28e fick jag ett sms att det var mottaget och registrerat. Om jag loggar in kan jag planera och ansöka för föräldraledighet för bebis. Men jag har fortfarande inte fått några inkomstpapper.. någon av er som vet hur lång tid det kan ta? Bör det vara på väg eller skickas det först när jag lagt in och ansökt om föräldraledighet? :)

Jag fick det ihop med moderskapsintyget på posten ca 2 veckor efter det var inskickat. 

Var hos bm idag, allt så bra ut. Magen låg strax under normalkurvan, skönt då jag trodde den skulle ligga över. HB var lite lägre på 118 så får ta en extra järn varannan dag, har ju tagit en om dagen hela tiden. Men är vegetarian så jag vet att mitt värde brukar gå ner. 

Har fått mängder med tider, förlossningen vill ha prover varannan vecka på blodtryck och urin för att jag är över 40, så från v 32 är det ett himla spring eftersom de tiderna blir utöver de jag är hos min BM. Tillväxt-UL är först v36 och sen har de även uppföljning veckan före bf på förlossningen. Stenkoll på oss lite äldre, väldigt skönt!

Sen kommer läkaren kika på hur de ska göra med min försvagade livmoder, om det blir en undersökning eller om det blir snitt...det oroar mig mycket att den är i dåligt skick då det syntes väl efter vårt MA förra sommaren...helst vill jag ju föda vaginalt, men vill inte göra det utan en undersökning och ett utlåtande, vågar INTE riskera barnets liv eller mitt...skulle livmodern brista så innebär det kanske även att det absolut är uteslutet med fler barn...och jag vill inte att den dörren stängs pga att jag prompt måste föda vaginalt...isf får det bli snitt, det som är säkrast för mig och barnet vill jag ha. 

• Nykär15
    Jsv17 skrev 2017-09-04 18:02:49 följande:

Visst är det skönt att de har extrakoll på en, jag har det ju pga högt BMI och på gränsen blodtryck vid inskrivning (har dock varit bättre nu) men verkligen fått allt stöd jag kan få och all koll de kan ha. Känns så tryggt

Hoppas livmodern är tillräckligt stark, men du har rätt man får välja det som är tryggast för dig och bebis, även om du föredragit vaginalt. Jag håller tummarna för dig att du får bra besked

mrshudson75 skrev 2017-09-04 18:16:39 följande:

Så skönt att de har koll på magen. Och hoppas de ger klartecken för vaginalt. Annars är det ju super att du får snitt utan krångel. <3

Ja vi får se vad dom säger! Hoppas få besked ganska snart iaf.

Har bokat ett tillväxt-ul med 3D privat, blir 28/9. Känns som evigheter sen vi såg liten och 3D är så häftigt! Längtar!
  • Nykär15
    Jsv17 skrev 2017-09-05 09:49:09 följande:

Åh häftigt! Alla verkar få så himla häftiga bilder från dom! Jag hade övervägt att göra ett, men de säger att med högt BMI så blir inte bilderna så bra, man ser bättre med vanligt ultraljud då så då kändes det som bortkastade pengar... Har ju iaf ett inbokat tul att se framemot i Oktober, och nu sparkar han ju på som bara den hela dagarna vilket känns väldigt tryggt, jag undrar ibland hur mkt jag känt om jag haft livmodern i bakvägg, för nu är det ju bara längst ner och på sidorna jag känner tydligt, så han rör sig säkert mkt mer

Jag har normalt BMI så hoppas på bra bilder. Gjort med de tidigare barnen och det är riktigt häftigt!

Har med moderkakan i framvägg men känner tydligt liten ändå. Den växer ju med uppåt så ofta är den inte takt framför i denna del av graviditeten utan mer på toppen.
  • Nykär15
    laetitia81 skrev 2017-09-05 10:22:28 följande:

Jag har också bokat 3d privat 27/9. Tack för att du sa att det fanns i Gbg. (för det var du va?) Ska bli så kul, det är 7 år den jag gjorde 3d sist.

Ja det var jag! Kul, dagen innan oss :)
  • Nykär15
    SkogsstjärnN skrev 2017-09-09 15:37:21 följande:

Ja fy, tycker generellt det verkar vara slapp inställning till att gå över tiden. Vet många som fått gå för länge och fått sen ena eller andra komplikationen. Det är bara vara hård med att du inte vill det, men sen hade du väll gränsfall blodtryck sedan innan? Tänker att de inte kommer låta dig gå över tiden så mycket pga det om inte annat. Inte för att jag vet, men det känns ju logisk:P.

Jag är tacksam att jag inte får gå över mer än 1 vecka då jag är över 40 år. De gör ul v 36 och kollar flöde, moderkaka osv, sen gör de även en undersökning av tappen mm vid BF-veckan. Just för större chans att moderkakan ger upp tidigare när man är äldre, så det känns skönt att de har lite mer koll på en.
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL