• Jsv17

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Jennys Bageri skrev 2017-11-25 21:14:49 följande:

Jag har inte packat nåt ännu. Allt jag gör går så sakta dessutom. Jag som alltid bruka vara så snabb och effektivt. ;)

Vi har mycket skräp i carporten som jag känner skulle vara roligt att få köra bort innan bebisen kommer. Men BB väskan ska bli klar nu i veckan. Jag är lite smått orolig över hur ja ska ta mig till själva förlossningen. Det är inte min sambo ska köra, och mest troligt blir jag själv där borta. Ska höra med min BM nu på måndag om hon vet något om sjukresor osv. Kan man utnyttja det kanske.. nån här som vet?

Fantastisk att du jobbat fram tills nu. ;)

Lite olika runt om i landet men nån form av sjukresa med taxi till förlossning finns i alla landsting. I Stockholm betalar man och skickar in kvittot sen och får ersättning.

Du kan kolla upp vad som gäller hos just er på

Vårdguiden, var där jag kollade upp, då vi av parkeringsskäl inte ville ta bilen till sös, och mina föräldrar bor nära så de ska åka och hämta vår bil och kör in den till oss när vi ska hem sen. Att de ska göra det är mest av praktiska babyskydd skäl, då man om man ska ta taxi hem måste ordna med eget babyskydd och jag vill inte stå och installera det i nån taxi utanför sjukhuset och jag skulle vara så rädd att det blev fel, så vi har installerat vårt babyskydd på bilfirman (så det är helt korrekt) och så tar vi iaf bilen hem
    Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
  • Jsv17
    laetitia81 skrev 2017-11-26 15:19:48 följande:

Jag tror ju fortfarande att flera av oss kommer få nästa helg med superfullmåne. är väldigt spännande nu när det är så kort tid kvar. Men fy vad jag oroar mig över allting just nu. :-/ vill bara att det ska vara över pga det.

Bra, jag ska upplysa bebis om att det är superfullmåne nästa helg och att det är dags att förbereda sig för ankomst, så att han inte missar det, känns som nästa är en bra helg att föda barn på

Min oro släpper lite för varje dag jag kommer närmare känns det som, konstigt egentligen men jag börjar få nåt sånt där lugn i att allt kommer bli bra.

Super spännande nu, snart kommer det börja poppa ut bebisar var och varannan dag i tråden tror jag
  • Jsv17
    SaraW8305 skrev 2017-11-27 19:05:35 följande:

8.20 i morse kom vår tös... 3500 gr å 50 cm lång.. Vi mår toppen å snittet känns minimalt.. Dock ä hungern bottenlös :)

Stort grattis!!!
  • Jsv17

Verkar som de flesta är färdig med detta, men inte jag... haha

Vad har ni packat till bebis i BB-väskan? Jag är färdig med mannen och mig själv men osäker på vad jag behöver till liten? Tänkte packa förberedd på 2-3 dagar på BB.

Tänkte kolla hur ni andra tänkt?

• Jsv17
    belletristik skrev 2017-11-28 09:27:41 följande:

är ju jättesvårt att gissa storlek på baby och vilket väder det är när man åker hen så jag har packat alldeles för mycket kläder åt honom... 3-4 bodys, 2 byxor, 3 overaller, 3 filtar, strumpor, ett par mössor. antagligen är baby mest bara i blöja på bb men har massa olika klädval för hemfärd iaf! la i en liten napp också, även om jag tänker villfarelsen att vi ska fostra utan napp ^_^

Jag räknar kallt med att han är strl 50 när han kommer ut haha kanske jag får äta upp. Jag har packat pyjamaser till BB och en åka hem outfit. Ska kanske slänga ner ett par extra bodys också, de tar ju ingen plats tänker jag.

Sedan har jag jag en filt, och en jätte fluffig mjuk sån liten mysig handduk med luva på, då jag tror som du att man säkert kommer ha honom mest i blöja bara inlindad i max en filt.

Har inte ens köpt en napp, tänkte att jag ska inte bli frestad innan vi fått ingång amningen, men efter ett par veckor ska jag nog försöka introducera napp, då jag helst inte vill agera tröst-snutte själv om det går att undvika men det får man se
  • Jsv17
    laetitia81 skrev 2017-11-28 11:50:01 följande:

Tänkte precis fråga om du fått än! Förstår att det går långsamt nu över tiden. Det är fullmåne på söndag morgon har jag för mig. Men jag tror man blir påverkad av det hela helgen. :)

Jag lät mitt hallonbladste dra jättelänge igår och svepte i mig två koppar så jag har nog dragit igång det lite här. Får se om det håller i sig eller stannar av. Annars kanske vi får nästan samtidigt.

Perfekt med Söndag morgon, bor man i Stockholm vill man ha en bra dag med tanke på trafik, så Söndag skulle vara alldeles utmärkt. Jag har försökt säga det till bebis också att 1:a advent måste ju vara en utomordentligt bra dag att födas på, vi får se om han håller med Tror nog dock vi får vänta då vi inte har bf fören nästa Torsdag men hoppas kan man ju alltid
  • Jsv17
    Fritjof skrev 2017-11-29 20:36:56 följande:

Hej blev precis medlem och hitta denna gruppen till min glädje! :)

Jag är gravid i v 39 bf 8 dec

Det är mitt första barn :) jag har haft en jätte bra graviditet utom foglossning men det är uthärdligt och bara jobbigt om kvällarna. Jag tycker inte det är jobbigt å vara gravid än, altså jag är inte jätte tung å stor inte svullen å vatten fylld heller och inge förvärkar, fått någon sammandragning när jag rest mig för fort eller gått för snabbt men thats it, alla tror jag kommer gå över bara för jag mår så bra, måste det va så? :( längtar ju så nu!!

Hej, välkommen Vi ligger rätt lika (bf 7:e Dec också 1:a barnet) och mår rätt lika verkar det som, fast jag har inte ens foglossning... jag tror också jag kommer gå över för att jag inte känner nånting, ingen förvärk, inga sammandragningar.. ingenting. Förmodligen små bitar av slemproppen men den kan ju börja lossna flera veckor innan förlossning. Jag hoppas innerligt att det inte är så att man går långt över bara för det... men det lär jag väl bli varse. Skulle ju vara kanon om man fick må så här bra, nästan helt utan krämpor och sen startat bara allt pang bom precis runt bf
  • Jsv17
    laetitia81 skrev 2017-11-30 18:32:26 följande:

Klockan 9.30 var vi inne på östra och 11.30 föddes hon.. i vidöppet läge som jag misstänkt att hon ligger i. För att vara min minsta på bara 3000 gram och 48 lång så var det fruktansvärt jobbigt att krysta ut henne. Man kan ju undra om vi ens hunnit in om hon legat i framstupa kronbjudning som de andra. Men jag mår jättebra nu och hon mår bra, och jag är då glad att hon kom redan nu så det inte blev några komplikationer. <3

Grattis!
  • Jsv17

Vi har diskuterat mycket hemma att det kan ju potentiellt bli en Novemberbebis, nu 00:11 1:a December så vet vi att vi definitivt väntar ett Decemberbarn Resten av oss nu blir det nog också små decemberbebisar, kanske nån med potential att hamna i Januari?

• Jsv17

Förstår att ingen är sugen på att gå över till Januari... Hade jag inte fått graviddiabetes hade julafton definitivt varit en möjlighet bf 7:e, gå över 14 dagar, lång igångsättning och sen hade det varit 24:e Inget jag oroat mig för, blir det så så blir det tänkte jag.

Nu, som det är sagt iaf, får jag få över max en vecka pga att riskerna med sockret och trycket på kroppen ökar ju längre man går så de tar inga extra "risker" då men är sockret under kontroll med tabletter (vilket mitt är) får man en chans att komma igång av sig själv. Sen är det sagt att nu när jag passerat 39+0 gör man inga ytterligare medicinska insatser (insulin eller mer medicin) om mitt socker sticker iväg, utan då blir jag helt enkelt igångsatt.

Så spännande att han faktiskt kan komma NÄR SOM HELST dock visar denna lilla herren inte ett tecken på att han tänker komma i närmaste dagarna haha verkar trivas bra därinne han

Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL