• Jsv17

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Nykär15 skrev 2017-05-17 07:58:36 följande:

Färgade flytningar ger en verkligen panik...lider med dig. Jag hade ett par med första barnet, men det var ingen fara. Skönt ändå att du har ett UL ganska snart, just nu kan du bara försöka ta det lugnt och försök tänka att allt är bra med liten, oftast är det ju det. Man har mycket blodkärl inne i slidan och det är lätt hänt att man kan få en liten blödning, helst efter sex, var nog det som gjorde mina i första graviditeten. 

Håller tummarna för att allt är bra 

Malin79 skrev 2017-05-17 10:07:22 följande:

Så jobbigt  Jag hoppas det slutar snart och att det inte är någon fara med fostret. Kram!

Tack för peppen tjejjer! Jag får se hur jag gör, min man vill att vi ska åka in, han klarar inte av att se mig så orolig så han menar på är det illa så kan vi lika ena få veta det nu så vi kan få börja bearbeta den sorgen, och är allt bra så får jag ju äntligen slappna av så jag bestämmer mig efter jobbet. Men ingen ändring bara ytter ljusa beiga flytningar... men ingen färgad flytning, vilken färg sen än har, känns ju riktigt bra när man är gravid...
  • Jsv17
    Nykär15 skrev 2017-05-17 15:16:33 följande:

Jag lovar att uppdatera...även om det går dåligt...usch att det ska behöva vara så jobbigt detta...låt kvällen o natten gå fort. Förstår det...du kan inte gå till någon privat klinik i stället? Risken är ju att du blir sittande måååånga timmar på gynakuten om ni åker dit...

När vår lilla hade dött fick vänta 3 timmar tror jag på att få komma in...endast för att få en andra åsikt på UL (blev skickade från första sjukhuset där vi gjorde KUB). Sen var jag inne med akuta blödningar två gånger, första gången fick jag komma in direkt...andra gången fick jag ligga på en brits i ett par timmar ändå fast det bara rann...

Så har man inte smärtor eller stora blödningar är jag rädd för att det kan ta ÄNNU längre tid. Så se till att ha med mobilladdare, något att äta och kanske något att läsa. Men hoppas ni har tur att komma in fort om ni åker och att ni får lugnande besked 

Jo vi vet, sitter här nu, kan nog bli ett part timmar men de gav oss en tid för läkaren, kl 19, så vi kunde gå ut o käka lite nu och komma tillbaka så slipper man sitta i det urtråkiga väntrummet Hon sa att det kan bli förskjutet men då slipper vi iaf sitta där hela tiden.

Ja hoppas verkligen på ett litet mirakel här och om inte så behöver jag iaf inte våndas mer i oro...
  • Jsv17
    mrshudson75 skrev 2017-05-17 19:15:32 följande:

Hur har det gått? <3

Nykär15 skrev 2017-05-17 20:49:59 följande:

Skönt ni kunde gå ifrån lite. Har ni fått komma in än?

Nu har vi fått se vår lilla groda!! Allt såg jättefint ut, rätt storlek, och hjärtat pickade på så fint och min tapp är helt stängd. Hon trodde på brustet blodkärl och jag kan säkert ha de beiga flytningarna ett par dagar till, just nu är lyckan total!!

Tack för alla tummar och all pepp!
  • Jsv17
    Treasures skrev 2017-05-17 21:02:52 följande:

Jag fick en kal?else idag och där står det att det går bra att ta fram till v 15. Tänkte ringa min bm imorgon och fråga om hon kan ta det i samband med inskrivningen på måndag så jag slipper gå dit igen 1 1/2 vecka senare.

Min bm sa också att jag borde ta, men jag vägrar, efter blödningarna jag redan gått igenom nu, jag brukar nämligen blöda efter cellprovtagningen i vanliga fall och nu är jag ju ännu känsligare, jag tar det nästa år efter grav, orkar inte med mer blödningar nu Hon försökte att det var ok till v.15 men att det var ju frivilligt, så jag har sagt nej.
    Treasures skrev 2017-05-17 22:06:50 följande:

Åh så skönt för er!

Ja verkligen, jag började gråta när hon vände skärmen och sa "kan du se" och där låg liten och viftade med armarna Grät i ren lättnad, hade nog känt mig ännu mer pressad än jag trott så det bara lossnade där
  • Jsv17
    Treasures skrev 2017-05-17 23:03:19 följande:

Jsv17 - Vad är du i för vecka nu? Förstår att du helst avstår cellprov nu, blödningar är ju inget man vill ha nu. Minns inte om jag haft det vid tidigare cellprover och har inte helt bestämt mig föt att ta det nu heller. Ska höra vad bm säger då jag ringer imorgon.

I v.12 (11+1) jag tror de rekommenderar st ta om man inte tagit senaste 3 åren, jag faller precis in i den kategorin så känns ok att avstå.
  • Jsv17

Grattis till alla lyckade ultraljud och fina små bebisar med tickande hjärtan, vilken glädje det är att få se det lilla livet

• Jsv17

Här har det varit en dramatisk söndag... Jag skulle resa mig ur soffan och får en sån konstig känsla och då ser jag blod längs byxbenet... Skriker i panik och min man kommer in och jag minns inte riktigt sen för allt där är som en dimma men får på mig nya byxor slänger handdukar i passagerarsätet och åker till gynakuten, det är inget mer blod på handdukarna så blödningen verkar åtminstone avtagit... Gråter hysteriskt och får komma upp på gyn, fortsätter blöda, men det avtar något mer som första dagen på en mens typ... Vi fick komma in till läkaren ganska fort och hon undersöker mig och kan konstatera att min tapp är stängd, men ska undersöka med vul, och först verkar hon inte hitta nåt och mitt hjärta står still... sen pekar hon på skärmen där, och där är den! Så vild (slog kullerbyttor och flaxade och sparkade) och hjärtat pickade på som bara den... <3 Jag grät av lättnad och lycka. Den rörde sig så mycket att hon inte kunde mäta men allt såg fint ut. Hon gjorde en grundlig undersökning och mätte min tapp som var helt normal, och hon kunde konstatera att moderkakan ligger för mynningen och det förmodligen är den som det blir bristningar i och blöder. Så jag kan få ha det så här några veckor, med små blödningar och bruna flytningar tills livmodern växt så pass att moderkakan växt ur vägen... Skulle komma in igen endast vid ny störtblödning. Trodde aldrig man kunde blöda så mycket och allt ändå var ok! Tacksamheten jag känner är enorm <3

• Jsv17
    SkogsstjärnN skrev 2017-05-22 05:06:21 följande:

Shit vilken panik! Vilken tur det gick bra, tänk vad saker man kan råna ut för!

Ja, alltså att det ens är möjligt... Hon sa dock till oss att det är vanligare än man tror iaf med småblödningar och när moderkakan ligger för (min låg bara för till hälften) så kan det bli bristningar i den vilket i sig oftast inte är farligt så småblöder jag är det helt ok men att man alltid vill kolla upp större blödningar, som igår, så då skulle jag komma igen. Men närmaste veckorna kan jag förvänta mig småblödningar som första dagen på en mens typ och de bruna flytningarna jag haft nästan dagligen tills min livmoder växt så moderkakan flyttat på sig känns så där men ok nu när jag vet vart det kommer ifrån och det är inte från bebis
    Nykär15 skrev 2017-05-22 07:56:17 följande:

Men fy vad läskigt!! Vilken mardröm...som slutade väl  vad skönt att liten mår bra. Hoppas blödningarna håller sig borta. 

Ja verkligen! Men förmodligen får jag leva med småblödningar några veckor tills livmodern växt till sig. Så nu har vi döpt om liten till vilden för att den inte ens kunde vara stilla så länge så att vi fick en mätning! Men samtidigt jätteskönt att se en så pigg bebis efter den pärsen, önskar inte min värsta fiende den upplevelsen, vilken skräck det var, men att den kan blöda så och ändå vara bra där inne! Jag trodde knappt det var möjligt men så oerhört tacksam och glad <3
  • Jsv17
    Nykär15 skrev 2017-05-22 08:01:38 följande:

Någon mer som hamnat i spökveckorna? Jag mår väldigt mycket bättre vad gäller ömma bröst, molvärk och är mycket piggare. Illamåendet är kvar men äter Lergigan Comp och då mår jag nästan som vanligt...

Är såååå evigt tacksam för min doppler nu och att jag redan kan höra liten, så då tar jag fram den när jag mår för bra och kan höra att även grynet har det bra  lättare slappna av då och faktiskt vara glad över att inte känna sig som en zombie  vecka 10+5 nu....

Jag är där, är endast lite trött och mina bröst ömmar lite. Ihop med mina blödningar rätt jobbigt, men nu vet jag ju att allt är bra, så man får väl försöka njuta av att må bra

Jag ska också fixa en doppler sen tror jag, så kan man förhoppningsvis lugna sig själv lite!
  • Jsv17
    SkogsstjärnN skrev 2017-05-23 18:30:14 följande:

Jaa jag kan ju inte gå till henne. Hon tyckte också det var bättre att jag tog en hel dag ledigt för att komma och ta prover istället för att jag skulle få en tid som passar jobbet för "hon brukar låta undersköterskan ta prover". Smack smack. Sa saker som att "ja så brukar det vara såhär men du kommer ju ha en annan planering men det tar vi då". Jaha, men ungefär då? "Nämen det kommer säkert läkaren berätta för dig." Förra barnmorskan sa redan på hälsosamtalet ungefär hur det såg ut med läkarbesök, flödeskontroller och riskfaktorer. I slutet gick jag dit två gånger i veckan och då är det jävligt noga att man trivs.

Det finns en annan barnmorska på samma mottagning. Jag är bara så konflikträdd att jag vet inte hur jag skulle lösa det. Hellre byta mottagning helt. Tänker att jag tar upp det med läkaren nästa gång då jag ändå inte har något tid till barnmorskan innan det. Ska jag fortsätta åka till sjukhuset kanske jag kan få en barnmorska där också.

Usch va jobbigt! Om du tycker det är jobbigt kan inte din partner ta det kanske? Min man gjorde det på gynakuten, 1:a sköterskan va så spydig så han gick vara rätt ut och sa vi vill inte träffa henne mer, så sätt oss hos nån av de andra och det var inget snack vi såg inte skymten av henne sen. Han är mycket bättre på sånt där än mig, så han får fixa, vi fick en kanon barnmorska som tur var
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL